Ballon (2018)

Duitsland
Thriller / Historisch

geregisseerd door Michael Herbig
met Friedrich Mücke, Karoline Schuch en David Kross

Zomer 1979 in Thüringen. De families Strelzyk en Wetzel hebben een gewaagd plan. Ze willen met een zelfgemaakte luchtballon vluchten van de DDR naar het Westen. Zelfs wanneer de ballon gebouwd is, blijft de vader Günter Wetzel tegen de ontsnapping. Hij is bang dat de ballon te klein is. Met vier mensen begint de familie Strelzyk aan het levensbedreigende avontuur. Kort voor de grens begint de ballon echter plots te dalen als gevolg van technische problemen en begint een zenuwslopende race tegen de klok.

• Vanaf 18 juli in de bioscoop

Remake van Night Crossing (1982)

Vanaf 28 maart 2019 in de bioscoop (Cinéart Nederland)
EDIT: release verplaatst naar 18 juli 2019

avatar van Éiredruantia
Ik heb ooit, toen ik op de basisschool zat, het boek "Een rode ster aan de hemel" van Hans van de Berkt gelezen. Dat jeugdboek behandelde hetzelfde thema als deze film. Ik ben benieuwd naar de verfilming.

prachtige film beetje jammer dat het duits is kon het niet verstaan omdat het duits is en dat kan ik niet

Ah, leuk. Mooi verhaal voor een remake.

Night crossing vond ik toch beter ondanks dat deze geheel Duits gesproken was. Maar toch zeer onderhoudend en de moeite waard

avatar van vranque
Mooi gedaan. Ik kom uit een dorp waar het ook beklemmend kan zijn de sociale controle maar hoe begrijpelijk ook in deze situatie, eenmaal in die omstandigheden, laat dan zien waarom het leven ondraaglijk is daar en dat gebeurt niet. Dat vind ik zwaar teleurstellend. Vandaar slechts 2*