Death Sentence (2007)

3,37

Actie / Drama
105 minuten / 111 minuten (unrated version)

geregisseerd door James Wan
met Kevin Bacon, Kelly Preston en Garrett Hedlund

John Hume, een lokale ondernemer in Boston, leidt een vredig en liefdevol leven met zijn gezin. Dit vredige bestaan wordt onderbroken wanneer zijn oudste zoon tijdens een overval op brute wijze wordt vermoord. Als de daders, leden van een drugsbende, ook nog eens onder hun straf uitkomen, neemt hij het recht in eigen handen.

528 BERICHTEN 46 MENINGEN
avatar van popcorn en cola
Matige wraakfilm, ver van alle realiteit. Diverse malen overwogen om af te zetten.

avatar van Gang_Star
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Sterke wraakfilm. Kevin bacon zet een zeer goede rol neer als vader die het recht in handen neemt. Dit resulteert in een film met voldoende spanning en een aantal harde actiescènes waarbij al vanaf de moord op de zoon van John Hume duidelijk word dat dit een film is waar het geweld niet word geschuwd. Een bikkelharde, rauwe, spannende film die zonder enig twijfel ontzettend vermaakt.

avatar van Proeneke
Was wel een leuke. Muziek was ook wel goed.

avatar van knusse stoel
Een verhaal waarin emoties moeten worden geuit, want als het recht in jouw ogen krom is, de samenleving jou in de steek laat als vader van een liefhebbende zoon, dan wordt het tijd om het recht te halen! Of ik het hiermee eens ben laten we in het midden, het gaat nu om een film. Eentje die jou meesleept in zijn emoties, een waarbij je misschien ook wel de dader(s) wilt zien gaan sterven omdat ze totaal geen berouw tonen en de rechter ze laat lopen.
Tijd voor WRAAK!

avatar van Capablanca
Werkelijk alles, maar dan ook echt ALLES aan deze film is cliché. En toch is ie wel vermakelijk. Voor één keertje.

avatar van 606
Blijft een kei toffe en emotievolle film. Ouders zouden nooit een kind moeten begraven, en als het recht dan niet zegeviert kan ik me indenken dat je het recht in eigen handen neemt.

Eigenlijk is het plot fout, hij gaat niet vrijuit door het systeem. Maar door wat anders.

Ik verbaas me toch wel iets over het vrij hoge gemiddelde bij deze film.
Dit is weer zo een film die je 1x ziet en het dan eigenlijk wel voor gezien houd, Hij gaat bij mij na weer eens bekeken te hebben de kast weer in,en ik vrees dat het heel lang gaat duren voor ik hem weer eens zal bekijken, Waarom? het Niveau is niet echt echt bijsterhoog, er zitten toch vrij veel scenes in waar je wenkbrauen automatisch van gaan fronzen.echt zeer ongeloofwaardige scenes,wat de regisseur valt aan te rekenen, bv over het opereren van de politie(zomaar een klein VB,kan nog wel even doorgaan)Kevin Bacon is altijd wel ok, maar ook hij haalt het niveau niet naar boven.zeer matige film 2.5 sterren van mij.

avatar van schenkowiets
Hele goede film ,die niet leuk was.

avatar van BlueJudaskiss
Opvallend hoge waardering hier voor toch een middelmaat-thriller. De muziek van Clouser is mooi (hoewel gekopieerd van zijn eerdere werk voor Saw) en het camerawerk is zoals bij elke Wan-film weer sterk (die steadycamshots!!) maar personages zijn veel te stereotyp voor een film als deze en ik vond de film echt niet spannend. Doe mij dan nog maar een keer Death Wish 3: ook niet geloofwaardig, maar zonder de pretenties van deze film.

avatar van cor1946
Goede actie(wraak) film, met goed speel van Kevin Bacon.

avatar van alexspyforever
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik ga niet zeggen dat ik het bij momenten niet vermakelijk vond al ben ik nogal anti-Wan en zeker geen fan van actiefilms. Dat deze dan toch al lang op mijn kijklijst stond heeft vooral te maken omdat ik vaker hoorde dat dit een van de beste films van deze regisseur is. Dat actie hem goed ligt, is duidelijk te merken. Al vind ik er weinig aan ik moedig hem aan om actiefilms te blijven regisseren zodanig dat hij ver weg blijft van het horrorgenre. Ja, de originele Saw was verfrissend en ook Dead Silence vond ik goed te pruimen. De horror die daarna komt zijn eigenlijk halve actiefilms met in mijn ogen pulpverhalen en voorspelbare jump scares aangekondigd of begeleid door luide muziek. Het mainstream publiek lijkt het te pruimen en alle obligatoire sequels (want ja de films eindigen op een twist zodat je wel moet het vervolg zien om te weten hoe het afloopt en misschien wordt er wel iets meer in verteld dat ze heel bewust nalieten in de eerste film te vermelden). Visueel netjes dat wel, maar een drol die netjes is gefilm blijft nog steeds een drol.
Nu goed over deze film, zit natuurlijk boordevol clichés en onlogische dingen, teveel om op te noemen. Een kantoorventje die een haast onverslaanbare schiet- en vechtmachine wordt zonder enige training , kogels van keiharde criminelen die hem niet kunnen raken, raadgevingen in de wind slaan. Eigenlijk was de film al na iets meer dan een uur afgelopen, toen zag ik dat ik nog meer dan een half uur had te gaan. Op het einde had ik zoiets van nu wou ik dat die politievrouw zei tegen Kevin Bacon in Mijnheer Kaktus stijl: "Wat heb je nou geleerd?" . Dus proficiat Wan, je krijgt het toch steeds weer voor mekaar om een gedrocht verkocht te krijgen aan het grote publiek. Eén goede zaak, het was vermakelijker dan Eden Lake, maar dat lijkt me niet zo moeilijk.

Voor liefhebbers best vermakelijke film maar zwak scenario en naar het eind toe afgeraffeld. Precies na een uur verliest de film aan realiteitszin en wordt te snel de eindsprint ingezet. Een beetje alsof een andere regisseur het 2e deel gemaakt heeft zonder naar het eerste uur te kijken. De meest geloofwaardige rol zet John Goodman neer wat ook wel typerend is als komediant.

Matige film die voor een keertje best uit te kijken is.

Haalt het niet bij de originele Death Wish

avatar van SmackItUp
Enorm voorspelbaar, doch zeer vermakelijk stukje film van Wan.

Het verrast me dat Wan naast horror tevens actie in de vingers heeft. Het gaat hem namelijk bijzonder goed af. Nou is dit vooral een drama, maar de getoonde actie is sterk. Bacon speelt goed, Hedlund een pak minder. Breed lopen is geen acteren..

Verhaal is redelijk aangrijpend, maar verder niet bijzonder.

Kleine 3,5*.

Eindelijk gezien.

Ondanks dat ik Wan wel een leuk regisseur vind is deze op de één of andere manier altijd aan m'n aandacht ontsnapt. Komt omdat het toch wat buiten z'n normale werkradius ligt, maar niet onverwacht brengt hij het er aardig vanaf.

Simpele wraakfilm, zoveel is duidelijk. Acteerwerk, motivaties van personages en plot zijn duidelijk niet zo belangrijk en staan allen in dienst van de wraak. De metamorfose van Bacon is ridicuul, de houding van de politie ongeloofwaardig en de bad guys zijn wel érg bad. De enige die echt meer van z'n onnozele rol weet te maken is Goodman, die gaat er echt 200% over, wat het weer leuk maakt.

Maar wraak dus. Lekker korrelig filtertje, kleurrijk en vaak fijn camerawerk zorgen voor een film die toch makkelijk boven het gros uitstijgt. De actiescenes mogen er ook zijn, lekker bruut, genoeg variatie en mooi in beeld gebracht.

Death Sentence is geen grootse cinema. 't Is ook meer genrewerk dat waarschijnlijk beter geen bioscooprelease gekregen had, maar voor de liefhebber van wraakverhaaltje en ruwe actiefilms is het wel een aanrader. Wan houdt zich makkelijk staande, binnenkort maar eens m'n Fast & Furious reisje verderzetten om te zien wat Wan daar klaarspeelde.

"Death Sentence" of..."Brave huisvader, wordt, gedreven door wraak en vergelding, plots prima vechtersbaas."
Naarmate de film vorderde werd het ongeloofwaardiger en ongeloofwaardiger om uiteindelijk, versmacht onder de cliché's, af te sluiten met een belachelijke slotscene. Wat meer realiteitszin, had er iets veel beter kunnen van maken. De eerste helft van de film viel wel enigszins mee, maar wat volgde was ondermaats.

avatar van Teejey
Ongeloofwaardig, voorspelbaar, sentimenteel etcetera, zelfs Bacon vond ik slecht. Toch best vermakelijk zulke simpele werkjes.

avatar van Kondoro0614
Death Sentence

Gisterenavond maar even besloten om 'Death Sentence’ op te zetten, een toch wel vermakelijke film die iets minder uit de kast kwam dan dat ik dat verwacht had. De film is helaas op veel vlakken erg voorspelbaar maar, het verhaal ben ik nog niet vaker tegengekomen zoals hij hier word verteld. Ik moet zeggen dat de film aardig door raast, en zonder al teveel poes pas er omheen is het toch echt wel een vermakelijke Actie film die heel sterk lijkt te worden maar namaten het einde aan komt ook wel slapjes begint te raken en dit vooral nadat zijn vrouw word vermoord erg aanwezig was. Nee, het einde was voor mij niet volmaakt maar, vermaakt heb ik me zeker!

Dit filmpje is geregisseerd door 1 van mijn favoriete horror film regisseur: James Wan. Een man die een new-line horror generatie naar binnen wist te slepen door middel van ‘ The Conjuring (2013) ’ en natuurlijk de geweldige film-reeks ‘ Saw (2004) ’ het leven in heeft geroepen, een film met al bijna 8 delen, een heuse Saga!

Hoewel dit niet de enige actie film in Wan’s lijst is, vond ik dit een beetje simpel. Alles was wel simpel in de film: het verhaal, het concept, acteerwerk en ga zo maar door. Toch grijpt de film je wel aan en heb ik met plezier zitten kijken, toch dat ik soms in de klunzige Nick Hume soms de karakter van ‘Lester Nygaard’ moest denken. Hij is gespeeld door Martin Freeman (ook wel Bilbo in The Hobbit reeks) en komt voor in het fantastische eerste seizoen van ‘ Fargo (TV Series 2014– ) - IMDb ’. Ja, de rol van Kevin Bacon vond ik geinig, een ietwat klunzige man die graag een klasse familie wilt neerzetten en dan vooral naar zijn oudste zoon gericht, die door Kevin al vroeg leert ijshockeyen.

Zoals ik al zei het verhaal was ietwat simpel. Nick wilt een fantastisch leven leiden heb ik het gevoel en hij heeft zijn oudste zoon zover gekregen een topper te worden in ijshockey. Naast Brendan heeft Nick nog een zoon genaamd: Lucas. Lucas heeft het gevoel (wat ook zo is) dat hij wat achteraan word geplaatst door het succes van Brendan. Op een avond (na een top wedstrijd van Brendan) rijden ze terug naar huis waarna twee vreemde auto’s passeren, zonder lichten. Eenmaal bij een verkeersruzie te zijn beland en hier al gauw weer uit te zijn gekomen gaan de twee tanken, waarna de twee auto’s weer arriveren en de winkel gaan overvallen. Helaas staat Brendan op de verkeerde plek op het verkeerde moment en zijn keel word doorgesneden. Als wraak wil Nick op zich het leven van de moordenaar ook afpakken maar, ook weer niet. Wanneer hij de moordenaar vermoord raakt Nick in een gevecht tussen de bende die zijn familie er bij betrekt. Na een toch leuke parkeergarage-vechtscene is de film op volle gang en kan de actie beginnen.

Allemaal onlogisch, ver van realiteit maar toch blijft het leuk om te kijken en heb ik me echt vermaakt op de zondagavond, ondanks alle min puntjes en de positiviteit er toch omheen kan ik er een mooi punt aan verbinden waar ik me toch goed bij voel, de film hield je wel vast met kijken en mijn concentratie dwaalde niet snel af.

avatar van Toontje G
Ach ja, hier hebben we er al zoveel van gezien. Maar ja, vooruit dan maart omdat hij zo goed kan mikken 3 sterren,