ad
  • 8.147.098 stemmen

A Christmas Gift from Bob (2020)

Familie / Drama | 92 minuten

Met onder meer: Luke Treadaway, Kristina Tonteri-Young en Anna Wilson-Jones

Releasedatum: 17 december 2020

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over A Christmas Gift from Bob

"A true tail of Christmas spirit"

Engeland wordt geteisterd door een strenge winter. Zelfs Londen ligt bedolven onder een pak sneeuw en het is bitterkoud: slechte vooruitzichten voor straatmuzikant James! Al snel komt hij krap bij kas te zitten. Terwijl de Britten gehaast hun laatste inkopen doen in de sfeervol verlichte hoofdstad, doet hij zijn uiterste best om de eindjes aan elkaar te knopen. James is de wanhoop nabij, maar zoals altijd komt zijn kat Bob bijzonder verrassend uit de hoek en leert hij James de ware betekenis van Kerstmis.

image

avatar van narva77

narva77 (crew films)

“In juni 2020 is Bob de straatkat op 14-jarige leeftijd overleden. Als eerbetoon aan de wereldberoemde kat zal A Street Cat Named Bob vanaf begin december een re-release maken op Video On Demand en in de bioscoop. A Street Cat Named Bob is onder andere al te zien bij Pathé Thuis en iTunes. Daarnaast is de film overal verkrijgbaar op DVD.”

Entertainmenthoek.nl

avatar van Frankie Boy

Frankie Boy

Iedere katten liefhebber is geraakt door A Street Cat Named Bob, temeer omdat het ook nog eens een waargebeurd verhaal is. A Christmas Gift From Bob is minstens net zo leuk, lief en vertederend. De liefde van een dier is zo puur, echt en onvoorwaardelijk en dat is bij de mens vaak heel ver te zoeken. Wat zouden we toch zonder onze trouwe viervoeters moeten? Ze verrijken het leven van zoveel mensen. Deze twee films over de wereldberoemde kat Bob is een eerbetoon aan het lieve beestje die helaas in juni 2020 van ons allemaal is heengegaan. R.I.P. lieve onvergetelijke Bob.

avatar van simonfender

simonfender

Prachtige film! Genoten van begin tot eind. RIP Bob.

avatar van james_cameron

james_cameron

Sympathiek kerstfilmpje, vooral leuk om de inmiddels overleden kat Bob nog eens te zien, maar het is qua plot wel erg dun en onwaarschijnlijk. En daarnaast behoorlijk dik aangezet qua sentiment. Luke Treadaway is wederom prima in de hoofdrol en de film kabbelt aangenaam genoeg door, maar het heeft allemaal weinig om het lijf. Dan was de eerste film toch echt een stuk beter.

avatar van rondh

rondh

Prima kerstfilm. Net zoals zijn voorganger, een film waar je een glimlach van krijgt.

Acteerwerk is lekker ontspannend. Goed (kerst) sfeertje.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Beroemde Bob.

Na het succes van A Street Cat Named Bob uit 2016 kon een vervolg niet uitblijven. Wederom met Bob zelf, de beroemde straatkat die zijn baasje meehielp met afkicken van de heroïne. Nu was de eerste film al niet bijster sterk, het waargebeurde gegeven en de aanwezigheid van de echte kat deden menig hart smelten. Het geheel was dusdanig met een feelgoodsaus overgoten dat het werkte. De prent was even sympathiek als het verhaal en de hype hielp een handje, met bioscopen vol kattenliefhebbers als gevolg.

Vier jaar later blijkt de truc niet nog eens te werken. A Gift from Bob (onder die titel wordt hij in Nederland uitgebracht) verzandt in te dik aangezette clichés en een zeer ongeloofwaardig verhaal. Het is allemaal mierzoet en er wordt niet heel sterk geacteerd door eenieder. In de vorige film zat door de drugsverslaving nog wat bitter aan het zoet, maar nu knappen alle vullingen in je gebit spontaan open. Het verhaal wordt rommelig verteld en een en ander doet soms zelfs denken aan een kinderfilm. Bob had beter verdiend.

Met dank aan Entertainment One voor het recensie-exemplaar.