• 8.254.715 stemmen

Ser du Månen, Daniel (2019)

Drama | 138 minuten

Met onder meer: Esben Smed, Sofie Torp en Anders W. Berthelsen

Oorspronkelijke taal: Deens

Releasedatum: 22 juli 2021

Plot Ser du Månen, Daniel

De jonge Deense fotojournalist Daniel Rye wordt in Syrië gegijzeld door de terreurorganisatie IS, samen met verschillende andere buitenlanders waaronder de Amerikaanse journalist James Foley. Daniel moet strijden om te overleven in gevangenschap en sluit vriendschap met James. De familie Rye, thuis in Denemarken, probeert de angst het hoofd te bieden dat ze hun zoon misschien nooit meer levend zullen zien.

imageimageimageimageimageimageimageimage

kappeuter (crew films)

Vanaf 22 april in de bioscoop (Just Entertainment)

avatar van bjorn198036

bjorn198036

Steen goed en ook erg zielig .Dus zeker een aanrader voor iedereen die van Nordic houd. Beter als dat Amerikaanse commerciële.

avatar van shugenja

shugenja

Poeh wat een verhaal. Aangrijpend maar het mist nog net iets aan spanning en drama. Het afzien van Daniel is wel voelbaar maar de dreiging had toch iets meer aanwezig moeten zijn om hier echt een top waardering voor te geven. Dat onderkoelde Deense werkte soms niet helemaal vond ik. En Daniel was ook een sukkeltje, Foley was er echt bij nodig om tegengewicht te bieden. Maar dit komt soms wat geforceerd over. Desalniettemin een prima film.

avatar van morpheus2000

morpheus2000

Jemig,

Heftige film die me gelijk terughaalde naar 2014 en de jaren daaromheen. Het ontstaan van IS en de gekkigheid die via internet en Social Media werd verspreid. De machteloosheid van degenen die voor de camera werden geëxecuteerd en de bizarre boodschappen die IS de wereld inslingerde.

Film zelf:

Geweldig geacteerd, film ziet er goed uit.

Ik ging volledig mee in de film en alle emoties kwamen voorbij, van woede naar het tuig wat hun vasthoud tot janken als Daniël op hele mooie wijze de brief/boodschap overbrengt naar de familie van de James Foley tijdens zijn herdenkingsdienst en jezelf onmachtig voelen bij de executievideo van James Foley, die gelukkige niet getoond wordt..

Lang geleden dat ik zo volledig meeging in een film.

Pareltje!