Mr. Brooks (2007)

Drama / Thriller

geregisseerd door Bruce A. Evans
met Kevin Costner, Demi Moore en William Hurt

Het is Earl Brooks (Kevin Costner) altijd gelukt een gespleten leven te leiden: aan de ene kant is hij de onkreukbare zakenman en perfecte huisvader, maar daarnaast heeft hij het bloeddorstige alter ego Marshall (William Hurt) die hem tot gruwelijke moorden aanzet. Hij komt echter in de problemen wanneer er foto's worden genomen van zijn laatste moordpartij. Naast de opportunistische fotograaf, wordt hij ook op de hielen gezeten door de doortastende rechercheur Tracy Atwood (Demi Moore). Is Mr. Brooks slimmer dan zijn tegenstanders en kan hij voorkomen dat zijn vrouw en dochter achter zijn schokkende dubbelleven komen? Of wordt hij voor eens en voor altijd ontmaskerd?

avatar van Toontje G
Niet te veel woorden aan vuil maken, Saai en vond er weinig spannends aan.

avatar van knusse stoel
2 woorden: GEWELDIGE THRILLER!

avatar van IH88
“I don't enjoy killing, Mr. Smith. I do it because I'm addicted to it.”

Uitstekende film. Kevin Costner en William Hurt, die als een gespleten persoonlijkheid de hele tijd met elkaar discussiëren over de moordlust van Mr. Brooks, meer heb je niet nodig. Jammer genoeg heeft Mr. Brooks ook nog veel andere onnodige subplots.

Demi Moore is goed als politieagente, maar dat hele gedoe met haar echtscheiding had niet gehoeven. Het subplot rond Brooks’s dochter (Panabaker) is wel interessant en had juist wat beter uitgewerkt mogen worden. Maar voor de rest heeft Mr. Brooks een ijzingwekkende sfeer, sterke actiescènes, het samenspel tussen Hurt en Costner en een schitterend einde. Een perfect einde zelfs, en het maakt deze film helemaal af.

Ik ben nooit een fan van Costner geweest. Een aantal draken van films gemaakt (Waterworld, Dances with wolves,...de film met Houston. Allemaal films waarin hij niet paste....Maar deze film wel en hoe. Dit is zijn rol, cool, calm en collected , met geen enkele emotie speelt hij een serie-killer.En ik denk dat serie-killers ook zo in elkaar zitten...Gestoord,maar emotieloos..Ik genoot nog het meest van de scenes met zijn alter ego William Hurt.Die is ingehuurd om ellenlange monologen van Kev te voorkomen, met verve vervult Hurt die rol De rol van Demi Moore ( die ik altijd al een onprettige actrice heb gevonden..) is volledig overbodig, ook nog dat gedoe over haar scheiding..wat moet het verhaal ermee????Dat had de film helemaal niet nodig. Wel een diepere uitwerking van de moordlustige dochter. Het einde voel je aankomen,maar dat geeft niet. Twee uur geboeid kijken naar deze film en hulde voor Kevin ( en Hurt).Een verrassend goed Hollywood produkt.O...een definitie van een erg goede film is dat je niet wilt dat de film eindigt....Deze film had voor mij nog wel een uur door mogen gaan.....Eindelijk iets goeds