• 11.521 nieuwsartikelen
  • 9.044.056 stemmen

Death Sentence (2007)

Actie / Drama | 105 minuten / 111 minuten (unrated version)
3,36 2.023 stemmen

Genre: Actie / Drama

Speelduur: 105 minuten / 111 minuten (unrated version)

Geregisseerd door: James Wan

Met onder meer: Kevin Bacon, Kelly Preston en Garrett Hedlund

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 18 oktober 2007

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Death Sentence

"Protect what's yours."

John Hume, een lokale ondernemer in Boston, leidt een vredig en liefdevol leven met zijn gezin. Dit vredige bestaan wordt onderbroken wanneer zijn oudste zoon tijdens een overval op brute wijze wordt vermoord. Als de daders, leden van een drugsbende, ook nog eens onder hun straf uitkomen, neemt hij het recht in eigen handen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Matig. Inhoudelijk biedt de film niets bijzonders, noch Bacon noch zijn gezin konden me echt interesseren. Er zit ook weinig opbouw in op dat vlak en hetgeen je krijgt zijn de gebruikelijke huiselijke taferelen die je na zoveel keer wel kent. Dan gaat het bij dit soort films vooral om de uitvoering en die is vrij grauw en serieus en duister. Soms lekker hard en rauw en bloederig, soms met fijne momenten met beeld en muziek, een enkele sterke actiescène (die achtervolging en daarna in die parkeergarage was prima) maar vaak ook viel de film een beetje dood. Spannend werd het niet, echt leuk ook niet en aan het eind bood de actie nog maar weinig opwinding. Dan speelt ook die sfeer mee en het enorm serieuze karakter, als een film je niet pakt weet hij het daarna ook niet meer te doen dan. Dan liever iets luchtigs om nog op dat vlak te genieten. 2,0*.

avatar van clubsport

clubsport

prima wraakfilm met een goede rol van Bacon .

avatar van frans123

frans123

clubsport schreef:

prima wraakfilm met een goede rol van Bacon .

Welnee!!!! Bacon is ongeloofwaardig!!

avatar van clubsport

clubsport

frans123 schreef:

Welnee!!!! Bacon is ongeloofwaardig!!

Er zullen vast genoeg voorbeelden in dit genre zijn die beter zijn maar

Ik vond het geloofwaardig genoeg

avatar van frans123

frans123

clubsport schreef:

Er zullen vast genoeg voorbeelden in dit genre zijn die beter zijn maar

Ik vond het geloofwaardig genoeg

Ja joh....who cares? Oninteressante film.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Ach jee. Fransje123 is weer eens negatief over een film. Dat verwacht je niet.

avatar van Jynxter

Jynxter

Zoals het gros van de wraakfilms heeft ook deze zijn portie stompzinnigheid en slecht mikkende bad guys. Maar Death Sentence is intenser, grimmiger en simpelweg beter dan de gemiddelde Neeson actie-thriller.

Een klein zeventje.

avatar van eempag

eempag

Precies dat hè. Bij al dit soort films de beelden van het knusse gezin tot het fout gaat.

Dan een rechter die de boefjes vrij laat.

Kan he niet een keer anders?

avatar van AniSter

AniSter

• 2021 berichten

Redelijk amusement. Beacon vind ik geen slechte acteur, maar vind ik voor dit soort films geen goede keuze. In deze film zit af en toe wel wat actie maar het geheel laat weinig indruk achter. Dit was de tweede keer dat ik deze film heb gezien en waarschijnlijk ook de laatste keer. Vooral jammer van al die onwaarschijnlijkheden en standaard dingetjes bij dit soort films, zoals surveillerende agenten die het niet lukt om een object te beveiligen of dat de badguy altijd als laatste van de bende overblijft samen met de 'held'. Scoort net voldoende voor mij.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Moderne Death Wish. Een manager tuimelt in een nachtmerrie wanneer zijn oudste zoon vermoord wordt door een criminele jeugdbende. Het is een zuivere wraakfilm met enkele melodramatische kantjes aan, en net daar gaat het wat fout : de combinatie van geweld en sentiment werkt gewoon niet. De film overdrijft ook zwaar : meneer kan met een kogel in zijn nek nog naar huis terugkeert en op de flikken kun je niet rekenen Toch is de film best vermakelijk en kent een paar razend spannende scènes, zolang je de oppervlakkigheid er kunt bijnemen. Bacon vind ik persoonlijk wel passen, want zonder hem was dit een nog mindere film geweest.

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Zeer goede en keiharde actiefilm!

De film begint eigenlijk heel "huiselijk", een gezinnetje waar alles prima gaat, eigenlijk een begin waarvan je denkt: "wat heb ik nou weer op gezet...?"

Tot aan de rechtzaak lijkt het ook een drama film, maar daarna krijgt deze een wending die je niet direct verwacht.

De keuze voor Kevin Bacon is erg gepast. Buiten dat het een erg goede acteur is, past hij prima in de rol van degelijke kantoorklerk die veranderd in een brute moordenaar.

In het begin is hij nog heel onwennig met veel twijfel, maar hoe dieper hij in de ellende komt hoe meedogenlozer hij wordt met erg brute schotwonden en keiharde moorden.

Het is ook heel duidelijk dat de schrijver van "death wish" heeft meegewerkt aan deze film. Erg veel overeenkomsten, maar dat betekent zeker niet dat de film een slechte kopie is, in tegendeel zelfs!

Enigste minpuntje was John Goodman, niets mis met deze acteur, maar die link je veelal aan comedy of een beetje een lacherige rol en dat is jammer. Ook zijn rol doet er eigenlijk niet toe, denk deze weg en de film is exact hetzelfde. Gelukkig draait de film eigenlijk alleen om Bacon en die acteert erg goed.

Begin met drama, daarna genoeg spanning en volop actie, was het herzien zeker waard!

avatar van Patjée

Patjée

Geen idee waarom deze film hier zo relatief goed scoort. Geloofwaardigheid is ver te zoeken. Zoon die zelfs na de begrafenis én de rechtszaak nog nooit te weten is gekomen waar zijn broer stierf? Moeder die er perfect opgemaakt bijloopt vlak na de dood van haar zoon? Detective die helemaal naar kantoor komt om de dood van één van de criminelen te melden, maar niet ziet dat de hoofdpersoon een hand in het verband heeft? Auto die zomaar over de reling van een parkeergarage kan rijden? Concrete bedreiging maar er dan niet voor kiezen op een schuiladres te verblijven, maar simpelweg thuis met maar 1 politiewagen voor de deur? Criminelen die een afrekening uitvoeren met het gezin maar daarbij vader én zoon “per ongeluk” laten overleven? Hoezo schoten ze niet nog een keer om zeker te zijn dat ze allemaal dood zouden zijn? Ontsnapping door een ziekenhuisraampje? Onze hoofdpersoon die met 1 schot op afstand iemands been er volledig (!) afschiet? En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar van de emotie moet de film het ook niet hebben. Totaal ongeloofwaardig hoe het gezin zogenaamd met verdriet omgaat. Man gaat even iemand doodsteken, moeder en zoon zitten nu al thuis sentimenteel videobanden terug te kijken “die moeder al wilde opruimen” terwijl de dood van de zoon pas net achter de rug is? En als hij dan bebloed thuiskomt is de reactie ook zeer onderkoeld? Acteerwerk zeer teleurstellend, eigenlijk van iedereen (maar moeder spant echt de kroon). Alleen die ouwe baas met z’n wapenhandel had nog wel een leuk geacteerd bijrolletjes. Dan blijft eigenlijk enkel de actie over, maar die is ook zeer belabberd. Natuurlijk is de film ook al 15 jaar oud en moeten we het met die bril bekijken, maar toch. Het gaat echt nergens over hoe vaak ze misschieten in deze film en die achtervolging was ook verre van geloofwaardig. Enfin, meermaals getwijfeld het weg te zappen, maar uiteindelijk blijven kijken omdat het nét bleef boeien. Verder dan 2 ** kom ik echt niet.

avatar van boemboem27

boemboem27

goede en spannende Actie / Drama film.

met een uitstekend spelende Kevin Bacon.

klein rolletje van John Goodman als louche verkoper van oa wapens en auto-onderdelen .

heerlijk wraakfilmpje daar lust ik er wel meer van.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Herzien, blijft een heerlijke wraakfilm.

Ook met 2 nummers van een van mijn favoriete bands, The Black Angels. En de scène in de auto op de parkeerplaats waar je de cameraman ziet zitten

avatar van cor1946

cor1946

2e keer gezien, best een goede wraakfilm. Bacon speelde een goede rol.

avatar van Phantasm

Phantasm

Goede wraakfilm. Prima mee vermaakt.