The Illusionist (2006)

Verenigde Staten / Tsjechië
Mystery / Romantiek

geregisseerd door Neil Burger
met Edward Norton, Jessica Biel en Paul Giamatti

In het Wenen van rond 1900 wordt de jonge Edward verliefd op Sophie, een meisje van ver boven zijn stand. In hun jeugd wordt het tweetal uit elkaar gehaald en mogen ze elkaar niet meer zien. Jaren later, als jonge vrouw, gaat Sophie zich verloven met de Weense prins Leopold. Maar dan komt de magische kunstenaar Eisenheim in de stad en weet iedereen te verbazen met zijn geweldige trucs. Als Eisenheim en Sophie elkaar dan na al die jaren weer tegenkomen, slaat de vonk opnieuw over. Leopold vertrouwt hem niet en stuurt inspecteur Uhl op Eisenheim af om hem in de gaten te houden.

avatar van tbouwh
Deze film is het levende bewijs van hoe belangrijk sfeer in een film kan zijn.
Waar ik lang niet op ieder moment helemaal het verhaal ingezogen werd, werd ik dat wel iedere keer door de melancholische 19e eeuwse sfeer, die perfect neergezet wordt.
Af en toe deed het me wat dat betreft wat aan Das Parfum denken.
Het type verhaal trekt me erg: ( goede ) goocheltrucs in films zijn vaak de moeite waard, en dat is ook hier het geval. De gelijkenissen met the Prestige zijn onmogelijk te negeren, maar omdat het in deze film toch meer om het drama draait, zijn beide films aardig uit elkaar te houden.
Het verleden van Eisenheim en de spanning rondom diens shows, de vete met de kroonprins en de interventies van commisaris Uhl, voorbeelden van aantrekkelijke elementen uit het verhaal die een zekere spanning met zich meebrengen, waardoor je wilt blijven kijken.
De love story met Biel vond ik wat minder, mede te wijten aan het matige optreden van laatsgenoemde.
Norton daarentegen is meer dan briljant, en dat mag ook van Giomatti en Sewell gezegd worden.
De trucs waren heerlijk, al trok dat met de geesten niet zo, mede omdat het echte wauw-effect hier uitbleef.
Aan het einde zit een mooie climax, die jammergenoeg te snel wordt afgeraffeld, waarbij details buiten beschouwing blijven. Dit wordt in films als the Usual Suspects en Shutter Island beter gedaan.
Boeiend, gedegen, en vermakelijk, maar met de nodige minpunten. Kleine 4*

Tarkus schreef:
Prachtig romantisch drama.
Met een zeer goede cast, en een sublieme Edward Norton, die steeds beter en beter wordt bij elke film die hij doet.
Mooi verhaal, mysterieus en verrassend plot.
Mooie locaties, decors en kostuums. Prachtige special effects ook bij de "magische momenten".
Spijtig dat er de laatste tijd zo weinig van deze films worden gemaakt.
Dit is een echte aanrader voor de ganse familie, ik heb er alvast veel plezier aan beleefd, en is zeker het (her)bekijken waard.

En inmiddels is dat herbekijken gebeurd.
Uitstekende prent is dit nog altijd, en nog steeds een aanrader.

avatar van blurp194
Leuke film.

Ik deel wel de kritiek dat er maar weinig diepgang aan de karakters gegeven wordt, het draait eigenlijk allemaal om de trucs van de illusionist, en daarnaast blijft er weinig over. De ontknoping vond ik daarbij ook wel wat aan de flauwe kant.

Tot zover de wat mindere punten, daar staat tegenover dat er bijzonder sterk gespeeld wordt. Van Norton verwacht je dat, en misschien van Giamatti ook wel, maar het is altijd leuk om verrast te worden met een film waarin Jessica Biel ineens ook een behoorlijke actrice blijkt te zijn. En niet alleen om haar looks, hoewel dat natuurlijk wel een beetje helpt.

avatar van nadrin
Super film

avatar van IH88
Sterke film met een geweldige Norton en Giamatti. Het verhaal staat of valt bij de geloofwaardigheid van de romance tussen Eisenheim en Sophie. Gelukkig hebben Norton en Biel genoeg chemie.

avatar van ambrosini
Goed film

avatar van Glennekeeeee
The Illusionist heeft The Prestige van Nolan niet kunnen overtreffen maar opzichzelf staand is deze film wel een sterk eindproduct die een bijna perfecte balans weet te brengen tussen de romantiek, het drama en spanning. De film wordt gedragen door een sterke cast met vooral Gamiatti en Norton. Biel doet het degelijk en de badguy, waar ik even niet op kan komen, was naar mijn gevoel het minste maar was dan ook niet meer dan een marionet. het leuke is dat de film mooi overgaat van genre naar genre. In het begin kan je je ogen de kost laten vieren door de trucs, daarna komen we even in een romantische bui, daarna komt de spanning naar boven en uiteindelijk ook nog enkele leuke twists. Dit alles gebeurd vloeiend al had het misschien net wat meer door elkaar verweven mogen worden. De finale twist had ik wel niet zien aankomen en daarvoor krijgt de film dan ook een (half)punt extra. Aan Nolans goochelfilm kan deze niet tippen want op het puntje van men stoel heb ik nergens gezeten maar misschien is deze film wel een betere optie om samen met de vriendin te zien. Voor ieder wat wils en alles solide uitgevoerd.

The Illusionist is een sterke film met dank aan de cast, een solide verhaal en een verscheidenheid aan genres die mooi in balans zijn. Enkel de spanning had toch wat hoger gemogen en de illusie voor ons als kijker had iets meer mogen doorgetrokken worden naar de hele film.

avatar van hdehoon
Echt zo'n sfeervolle film waar je eens goed voor gaat zitten. Heerlijk. Alleen jammer dat Norton niet zo'n heel erg aantrekkelijke lover is. Dat baardje is helemaal erg. Maar dat was dan ook het enige minpuntje. Niet veel diepgang in het verhaal, maar daar is deze film ook niet voor bedoeld.

avatar van zxstyle
Wat blijft er van deze film over als de trucs bestaan uit special effects. En je de plottwist al mijlenver ziet aankomen? Dan is het nog een lange zit tot het einde..

Wel menselijk neergezette personages en dito dialogen. En ook goed acteerwerk.

avatar van Boneka
Briljant gemaakte film! Opnieuw bekeken en nog steeds een absolute aanrader. Wie 'm nooit gezien heeft moet hem beslist een keer zien. Bijzonder mooi gemaakt. Mijn hoge waardering blijft in stand.

Prima film, blijft boeiend. Sfeer qua beeld en muziek goed neergezet. Acteerwerk ook prima, en leuk om jessica Biel in zo'n rol te zien. Jammer dat de trucs niet uitgelegd worden, het mysterieuze is opzich mooi maar nu blijft er net iets te veel onduidelijk. Ik vond het einde zeer voorspelbaar, maar heb me goed vermaakt. Ik ken betere films, maar zou toch aanraden deze eens een keer te kijken.

avatar van IH88
“Everything you have seen here has been an illusion.”

The Illusionist is een film die de kijker graag op het verkeerde been zet met veel twists en onverwachte gebeurtenissen. De film ziet er schitterend uit met de kostuums en decors waardoor je jezelf echt even in het Wenen van de eindjaren van de 19de eeuw waant. Veel scènes hebben een beetje bruinige, donkere tint en sommige beelden zien er wat wazig uit om extra effect te creëren.

Het verhaal is simpel maar zit ingenieus in elkaar. Eisenheim en Sophie zijn jeugdliefden die elkaar weer tegenkomen als ze ouder zijn. Hij is een illusionist en zij is verloofd met de kwaadaardige kroonprins Leopold. Eisenheim wil Sophie redden uit de handen van Leopold en verzint een gewaagde truc om voor eens en altijd samen te zijn. Dit soort verhalen staat of valt bij de chemie die de hoofdrolspelers hebben en gelukkig zijn Norton en Biel een erg leuk duo. Ook Rufus Sewell is erg sterk en haalt als Leopold het bloed onder je nagels vandaan. Paul Giamatti heeft een heerlijke bijrol als inspecteur Uhl, die de shows van Eisenheim moet doorgronden wegens vermoeden van fraude en uiteindelijk ook nauw betrokken raakt bij het onderzoek naar de relatie van Eisenheim en Sophie. De film oogt door zijn aanpak als een theaterstuk met veel kleine sets en vooral bij de shows van Eisenheim komt dat goed tot uiting. The Illusionist houdt zijn kaarten lange tijd dicht tegen de borst en pas op het einde komt de toch wel verrassende ontknoping. En gelukkig stelt deze niet teleur (alhoewel het allemaal wat gehaast wordt uitgelegd) en wordt de oplettendheid van de kijker beloont. The Illusionist is een ingenieuze en uiterst sfeervolle film geworden die een bijzondere filmervaring oplevert waarbij je geen moment kan wegkijken.

Film zit erg goed in elkaar,de sfeer,muziek, het decor. Het verhaal zet je continue op het verkeerde been,en kijkt daardoor lekker weg, heb me geen moment verveeld.Vind Northon perfect in deze rol. Absoluut de moeite waard om te bekijken.

avatar van des1
(Veel) beter dan die goochel film van Chris Nolan, The Prestige... dat een eind kent waar je broek zo ver van afzakt... dat je voor de rest van de avond aan het hobbezakken bent. Maar ja, misschien was dat de truc wel. Tsja, Chris Nolan film.

avatar van flaphead
Verschillende gevoelens heb je gaandeweg deze film. Wat het grootste deel overheerste was dat je eigenlijk gewoon naar een romantische film zat te kijken in een goocheljasje. Alle clichés zijn op dat vlak aanwezig (jongen en meisje van verschillende standen worden verliefd, worden uit elkaar gedreven, ontmoeten elkaar na 15 jaar compleet 'toevallig' weer, huidige man is een lul, enzovoort). En dat is, laten we wel wezen, gewoonweg kut.
Waar een lage score dus op de loer ligt, trekt de film in het tweede deel zichzelf de goede kant op. De spanning en mysterie worden opgevoerd en er is een goed einde, hoewel je een deel wel ziet aankomen. De sfeer en beeldvorming is prima. Norton is altijd goed.
Groot deel van de sfeer hangt ook wel op de goocheltrucs, die nergens verklaard worden en dus redelijk gemakzuchtig toegevoegd konden worden. Gelijkenissen met het uit dezelfde tijd stammende The Prestige is snel gemaakt, maar waar het daar meer op mysterie/thriller gaat, draait het hier meer om romantisch drama. Al met al een aardige film, maar wel even doorbijten.

avatar van Zeus.
The Prestige light. Komt niet in de buurt van Nolan's meesterwerk, maar desondanks goed om weg te kijken. Sterkste punt is de sfeer uit 1900 die goed gecreëerd wordt. De plottwist had langer en gedetailleerder aandacht verdient imo.

***

avatar van horizons
Mooie en vooral sfeervolle film. Dat laatste wordt met name gecreëerd door de goede aankleding van de film. Hoewel het scenario aan de voorspelbare kant is wordt het op de juiste manier verteld en door het goede acteerwerk een leuke film om te kijken. Opvallend wel dat Norton zelf soms iets te vlak is in zijn acteren maar Giamatti speelt werkelijk voortreffelijk in deze film. Sewell doet het ook goed als Leopold en Biel speelt haar rol bekwaam.

avatar van Ste*
Mooie film, met een bijzondere sfeer. Normaal ben ik niet zo van de mysterie, maar dit was interessant gedaan, en de effecten waren ook erg overtuigend. Het had ook nog een zeker realisme over zich, en dat was prettig. Desondanks is de onknoping toch nog wel verrassend, ik had het in ieder geval niet zien aankomen als leek in het genre, en moest het ook even twee keer terugkijken om te zien wat er nu eigenlijk gebeurd was. Is er in ieder geval nog iemand voor wie de twist werkt.

Daarnaast ziet de film er ook prachtig uit. Begin 20ste eeuw is sowieso al een filmgenieke tijd, en daar is in deze film dan ook alles uitgehaald.

Giamatti zet overigens weer de sterkste rol van allemaal neer, Norton vond ik om eerlijk te zijn niet bijster interessant.

avatar van Antonin
Mr. le Président schreef:
Wat een vreselijke film. Als ik het hier zo allemaal wat lees heb ik blijkbaar wat gemist. Die geestesverschijningen zijn voor mij compleet onverklaarbaar. Het verhaal wordt op een ongelofelijk irritante manier gebracht. De acteerprestaties lijken al helemaal nergens naar (daar gaat m 'n appreciatie voor Norton) en die hele plot zag je toch al van mijlenver aankomen. Zodra ik Biel in dat water zag drijven wist ik wel dat er iets anders aan de hand moest zijn. Omdat er een tijdje wat aangemodderd werd, moet ik toegeven dat ik misschien toch dacht dat ze dood zou zijn en dat het Eisenheim enkel om de wraak te doen was, maar dan zie je op het eind hoe het kind op miraculeuze wijze weer wakker wordt (uit een kunstmatig comaatje of zo, ik heb het hier niet over een verrijzenis) en besef je weer dat je die hele verhaallijn op voorhand al had kunnen uitdokteren. Niet omdat ik zo 'n genie ben hoor, maar omdat dit verhaal al tig keer en op een onnoemelijk aantal meer tot verbeelding sprekende manier is gebracht.

Wat een teleurstelling. The Prestige vond ik nog net kunnen, die trucs vielen nog netjes uit te leggen (tot natuurlijk alle wetten van de fysica worden getart en het hoofdpersonage overgaat tot een soort van klonering waarbij de wet van massabehoud flagrant met de voeten wordt getreden, waarop ik dan ook weer afknap). Hier gebeuren echter dingen die echt geen steek houden. Zo kan je in films echt alles laten gebeuren en verklaren. Als je dat dan toch nodig vindt, doe het dan alsjeblief op een spectaculairder manier.

Nu afgezien van manier waarop het geheel gebracht is (en waar ik dus zeer negatief tegenover sta) sluit ik niet uit dat ik misschien een hoop gemist heb waardoor die 'trucs' wel kunnen uitgelegd worden. Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn .. Misschien dat ik dit vehikel dan nog een delibereerbare score zou kunnen toekennen.

volledig akkoord, wat een rotzooi, het begint al met een volledig mislukte cast, om van de acteerprestaties maar te zwijgen, ik zet zelden films af, maar hier hield ik het na 50 ' voor bekeken.

avatar van Alathir
My intention has only been to entertain, nothing more.

Daarin is de film toch net niet helemaal geslaagd. Het begin was goed waarin de romance tot stand komt tussen Eduard en Sophie, maar na zovele jaren was de klik duidelijk weg. Dat kwam bijvoorbeeld doordat Sophie hem niet eens herkende. Logisch want het is een andere persoon in de film, maar je gaat me niet zeggen dat je de persoon die je jarenlang niet kon vergeten niet meer herkend als hij recht voor je staat en meedoet met zijn goocheltruc.

Het einde zit uiteindelijk goed in elkaar en blijkt de ultieme illusie te zijn. Een beetje jammer vond ik de geestachtige verschijningen, die wat mij betreft toch niet de benodigde wauw-effecten teweeg wisten te brengen. De sfeer en de muziek vond ik daarentegen wel goed passen bij de film.

avatar van Zwolle84
’Make us disappear. Make us disappear’

Het zal z’n voordelen - meeliften op het succes - en nadelen - kritische vergelijkingen - hebben gehad dat The Illusionist in hetzelfde jaar verscheen als The Prestige. Feit is wel dat het de geschiedenis in zou gaan als ‘die andere illusionistenfilm’.

Doodzonde, want het is absoluut een pareltje. Wat mij betreft overtreft hij zelfs zijn eveneens erg goede grote broer. Hoewel, grote broer… Wie The Illusionist écht voelt, weet dat het een compleet ander soort film dan The Prestige is. Waar laatstgenoemde het van zijn ingenieuze plot moet hebben, is dat bij deze verdwaalde voltreffer van Neil Burger eerder bijzaak.

In The Illusionist draait het om sfeer, sfeer en nog eens sfeer. Het mooiste voorbeeld daarvan is die prachtige cinematografie. Met zijn zachte, bruinige tinten is vrijwel elk shot raak, variënd van mooi verzorgd tot verbluffend. In die laatste categorie valt bijvoorbeeld de folklorische passage redelijk aan het begin van de film, waarin Eisenheims raadselachtige verleden wordt verteld. Wat een ontzettend mooi kleurgebruik.

Ook de muziek draagt in grote mate bij aan dat rustgevende sfeertje. De mooie beelden deinen kalm op dat steeds weer terugkerende klassieke stuk. Een prachtig palet voor Edward Norton om een van zijn meest indrukwekkende kunsten op te vertonen als illusionist Eisenheim. Ondoorgrondelijke uitdrukking, eeuwige kalmte; je wilt direct weten wat er achter dat gezicht schuilgaat.

En dat is eigenlijk maar één ding: zijn ongelimiteerde liefde voor Sophie, een eveneens knappe rol van in dit geval Jessica Biel. Ze hebben geen zoetsappige one-liners of overdreven gebaren nodig om hun gevoelens kenbaar te maken aan de kijker; op weinig opvallende manier is hun chemie zo sterk dat je geen moment twijfelt aan hun intenties, ook al probeert Sophie ze nog even verborgen te houden.

En dat plot? Tja, ik kan goed begrijpen dat velen het te eenvoudig vinden voor een ‘moeilijk bedoelde’ film. En ja, op het einde legt die inspecteur opeens wel héél snel de puzzelstukjes op de juiste plek. Maar zoals gezegd is het me daar helemaal niet om te doen. Het is de invulling van de afzonderlijke elementen van dat plot die de film zo mysterieus maken. Hoe die ’geesten’ zijn weergegeven bijvoorbeeld. Of hoe Eisenheim in de briljante openingsscène voor een muisstil publiek indringend voor zich uit kijkt.

Het moge duidelijk zijn: The Illusionist is een film die me nooit verveelt. Het plot is weinig uitdagend en de dialogen kan ik dromen, maar onbewogen naar de film kijken is er nooit bij.

Schitterend.

avatar van Roger Thornhill
Geen grootse maar wel een zeer onderhoudende film met een mix van romantiek, intrige en "magie", ondersteund door sfeervolle fotografie die bijna té sepia-bruin is (maar toch goed werkt) en muziek die bijna té cliché-Philip-Glass is (maar toch goed werkt, en dat zegt iemand die bepaald geen Glass-fan is). Edward Norton doet het prima, evenals Jessica Biel die ook nog eens prachtig is om naar te kijken, maar de bevredigendste rol is weggelegd voor Paul Giamatti, aan wiens gelaatsuitdrukking en lichaamstaal je steeds prachtig kunt aflezen hoezeer hij twijfelt tussen zijn verlangen naar (de) waarheid en zijn loyaliteit aan (en angst voor) de kroonprins. Zoals in wel meer films steelt hij elke scène waarin hij voorkomt, en bij de slotscène op het station waarin hij lachend, grijnzend en grimassend begrijpt hoe de vork in de steel zit moet ik –of ik nou wil of niet– hardop met hem mee lachen.
        De vergelijking met The prestige is eigenlijk vrij zinloos, afgezien van het feit dat de films in hetzelfde jaar uitkwamen, allebei over goochelaars omstreeks de vorige eeuwwisseling handelen, en beide gebruik maken van een plotelement dat in strijd is met de realistische insteek van de rest van de film en dus in dramatisch opzicht bijzonder onbevredigend is (in The illusionist het gegeven dat het mogelijk is om iemand voor dood te laten doorgaan, inclusief de afwezigheid van hart- en polsslag, een cliché dat ik eigenlijk alleen maar bij fakirs in stripboeken ben tegengekomen, om nog maar te zwijgen van het feit dat ik me niet kon voorstellen dat Jessica Biel al halverwege uit de film zou zijn geschreven, waarmee ik meteen ook het voornaamste minpunt van de film heb genoemd).

avatar van Black Math
Niet lang geleden The Prestige van Nolan gezien, en in de comments bij die film werd geregeld naar deze film verwezen. Dus ook maar eens gekeken.

Hier wordt veel minder gespeeld met wat er achter de trucs schuilt en de vertoonde trucs lijken ook wat meer op magie dan op gegoochel, waardoor ik me kan voorstellen dat veel mensen zich meer aangetrokken voelen tot The Prestige.

Ik heb duidelijk een voorkeur voor The Illusionist, simpelweg omdat het audiovisueel en qua sfeer een veel betere film is. Fijn het Wenen van rond 1800, mede met dank aan het sepiafilter. Ook prettige muziek, al had ik ook graag Mahler gehoord in een film in deze setting en tijd. Dat de trucs als echte magie ogen draagt ook flink bij aan de sfeer. Magie, omdat het volgens mij allemaal uit de computer komt, wat heel af en toe toch wel zichtbaar is.

Het verhaal tenslotte weet te boeien, al zag ik de ontknoping al van mijlenver aankomen. Maar uiteindelijk blijft voor mij het verhaal nevenzaak, en is het vooral een fijne film qua sfeer om je in te laten onderdompelen. 4*.

(verwijderd)
tbouwh schreef:
Deze film is het levende bewijs van hoe belangrijk sfeer in een film kan zijn.

Eens. Dat is helaas een gedeeltelijke oorzaak van mijn onvoldoende. Het is sprookjesachtig, geel getint, veelal binnenskamers en overdreven close-up. Geen positief punt zit er tussen.

Het verhaal is redelijk, bijzonder allerminst. De magie is tof tot er geesten bij komen.

Edward Norton is vertrouwd goed, Jessica Biel een plaatje. Giamatti vooral irritant, weet niet of dat helemaal de bedoeling kan zijn.

Uitkomend in hetzelfde jaar als The Prestige, vind ik de scores onbegrijpelijk hoog.

avatar van tbouwh
Teejey eigenlijk veel te lang terug dat ik deze gezien heb, maar juist dat sprookjesachtige kon ik erg waarderen. Meen me te herinneren dat de film ook een wat klassiek, bijna stoffig aanzien heeft, alsof het verhaal zo uit de geschiedenisboeken komt gerold. Perfect dus om mij als kijker mee te nemen naar die tijd

(verwijderd)
Ja die sfeer heeft het inderdaad. Kwestie van smaak

avatar van baspls
The Illusionist kwam uit in het zelfde jaar als The Prestige. Beide films vertellen een mysterieus verhaal over goochelaars, maar The Illusionist is toch erg anders door de Oostenrijkse setting en het warmere sfeertje.

De film verteld het verhaal van jonge goochelaar die een hechte vriendschap aangaat met een jonge hertogin. Als de jongen en het meisje er samen van door willen gaan worden ze van elkaar gescheiden. De jongen reist de wereld rond en komt jaren later terug als de beroemde Illusionist Eisenheim. Ondertussen is Sophie verloofd met de Weense prins Leopold.

De film heeft een heerlijk sfeertje. De setting van Oostenrijk-Hongarije - gefilmd in Tsjechië - was prachtig. Daarnaast zat er ook een stoffig kleurfilter en een (soms overdreven) vignetering over de beelden waardoor het tijdsbeeld versterkt werd. Wat de hele sfeer compleet maakte was natuurlijk de prachtige score van Philip Glass.

Minder aan The Illusionist is dat de trucs soms wel heel erg bovennatuurlijk aandoen, ook al werd achteraf duidelijk dat hij toch mechanieken en projecties heeft gebruikt. Daarnaast licht de focus ook niet echt op de romantiek, heel erg meegesleept wordt je er ook niet door. De intriges in het keizerijk en de speurtocht van de inspecteur was eigenlijk het best belicht.

Edward Norton speelt een sterke rol als Eisenheim. Als voorbereiding op zijn rol is hij een tijdje in trening geweest bij een aantal goochelaars. Ook Paul Giamatti speelde een goede rol als de inspecteur.

Al met al een leuke sfeervolle film.

avatar van Fisico
Wie The illusionist zegt, moet eigenlijk onvermijdelijk denken aan The prestige die toevallig (?) hetzelfde jaar uitkwam. Niet onlogisch met zowat hetzelfde thema, romantisch tintje en plottwist op het einde. Ik heb genoten van beide films en plaats The prestige kwalitatief een klein trapje hoger.

In de eerste plaats hulde aan de geweldige Giamatti die uitstekend vorm geeft aan inspecteur Uhl. Hij tornt boven Norton uit en zijn chemie en kat-en-muis spel met illusionist Eisenheim is super. Ook Norton doet het zeer goed en brengt geloofwaardigheid en presence aan de film en de romance tussen hem en Sophie. De liefde trok me niet zozee aan, het getreiter met Leopold boeide me meer.

De trucs waren weliswaar minder interessant dan in The prestige, toch spraken ze aan al was het maar om de bewondering van het publiek te ervaren. En hoewel de plottwist interessant was het tegelijk jammer dat deze wel erg snel werd afgehaspeld.

avatar van bengeltju
Lijkt me saai.. heb de film niet eens afgekeken