Dance Flick (2009)

geregisseerd door Damien Dante Wayans
met Shoshanna Bush, Damon Wayans Jr. en Essence Atkins

Megan (Shoshanna Bush) probeert haar droom om professioneel danseres te worden waar te maken op de befaamde dansschool Juilliard in New York. Terwijl ze auditie doet, komt haar moeder om bij een ongeluk. Megan verhuist naar een andere stad om haar vader bij te staan. Daar gaat ze een rol vervullen bij de musical club van de plaatselijke hoge school. Met de nieuwe vrienden die Megan daar ontmoet, probeert ze alsnog haar droom waar te maken door een grote nationale danswedstrijd te winnen.

avatar van Muggsy
3,4 op imdb...nuff said. Stukjes van gezien en denk dat de film te mijden valt als was het een besmettelijke ziekte.

Ernstige film, eigenlijk niet eens zo heel grappig. Jammer.

Teveel moeite gedaan om de grappen leuk te laten zijn. Daardoor erg slechte film die aan geen enkele teenage-/college movie kan tippen.

avatar van Tun-89
niet zelf uitgekozen, maar heb 'm wel gezien.
slecht, niet grappig, tijdverspilling, saai.

1 *

avatar van Elineloves
jeroentjuhhhhh schreef:

Een grap als die beatboxende cameltoe is wel echt het dieptepunt maar ach, dat zien we maar door de vingers.

Haha, dat vond ik juist een van de grappigste stukken! Plus die scene in de dansstudio: 'You got more chins than a chinese phonebook'!

avatar van jeroentjuhhhhh
Ik vond de cameltoe zelf wel écht briljant , maar dat beatboxen was was effe een 'moet ik nu huilen of lachen' moment..

nog eens gekeken, vind het tweede keer fijner om naar te kijken omdat nu meer op details gelet kan worden, maar bij lange na nog niet zo goed als Disaster Movie

De zoveelste parodie op films en in dit geval gaat het om parodie op dans en muziek films. Net zoals vrijwel alle andere parodies was ook deze intens triest. Er zitten een paar leuke scenes (cameltoe was inderdaad wel geinig) in en dan heb je het ook wel gehad met deze film. Het merendeel van de humor is gewoon niet grappig maar intens triest. Gelukkig is deze parodie met maar 73 minuten erg kort zodat hij wel goed te bekijken valt. Maar aanraden zal ik deze film zeker niet.

avatar van Aapje81
De zoveelste prul in het parodiegenre. Alles is veel te overdreven en geforceerd en daarom totaal niet grappig. Nog een paar van dit soort film en ik ga de Porkey of Police Academie series bombarderen tot meesterwerken.

Waardeloos

avatar van DeCol
Per toeval deze parodie gezien. Ik wilde eigenlijk Harry Potter op Film één kijken, maar die was Nederlandstalig. Dance Flick stond al een half uurtje op en ik dacht, laat ik hem dan maar afkijken.

Sowieso ben ik altijd benieuwd naar parodieën. Met bijvoorbeeld Monty Python, The Naked Gun, Austin Powers en Scary Movie 1 en 2 zijn er een aantal geslaagde parodieën op de markt gekomen. De laatste jaren is het echter niet meer zo best. Dance Flick is er ook weer zo eentje. Het is nog flauwer, nog fouter en expres nog slechter geacteerd. Natuurlijk zitten er in Dance Flick ook weer aantal grappige dingen zoals de cameltoe, het Little Miss Sunshine stukje en Edward Triggerhands. Daarnaast is de muziek soms ook nog best goed.

avatar van Decec
Oh wat een slechte film en ook een waardeloos film...
Pfff... wel uitgekeken, nee, zeker geen aanrader.....
(Ik vind vroeger "Fame" veel leuker...)
1 ster!

avatar van Nastaroth
Vreselijke film

avatar van marcelvkan
Redelijke Parodie..
Zaten een paar leuke grapjes in maar over het algemeen was het gewoon een flauwe film..

avatar van jansma
gweldig die flauwe humor

zaten wel een aantal grappige stukjes bij

ik vond alle stukjes waar zac efron in werd nagedaan bijvoorbeeld erg vermakelijk

Maar voor een heel groot gedeelte was er niks aan ik heb leukere, drogere en grappigere van dit soort parodiefilmpjes gezien

soms was het gewoon te flauw dat ik niet eens glimlachte over de vele grapjes

* 1.5 sterren

avatar van jansma
toch wel gelagen., vooral om miss cameltoe.. haha je moet het gewoon waarderen, als je hier niet van houd dan begrijp ik wel de lage scores

Horrorfreak12
Geen super film maar toch kon het mij ergens mee plezieren, door de soms stomme grappen werd het niet vlug saai! Sommige grapjes waren erg grappig maar meer dan een glimlach kwam er niet!

Is misschien wel de slechtste parodie ooit!!!
Disaster movie was beter dan dit!

avatar van Mr. Chiel
Toch nog wel aardig wat geslaagde grappen tussen alle niet leuke/mislukte grappen in deze film. En slechter dan Epic Movie k'án het ook gewoon nooit worden

Die Shoshanna Bush (die maakte deze film nog een heel klein beetje draaglijk) is overigens wel een lekkertje Het is toch geen familie van George Bush ?

NightSpirit
Ach, hij was op zich wel vermakelijk. Maar na Scary Movie is er nooit meer iets uitgekomen wat leuker was. Ik vind het allemaal zo op elkaar lijken, en de humor is erg afgezaagd aan het worden. Tijd voor de filmindustrie om iets anders uit te melken....

avatar van Noodless
Zware zit ! Ik wou na een kwartier de film al afzetten, maar heb toch volgehouden en vooral gewacht op een moment dat mijn lachspieren begonnen te werken. Helaas is zelfs dat ene moment nooit gekomen. Totaal niet mijn ding....... 0/10

avatar van Friday the 13 th
Triestig. Echt weinige spoof-films zijn goed, maar deze is werkelijk een echt dieptepunt.

Enkel die negerin was af en toe wel grappig als ze van lachend naar serieus gaat. Voor de rest nogal een lange zit. Enkele leuke verwijzingen naar de originele films, maar er kon veel meer mee gedaan worden. Er zit geen rechte lijn in het verhaal.

Afgezaagde humor, die pis en kakgrappen. Benedemaats en op het einde in slaap gevallen.

avatar van 606
Hoe groot is die Familie Wayans wel niet.
Bekant de gehele cast heet Wayans.

avatar van soom
Begin niet gezien, aangezien ik eerst GTST afkeek en daarna zapte naar deze film. Ik was wel een beetje benieuwd.

Ja, dit was echt reusachtig flauw. Ontzettend hoog gevalletje van onderbroekenlol, zo ongelooflijk en pijnlijk onleuk op momenten, kreeg bijna zin om een boze brief te gaan schrijven richting de bedenkers. Maar dan weer trok de film dit recht door toch weer voldoende leukere grappen. Dus uiteindelijk toch maar niet een brief geschreven.

Afijn, ik vond het best tof. (En om de ironie nog groter te maken werd er alvast reclame gemaakt voor Save the Last Dance, vond dat ook een goeie grap van RTL 5).

Leuke rol van Shoshana, ze lijkt een beetje op Isla Fisher dacht ik. De film voelt hier en daar een tikje onevenwichtig, maar enkele leukere scenes zorgen ervoor dat ik toch voldoende genoot. 3,5* dan maar.

avatar van the new guy
Ik snap inmiddels helemaal niet meer waarom dit soort schijt nog steeds het geld bij elkaar kan krijgen om gemaakt te worden.

Iedereen weet dat het slecht gaat worden, dat er geen leuke grappen worden geschreven en dat het zó Amerikaans is dat je als Nederlander kramp krijgt van deze onzin.

avatar van booyo
Echt té slecht.

Bitch be dead, bitch be never comming back, geweldig.
Grappige film, wel met een korreltje zout nemen natuurlijk.

avatar van feyenoord126
Nog nooit zo"n slechte film gezien, zat totaal geen verhaal in, en het acteren was ook dramatisch.

Zelden zo gelachen, zoals die slotscene, humor !

avatar van zxstyle
Ondanks dat ik deze film een parodie is op films die ik niet gezien heb, heb ik af en toe best kunnen lachen.
De grappen zijn echter allen op eenzelfde manier opgebouwd. Namelijk het letterlijk nemen wat iemand figuurlijk bedoelt. Tegen het einde toe begint dat toch aardig te vervelen. Dit is nog afgezien van het verhaal wat natuurlijk nergens over gaat en geen punt heeft.