ad

Met onder meer: Mads Mikkelsen, Maria Bonnevie en Thomas Bo Larsen

Oorspronkelijke taal: Deens

Releasedatum: 24 september 2020

Over Druk

Er is een theorie dat we geboren zouden moeten worden met een aandeel alcohol in ons bloed. Die bescheiden intoxicatie opent onze geest voor de wereld om ons heen, vermindert onze problemen en verhoogt onze creativiteit. Gesteund door die theorie, beginnen Martin en drie van zijn vrienden, allemaal vermoeide leraren op de middelbare school, een experiment om de hele dag door een constant niveau van intoxicatie te handhaven. Als Churchill de Tweede Wereldoorlog won met een zware alcoholverslaving, wie weet wat een paar druppels voor hen en hun studenten zouden kunnen betekenen? De eerste resultaten zijn positief en het kleine project van de leraren is verheven tot een echte academische studie die resultaten oplevert.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Noud

Noud

Laatste stuk vanaf de begrafenis had niet gehoeven..

avatar van ThomasVV

ThomasVV

Prachtige cast en acteerwerk, om in ons taalgebied straaljaloers op te zijn, maar de film in zijn geheel vond ik nogal onevenwichtig opgebouwd en pointless, zoals ook anderen reeds opmerkten.

avatar van N00dles

N00dles

Druk heeft een 'leuk' uitgangspunt, maar het laat zich wel raden wat voor uitkomst hun experiment gaat hebben. Wat dat betreft is het allemaal niet heel verrassend, maar het is onderhoudend door het prima acteerwerk.

De huiselijke situaties en de gevolgen van hun drankgebruik had soms wat meer uitgediept mogen worden. Het bleef allemaal redelijk aan de oppervlakte, om vervolgens flink overboord te gaan met een wat te dramatisch einde d.w.z. het drama met Tommy. Maar goed, het wordt nergens vervelend of saai om te kijken.

avatar van maurice32

maurice32

Vrij goede film, had wel meer verwacht.

Maar dat einde, geweldig

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Vinterberg maison...

Voor mij wil dat zeggen : wat je kan verwachten van Vinterberg en niks meer. Niet verkeerd.. een film van hem is altijd makkelijk door te komen door de vlotte afwisseling van komische, tragische, genante en euforische momenten. Maar wat een ongeloofwaardigheid : veertigers in midlife crisis experimenteren met alcohol om hun levenskwaliteit te verbeteren ... zijn ze nooit 18 geweest of zo? Kon daar niet helemaal in meegaan. De "filosofie" rond het drankgebruik lijkt ook wel tot het manifest van de overtuigde alcoholist te behoren. Mikkelsen als Martin speelt de beste rol. Jammer dat er ook geen achtergrondverhaaltjes gekoppeld werden aan zijn drie collega's/vrienden want ze komen niet helemaal uit de verf. Paar leuke scènes dan nog wel : de binge drinking avond en de gevolgen ervan, de laatste scène, Martin die zijn klas meekrijgt in een les over alcoholconsumerende wereldleiders ... deze scènes schieten er stuk voor stuk uit.