• 11.464 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Semper Fi

"Honor your brother"

De agent Cal poogt de eindjes aan elkaar te knopen als reservist in het marinierskorps waartoe ook zijn luidruchtige en onafscheidelijke jeugdvrienden behoren. Wanneer Cals' halfbroer Oyster onbedoeld een man doodt wordt Cal verscheurd tussen zijn familie en het werk. Oyster komt in de gevangenis terecht, ondertussen wordt Cal naar Irak gezonden.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Petina

Petina

Leuke, aardige mooie film.
Alleen het einde is een beetje triest.
Voor je broer moet je iets over hebben maar om daarvoor de bajes in te gaan?

avatar van schumacher

schumacher

Zeer goeie film.

Goeie acteurs, spelen hun rol zeer geloofwaardig ook.

Het verhaal was goed en het plaatje klopte.

En het allerbelangrijkste: verveeld werkelijk geen 1 seconde, echt wel geamuseerd zitten kijken.

Topfilmpke.

Zeker drie sterren waard

avatar van JohanW1968

JohanW1968

Machtig goede film.

Verveeld geen moment, spannend eind.

Mooi verhaal, goed in elkaar gezet.

avatar van filmkul

filmkul

• 1943 berichten
  • 1916 stemmen

Aardig drama. Het verhaal is niet heel bijzonder maar wordt wel goed uitgewerkt door Rubin. De opbouw is goed, hoewel de film in het tweede kwart iets inkakt. Het stukje in Irak heeft verder weinig toegevoegde waarde. De chemie tussen de acteurs is het grootste pluspunt van de film. Richting het einde bloeit de film op en zorgt voor een mooie afronding van het geheel. 3.5

scorsese

• 11910 berichten

Aardige film over een aantal vrienden die samen in het leger hebben gezeten. Op zich een prima verhaal en ook de vriendengroep wordt goed neergezet (ook mede dankzij een goeie casting). Echter zakt het soms wat in en is het soms wat dik aangezet. Wel een redelijk spannende finale.

avatar van mutten12

mutten12

Wat een ongelooflijke baggerfilm zeg!... Acteurs die niet eens passen in een C film...Nul sfeer, nul verhaal...Complete tijdverspilling

avatar van Brabants

Brabants

• 2039 stemmen

Semper Fi is een film die op zich wel onderhoudend is maar het is allemaal zo ongeloofwaardig dat het ietwat tegenvalt. Het resultaat van de laatste scene is zo onlogisch dat het haast een anticlimax was. Nee dit was niet best.

stinissen (crew films & series)

Uitstekend drama ik heb me geen seconde verveeld.

avatar van Phantasm

Phantasm

Leuke film waar ik me prima mee heb vermaakt.

avatar van Noodless

Noodless

Onderhoudend filmpje die wat voortkabbelt met de nodige dramatiek en misdaad die in het laatste gedeelte tijdens de ontsnappingspoging de aandacht weet te verhogen. Aardig, meer niet. 6/10

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Een typische Amerikaans gladde soldatenfilm, gek genoeg dan wel uit de UK. De eerste van Rubin voor mij en hij heeft best goed gescoord met de vorige twee producties van hem. Waarschijnlijk dat men daardoor snel geneigd is om deze ook weer goed te gaan vinden, zo werkt dat namelijk vaak is mij in de jaren bekend geworden. Was dus benieuwd, kreeg op het moment van schrijven toch wel aardig beoordelingen.

Het begin is tenenkrommend Amerikaans, zo glad als een aal. Ja dan draait mijn maag zich om. Stond na een half echt op het punt om de prent eruit te gaan gooien. Maar men gaf aan dat je even door moet zetten. Het begin was totaal niet boeiend, de personages deden mij helemaal niets en hun dagelijkse bezigheden al te minder. Het acteerwerk was nu ook niet het allerbeste, het script nog slapper en voorspelbaarder.

Rubin zal wel gedacht hebben; gevangenisfilms en soldatenfilms doe het allebeide nog steeds goed, een combi zal het dan helemaal wel goed doen. Dus de broederschap op Iraaks grondgebied en in een gevangenis overgoten met een sausje patriottisme en trompetmuziek zal een kassucces zijn. Nou als je het mij vraagt niet, het is wederom een dertiende zwakke prent uit een dozijn. Niets is nieuw onder de zon en op geen enkel vlak kun je het als sterk omvatten. De over bekende wegen zijn bewandeld in deze kleine tv-productie, de cast niet boeiend en sterk in hun werk. Het script was me veel te traag, de misdaad te summier en de drama veel te veel aanwezig.

Voorspelbaar, slap, al zo vaak gedaan, kwijlend en dat bij elkaar opgeteld echt een drama te noemen. Een drama voor mij wel te verstaan, wat ben ik hier zo klaar mee zeg......

2**

avatar van hannes64

hannes64

• 1908 berichten

Dacht eerst dit word niet zo veel, maar naarmate de film vorderde werd ik erin gezogen.
Zakte ietwat af in `t midden (De scenes in de gevangenis waren trouwens wel top) maar `t einde maakte veel goed.
Echte 'Broederliefde' zie je maar weinig.
Een klein juweeltje onder de B-films.
Mag graag over dit soort films......4 sterren.

avatar van Waku

Waku

Lekker actie filmpje.

Er gebeurt veel.

Het incident waardoor het hele leven van de broers op zijn kop komt te staan, de oorlog in Irak en uiteindelijk het laatste gedeelte waarin het meeste actie gedeelte zit.

Het is gelijk ook het meest ongeloofwaardige gedeelte van de film die verder vooral naar drama smaakt en waar in loyaliteit centraal staat.

Vermakelijk.

3*/3.5*

avatar van Rodger

Rodger

Gemiddelde actie film.. op sommige momenten wat slow..

Een aanrader voor 1 malig...

2.5 **

avatar van mirjo 2

mirjo 2

Eigenlijk heeft alleen het laatste half uur van deze film enig niveau waarmee ik toch nog op een 2,5 uit kom. Flinterdun verhaaltje en mager acteerwerk. De film is dan wel Brits, maar zou naadloos passen bij de vele Amerikaanse "Äll American" en "Great American" films. Typisch.

avatar van Lebarron

Lebarron

Semper Fi riep bij mij mixed feelings op. Als film is hij niet slecht maar het idee dat een stel mariniers een terecht veroordeelde maat uit de gevangenis bevrijden omdat hij mishandeld word door de bewakers is ridicuul. Die jongen had alles aan zichzelf te danken. Laat hem dan tenminste onschuldig zitten zodat het motief enigzins begrijpelijk is. Nu sloeg het nergens op. Hij kijkt wel vlot weg omdat het verhaal vloeiend loopt. Hij heeft ook een prima cast met o.a. Jai Courtney en Leighton Meester. De jongens wiste zeker een geloofwaardige vriendengroep neer te zetten. De bowlingscene was zeer herkenbaar.
Semper Fi is dus best een aardige film maar met een verkeerde boodschap en dat is zonde.

avatar van Shadowed

Shadowed

Redelijk vertier.

Semper Fi vormt een beetje de film die ik op een dag gewoon mee wilde pakken. Zag de titel al lang voorbijkomen op een lokale filmzender en besloot het op een dag gemotiveerd door een korte speelduur en explosieve vormgeving van de poster maar een kans te geven. Het viel me achteraf ook mee.

Het is ondertussen geen film meer die inhoudelijk nog kan verrassen. Het is eigenlijk gewoon een aaneenschakeling van houterige cliches op een hoopje. Toch weet het erg goed te boeien door best intrigerende regie en goed acteerwerk. De naam die echt op weet te vallen daaruit is Wolff die ik nog nooit zo overtuigend in zijn personage heb zien zitten.

Verder mag het ook duidelijk zijn dat de rest van de cast bekwaam is en daarmee weet de eerste helft van de film goed te boeien. Die moet het namelijk erg hebben van relatieontwikkeling en alhoewel van het veiligste soort nog altijd boeiend in elkaar gestoken. Het gaat eigenlijk pas mis eenmaal we de tweede helft binnentreden die wat tegen de film zelf ingaat qua moraal.

Rubin probeert meerdere zijwegen uit door allerlei scenario's zoals oorlogen en misdaad toe te voegen maar goed werkt het niet, want uiteindelijk komt het neer op een herkauwde reddingsfilm die eigenlijk alle logica en opgebouwde geloofwaardigheid verplettert. Wat achterblijft is een film die dwaas overkomt, maar nog wel goed weet te boeien gedurende de eerste helft.