The Condemned (2007)

Actie / Thriller

geregisseerd door Scott Wiper
met Steve Austin, Rick Hoffman en Vinnie Jones

Jack Conrad (Steve Austin) zit in een dodencel in een corrupte gevangenis ergens in Midden-Amerika. Dan doet er zich plotseling een mogelijkheid voor om zijn straf te ontlopen: een rijke televisieproducer heeft hem uitgezocht om deel te nemen aan een spannende reality tv-show. De corrupte gevangenisleiding wordt simpel omgekocht. Hij wordt gedropt op een verlaten eiland ergens in de oceaan. Daar wacht hem een dodelijk lot: hij moet een strijd op leven en dood aangaan met negen andere ter dood veroordeelden. Alleen diegene die overblijft zal zijn vrijheid terug krijgen.

avatar van arno74
Matig filmpje qua verhaal en acteerwerk. Vooral het begin was lastig doorkomen, als na een tijdje het verhaal eenmaal wat rijker wordt kon het eindelijk mijn interesse winnen, tot dat moment leek het alleen maar te gaan over 9 mannen en een vrouw die op elkaar inslaan. Daarna wordt het qua verhaal niet heel veel beter, erg cliché, maar wel vermakelijker. Kleine 2*

avatar van xxERWINxx
Ik had deze film nog niet gezien, daarom vandaag eraan begonnen.
Het begin vond ik een beetje raar en saai, maar eenmaal op het eiland als het spel begint word hij beter.
De film zit volop gevechten.
9 mensen op 1 eiland gefilmd door een crew met camera's dat wereldwijd gevolgd kan worden via internet.
De film was redelijk spannend, soms best hard, camerawerk was soms wel wat schokkend dat was jammer.
Het einde vond ik wel weer goed.
Al met al een zeer vermakelijke (harde) actiefilm.
Op naar deel 2!

avatar van david bohm
Heb deze een tijd terug gezien. Het ziet er allemaal redelijk goed uit maar het acteerwerk is erg matig en het verhaaltje tja. Met 2 sterren ben ik mild.

avatar van umbra
Redelijk standaard (knok)actiefilmpje, maar best nog wel vermakelijk, plof in de zetel, snacks en zuip en verstand op nul. Meer moet hier ook niet over vermeld worden.