The Condemned (2007)

Actie / Thriller

geregisseerd door Scott Wiper
met Steve Austin, Rick Hoffman en Vinnie Jones

Jack Conrad (Steve Austin) zit in een dodencel in een corrupte gevangenis ergens in Midden-Amerika. Dan doet er zich plotseling een mogelijkheid voor om zijn straf te ontlopen: een rijke televisieproducer heeft hem uitgezocht om deel te nemen aan een spannende reality tv-show. De corrupte gevangenisleiding wordt simpel omgekocht. Hij wordt gedropt op een verlaten eiland ergens in de oceaan. Daar wacht hem een dodelijk lot: hij moet een strijd op leven en dood aangaan met negen andere ter dood veroordeelden. Alleen diegene die overblijft zal zijn vrijheid terug krijgen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Zonet gekeken en het beviel me goed.

Echt zon gave actiefilm zeg!
1 of andere idioot heeft 10 ter dood veroordeelden naar een eiland getransporteerd waar ze elkaar af moeten maken. 1 overleeft en die krijgt zijn vrijheid terug. Alles is te volgen via Internet. Ontsnappen lukt niet aangezien iedereen een bom aan zijn been heeft vastzitten die je er niet af kan krijgen.

Oa Vinnie Jones en Steve Austin (bekend worstelaar) spelen er in mee en de film is soms behoorlijk hard, rauw en met regelmaat cool. Ik heb er van genoten, al vond ik het einde een beetje tegenvallen. Aanrader voor de actiefans. Film is 18 jaar en ouder, zegt genoeg. Al viel het mee met het gedetailleerde geweld.

4*, echt 1 van de betere actieknallers dit jaar.

avatar van Prudh
Behoorlijk karig. Natuurlijk verwacht je weinig van een film als deze, het plot lezende. Gewoon een potje knallen, hopla. Maar god wat haalt Scott Wiper zijn film onderuit door het verhaal een lachwekkend dramatische draai te geven, door er ethisch geneuzel aan te verbinden. Daar bovenop ligt nog een lading akelig Amerikaans chauvisnme (*spuug*), een dosis overbodige personages en een clichématige liefdesrelatie. Wat simpele doch vermakelijke actiepulp moest zijn is nu slechts pulp. Alleen Vinnie Jones kwam toch weer goed uit de verf als onverbeten actieheld met dat heerlijke onvervalste accent.

avatar van Captain Pervert
Heerlijke no-brainer. Het acteerwerk van "Stone Cold" Steve Austin is van het Steven Seagal-niveau, maar hij zet wel een leuk, sympathiek en ubercool personage neer. De show wordt natuurlijk gestolen door slechterik Vinnie Jones, in zijn beste rol ooit.

De film is natuurlijk een kruising tussen The Running Man en Battle Royale, hoewel de film dus nergens origineel is, is het prima vermaak. Jammer dat de film niet (nog) wat meer over the top is, zoals de films de twee eerder genoemde films (meer bizarre knokkerijen, meer absurde moorden). En wat meer oneliners had Steve Austin ook niet misstaan. Maar ik kijk nu al uit naar zijn volgende actievehikel.

3.5 sterren

avatar van Martijnnn
Waardeloos prul met matige acteurs, dom verhaal, heel veel onnodigheden en niet goed uitgewerkte actie. De film zit bovendien boordevol met de domste cliche's en voorspelbaarheden.
Zelfs een film met steven seagal kijken is nog leuker, dan valt er tenminste nog wat te lachen.

Film deed mij overigens sterk denken aan Battle Royale en The Running Man

avatar van Spetie
Prima actiefilm, die erg vermakelijk is om naar te kijken en waar zelfs nog een aardige boodschap in zit. Afloop is echter wel voorspelbaar en spannend is de film ook niet echt. De actie is echter dik in orde!

kortom 3,5*

avatar van Demoniac
Heel aardige actiefilm. Niet spannend ofzo, ook behoorlijk voorspelbaar, maar daartegenover staan zeer mooie locaties, goede actie en aardig acteerwerk. Een nadeel is het camerawerk; wanneer er echt wat gebeurt is de cameraman ook bang, want hij kan de camera niet een klein beetje stil houden.

Ik heb trouwens na de berichten te hebben gelezen hoge verwachtingen van Battle Royale. Dit lijkt aan het verhaal te zien wel bijna een remake te zijn van die film.

Ja, niet veel meer dan je kan verwachten. Inspiratieloze, lachwekkende situaties. Foute acteurs, irritante personages en dito verhaal - dat op meest hilarische wijze nog een serieus moraal wilt verwerken ook.

Ontzettend saaie, voorspelbare, kale film die echt helemaal niets om het lijf heeft. Neemt zich veel te serieus voor wat het is. Enige scene die mij een overtuigende grijns wist te brengen was wanneer Vinnie Jones die uitzendkamer binnenloopt en iedereen overhoopt schiet. Verder vrij rampzalig dit.

1.0/5.0

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Zeer standaard actiefilmpje a la Battle Royale maar met minder magie dan dat werkje. Ontspoort al vrij snel in clichématige voorspelbaarheid. Gemiddeld.

avatar van Verhoeven
De onofficiële remake van Battle Royal zo kan je The Condemned het beste noemen. Alleen jammer dat de film doorslaat op een stompzinnige boodschap die kant noch wal raakt. Dit keer over de beruchte sensatiezucht in de media. Dit soort films moeten het niet hebben van het scherpe acteerwerk of een diepgaand verhaal. Nee, gewoon keiharde actie en stoere oneliners. Beiden facetten zitten zeker in de film alleen vond ik dat de regisseur teveel de nadruk legde op het morele vraagstuk. Daardoor kreeg ik een vreemde bijsmaak in me mond en daar had ik echt geen behoefte toe. Desalniettemin is de film bekijkbaar alleen al door de rol van Vinnie Jones die als een beest te keer gaat.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ietwat goeie actiefilm, waar je absoluut niet meer van moet verwachten. Deze film bevat enkel actie en dat is alles. M'n probeert er nog een moreel debat aan toe te voegen, maar dat wordt ook maar oppervlakkig uitgewerkt. Leuke rocksoundtrack, wat de film toch wat aangenamer maakt.

De gevechten zelf zijn wel eens leuk om te kijken, maar zeker niet spectaculair. Geen originele moorden, geen superhelden en je weet al van te voren welke figuren er langer zullen blijven leven dan de rest. Daar ook geen verrassingen dus. Film die je in de lijn kan zetten met films van Seagal of Van Damme. Vergelijkbare films als Running man en Battle Royale zijn daarin veel beter.

Deed me denken aan de Running man. Er zit best aardig wat actie in maar het verhaal stelt weinig voor en is totaal niet spannend want hij is zeer voorspelbaar. De acteer prestaties waren ook best matig. Dit is een typische B-film. Maar met het verstand op nul is best nog aardig te bekijken voor 1 keer.

avatar van Metalfist
10 criminelen die tegen elkaar moeten vechten tot op de dood. Een nieuwe rage?

De laatste tijd groeien dit soort vechtfilms als paddenstoelen uit de grond. Nu zijn deze knokfilms wel leuk om te zien maar op den duur beginnen ze toch wat te vervelen. Ook The Condemned ontsnapt hier niet aan.

Het verhaal stelt niet veel voor maar dat is ook niet nodig vermits het bij dit soort films gewoon gaat om de actie. Die is soms wel lekker ruig en op sommige momenten zelfs echt hard waaronder heel het stuk van Paco en Rosa. Als The Condemned zich bij dit niveau had gehouden dan had het allemaal wel goed gekomen ware het niet dat er wordt beslist om een doos vol met clichés open te smijten. Waaronder het liefdesverhaaltje, Austin die eigenlijk onschuldig is, ...

Wat wel goed is, is de keuze van sommige personages. Steve Austin was echt bijna perfect gecast voor deze rol. Ook die Japanner paste mooi in het plaatje maar Vinnie Jones, hoewel ik hem wel graag zie spelen, begon me hier uiteindelijk toch wat te irriteren. Misschien de laatste tijd teveel films met hem in de hoofdrol gezien.

The Condemned is eens leuk voor een zaterdagavond met wat kameraden maar ook niet meer dan dat.

Persoonlijk vond ik de film wat betreft rauw en bruut geweld een beetje teleurstellen door het matige editten van de vechtscenes en ontbrak er toch iets aan het vechten zelf. Desalniettemin verveelt The Condemned geen moment en is het acteerwerk zelfs behoorlijk goed, helemaal Vinnie Jones is geknipt voor de rol van smerige ex-marinier. Steve Austin zelf deed het nog wat onwennig, maar kwam zeker sympathiek over. Persoonlijk blijf ik het jammer vinden dat Nathan Jones zo weinig tijd kreeg, het lijkt er toch op dat hij voor altijd vast zal blijven zitten in de rol van slechterik voor een paar momenten (net als in Troy, Tom Yum Goong etc.)

Het verhaal zelf was best leuk, maar de hypocritie van de crew (op het eiland) was tenenkrommend. Helemaal de voormalige vriendin van de regisseur die op het einde, na al haar kritiek op het 'voor God spelen', zomaar ineens Austin's personage de opdracht geeft tot doden. Dit haalde de beoogde diepgang voor mij echt weg.

Edoch, verder was het gewoon een leuke wegkijker. Austin mag binnenkort in The Expendables zijn spieren weer spannen en persoonlijk gun ik het hem best.

avatar van rep_robert
Deze film voelde een beetje aan als een rip off, ondanks de andere sfeer leek het wel puur jatwerk van Battle Royale.

De actie is wel degelijk in beeld gebracht en zelfs "Stone Cold" Steve Austin was niet eens zo dramatisch.

Wat verder niet wegneemt dat het plot allemaal wel erg magertjes is, de bad guy z'n beweegredenen gigantisch ongeloofwaardig is.

Leuk voor een keer, maar ook niet vaker.

avatar van Fortune
Dit is persoonlijk natuurlijk maar uw commentaar is ruk.
Vinnie Jones,een lijp personage...
Maar die kale is ruk!
Het is gewoon een wegkijker man,voor een oscar gelieve met uw vrienden iets anders opzetten,en genieten maar.Ruk. [/quote]

Maar die Kale is ruk heb ik niet gezegd.
Het is zeker gewoon een wegkijker maar dan mag een wegkijker nog wel middelmatig of zelf goed zijn. Heb ook eerder een bericht geplaatst over deze film en toen gaf ik hem een 3 omdat hij mij redelijk beviel en omdat ik van het concept houd.
Na een gedwongen 2e kijkbeurt zag ik in dat de film uitermate slecht was en natuurlijk kan iemand hem dan nog wel uitermate goed vinden maar dat noemen we downsyndroom.
En vinnie jones kan je misschien dan geen personage noemen omdat daar ook geen diepgang in zit maar hem kon ik nog wel waarderen zoals vele anderen die zijn bruutheid wel apprecieren.
En Stone Cold kan ik gewoon niet uitstaan, ik weet niet of dat bij meerdere mensen zo is, maar iedereen heeft toch wel minstens 1 acteur die, die niet uit kan staan. Stone Cold is niet eens een acteur die gast hoort gewoon in de ring thuis en niet verder dan dat.

En The Condemned kan zeker een aantal oscars waardig zijn, denk aan worst movie, worst actor.

avatar van jeroentjuhhhhh
Leuke harde actiefilm.
Goede rol voor austin en ook Jones past goed bij z'n rol.
Hou helaas totaal niet van die constant spastisch heen-en-weer bewegende camerawerk, wist me nu ook weer redelijk op de zenuwen te werken.
Verder een heerlijk simpel verhaaltje met alle clichés eromheen, gewoon zoals een tussendoortje moet zijn.

avatar van Near_Dark
Ik vond het een bikkelharde wraakfilm waarbij je je écht rot voelt over wat er met de slachtoffers gebeurt. Je hoopt uit de grond van je hart dat die sadistische klootzakken gestraft worden voor hun wandaden !

Het opgestoken moraliserende vingertje op't einde is er misschien nét iets over, maar het is een waarheid als een koe wat er dan gezegd wordt over het tonen van zulk amoreel geweld aan iedereen die het maar wil zien.

Het werd naar mijn aanvoelen te lang gerokken. Zulke films zouden moeten afklokken op 80 minuten, en geen 113 minuten zoals deze.

6,5/10.
Zeker de moeite om eens gezien te hebben,
ENKEL voor de actiefans

Filmsite : http://www.watchthemdielive...

avatar van schram101
Stoere actiefilm die toch wel boven het gemiddelde actiefilmpje uitsteekt. Het verhaal is niet bijster origineel maar wel heel erg vermakelijk. De film is straight to the point en dat is ook wel nodig in een film als deze.

De cast acteert redelijk. Vinnie Jones is echt een ontzettende bad-ass! Heerlijk!
Dat je de afloop van het verhaal al na 2min kunt raden maakt helemaal niets uit. Deze actie ondersteunt door deze muziek is heerlijk om naar te kijken.

De rol van die blonde griet is trouwens bloed irritant. Kost de film zeker een half punt.

avatar van Q Jones
Zeer vermakelijke fim met een groot actie gehalte. Het verhaal is zoals gewoonlijk met een actie film voorspelbaar, maar ik vind de actie wel echt heel bruut in beeld gebracht.

Austin doet me denken aan een nieuwe Arnie en ben benieuwd naar zijn nieuwe film waarin hij naast Sly speelt. Ik vind het ook jammer dat de man niet zo veel films op zijn naam heeft staan.

Terug naar de film 10 tot de dood veroordeelde criminelen moeten op een eiland met elkaar vechten tot dat er 1 overblijft, nou je kan wel raden wie dat is. maar de film is gewoon leuk dus gewoon kijken. De makers probeerde zich te onderscheiden van andere films door er een lesje ethiek in te doen maar daar zijn de meningen over verdeeld

avatar van dutchtuga
Bekend uitgangspunt, matige uitwerking. De setting wordt geen moment uitgebuit en de actiescènes zijn werkelijk vreselijk in beeld gebracht. Ook de personages missen body (figuurlijk dan) om de film ook maar een beetje te kunnen dragen. Het moralistische toontje aan het eind had ook niet gehoeven. Matig.

avatar van Co Jackso
Eens met dutchtuga. Ik vond het eigenlijk wel jammer, want dit had beste een goede film kunnen worden. Het meest spijtig vond ik het ontbreken van echte dreiging of spanning. Dit had toch moeten lukken met dit soort karakters.

Overigens vond ik wel dat Steve Austin zijn rol behoorlijk ingevuld heeft. Hij straalde een vorm van rust uit, en dat vond ik wel apart.

avatar van TonyCamonte
The Condemned,

De film met de hoogste ratings op een gezellige sinterklaas avond die ik moest aanschouwen.
De film was precies zoals ik had verwacht, Vinnie Jones als de psycho vol met geweld, eigenlijk zoals al zijn rollen.

Natuurlijk hebben we ook 1 held de stoere kale Amerikaan, een chinees,een ghetto neger,een mexicaan die de medemens met esse aanspreekt een italiaanse casanavo met een vriendinnetje,en nog een paar lachwekkende figuren die rond springen in het schouwspel.

Enige punt van interesse was dat het ging over manipulatie van de hedendaagse televisie.
Misschien hadden ze daar wat meer mee kunnen doen. Dan zou het nog een beetje interessant worden.

Maar meer dan een 2,5 kan ik er niet van maken. Luchtige vermakelijke commercieele zaterdag avond filmpje.

avatar van Beloki
Wat een baggerfilm.

Hij gaat door voor een actie/thriller, ondanks dat hij niet spannend is en nauwelijke actie bevat. Er zitten ook geen interresante verhaallijnen in. Als ik actie kijk wil ik actie zien. Als ik drama kijk wil ik een verhaal zien. Als ik thrillers kijk wil ik spanning voelen. Deze film roept geen van die dingen op, enkel een heleboel irritatie en slaap.

B.

Zelfs als je het verstand op nul zet, kun je door de trillende, extreme close-ups nog niet genieten van de actiescènes. De gevechten lijken brutaal, maar als je ziet hoe gemanipuleerd het geweld is, dan valt ook dat weg. Dan rest slechts de conclusie dat deze film bitter tegenvalt.

avatar van Dennissssss
Als je na het lezen van de inleiding van deze film denk: "dit lijkt me wel iets". Dan kun je hem gerust gaan kijken! Wat dit is echt een aanrader! Vette film! Als dit je genre niet is, kijk hem dan gewoon niet!

Vinnie Jones is echt goed!

avatar van Elineloves
Nadat we laatst 'Battle Royale' hadden gekeken, kwam mijn vriend met deze film aan. Ik had hem nog ergens vaag in mijn geheugen zitten, diep weggestopt, dus ik had wel zin om te kijken. Zeker na dat oersaaie en geestdodende Immortals die we vlak daarvoor hadden gezien.

Ik heb geboeid gekeken. Het liet me inderdaad denken aan Battle Royale, maar dan met betere, overtuigende en krachtigere personages en acteerprestaties. Maargoed, je hebt hier nu ook een kleine groep en ze hebben allemaal wat meer een 'persoonlijkheid' i.t.t. de jonge kinders uit battle Royale. Dit waren volwassen mensen, gemene mensen, gestoorde mensen en mensen die sowieso niks meer te verliezen hadden. Dat maakte het voor mij een stuk 'realistischer'.

Nouja, natuurlijk was ik meteen voor 'Team Conrad' en hoewel het verhaal voorspelbaar was, bleef ik toch nieuwsgierig. Wat een boom van een vent zeg, zo intimiderend en toch iets liefs over zich heen. Goed gecast. Ook de rest van de acteurs doet het prima, hoewel ik me wel stoorde aan het vervelende accent van Vinnie Jones.

Al met al was deze film een verademing, zeker na het tenenkrommende Immortals, al denk ik dat de Spice Girls movie nog goed gevallen zou zijn gisteravond, maar enfin.

Actie goed, acteerwerk goed, spanning goed. Dikke 4.0*

avatar van martijn011
Simpel filmpje, maar toch wel behoorlijk vermakelijk hoor. Gewoon een kleine twee uur achterover zitten, verstand op nul en je vermaakt je prima. Het concept is natuurlijk uitermate geschikt voor een goede film. Helaas benut de regisseur zeker niet alle mogelijkheden die er uit zouden kunnen vloeien.

Echt spannend is het namelijk niet. Tien mensen op een afgelegen eiland zou toch wel wat meer spanning mogen opleveren dan dat er mee gedaan is. Ook de vechtscenes zijn niet echt spetterend, vond ze eerder storend.

Steve Austin was voor mij een zeer grote meevaller. Straalde een soort van rust uit waardoor zijn personage erg cool was. Het einde hoeft van mij dan ook niet zo, maar ach, het hoort erbij en we zijn het ondertussen wel gewend.
Kleine voldoende, leuk voor een keer.

Matige film waarin een aantal ter-dood-veroordeelden meedoen aan een tv-show waarin ze moeten vechten tot het eind. Een leuk gegeven voor een aktiefilm. Maar door ditzelfde gegeven valt het geheel wel wat in herhaling. Dit wordt nog geprobeerd te doorbreken door wat plotjes en gewetensvragen, maar hierdoor duurt allemaal wat te lang. De actiescenes zijn wel lekker ruig, maar lijden onder het te schokkerige camerawerk.

avatar van Sjoerdow
Op het eerste oog is The condemned een aardige actiefilm, al schort het aan fatsoenlijk camerawerk en storen de ongeloofwaardige karakters.

Zo is er onder de "hardcore bad guys" een afro-amerikaan genaamd Kreston, die op het eiland een wildvreemde killer (op basis van niets) besluit te vertrouwen, wat hem dus het leven kost. Hoe dom kun je zijn?

Daarnaast bestaat er een soort (ook op niets gebaseerd) wederzijds respect tussen de wildvreemden, terwijl ze elkaar toch écht binnen 30 uur van kant moeten maken.

Steve Austin is wel geinig in het begin, maar krijgt zo weinig tekst dat zijn beperkingen als acteur niet opvallen. Vinnie Jones is de ideale bad guy, maar heeft een overdreven accent. Nog belachelijker is die crew die doodsbang wordt wanneer Conrad hun kamp nadert. Konden ze die enkelbanden niet op afstand af laten gaan? Dat had een hoop problemen opgelost.

Daarnaast is het jammer dat een aantal leden van de crew besluiten de messias uit te hangen, omdat een verkrachting "not done" zou zijn. Wat hadden ze anders verwacht op een eiland met 10 levensgevaarlijke gekken die (niet voor niets) ter dood veroordeeld zijn?

Logica is nog ver te zoeken. Gelukkig is The condemned wel een stuk harder dan het nog slappere The hunger games.

De cameraman lijdt aan parkinson vrees ik.

Simpele maar doeltreffende actiefilm. De tv show crew is irritant en haal regelmatig tempo uit het verhaal, wat jammer is. Toch, voor een verstand op nul foute actiefilm wel geslaagd.