Welcome to Chechnya (2020)

Documentaire

geregisseerd door David France
met Olga Baranova, David Isteev en Maxim Lapunov

Een groep activisten riskeert hun leven om te vechten voor LGBTQ-rechten in Tsjetsjenië. In Rusland is het gevaarlijk om uit te komen voor je seksualiteit als je niet heteroseksueel bent. Het is zelfs zó gevaarlijk, dat de 23 mensen in de docu die op de vlucht slaan, hun gezicht absoluut niet kunnen tonen aan de wereld. Mocht het bekend worden wie zij zijn, hebben ze kans opgejaagd en zelfs mishandeld te worden.

• gisteren om 22:25 uur op TV (NPO 2)