The Prestige (2006)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Mystery / Drama

geregisseerd door Christopher Nolan
met Hugh Jackman, Christian Bale en Scarlett Johansson

Robert Angier en Alfred Borden zijn al van jongs af aan, toen ze nog lerende goochelaars waren, elkaars rivalen geweest. Nu, rond 1900, zijn ze beiden volleerde illusionisten en is hun rivaliteit tot immense proporties gegroeid. Zelfs zo groot dat alles en iedereen in de buurt van de aartsrivalen gevaar loopt.

avatar van Basto
Beviel me beter dan de eerste keer, maar de film blijft enorm traag op gang komen en de Prestige zie je al vanaf het begin aankomen. Maar de cast is fijn en het is een goed verzorgde productie. Laatste uur komt er gelukkig ook wat schot in het verhaal.

Puntje erbij. 3*

avatar van Basto
Boneka schreef:

Precies ja en dus ook van zijn dochtertje. Wellicht wordt iets meer duidelijk daarover in de extra's?

Kom op zeg. Verbaast mij vooral dat je dat niet vanaf het begin zag aankomen. Clou’s te over.Z’n vrouw die steeds zegt ‘vandaag meen je het, de speelkaarten met de dubbele heer, dat hij zich echt niet kan herinneren welke knoop die heeft gelegd, de chinees die 24/7 in zijn rol blijft, etc, etc. En de afspraak was nu eenmaal dat beide broers de helft van de tijd zichzelf mochten zijn (en van het aplaus konden genieten)

avatar van mcdaktari
Dit is nou weer typisch zo'n film die ik maar niet gekeken krijg. Ik ben er al zo vaak aan begonnen maar na een tijdje stop ik er dan toch weer mee. Wel raar want normaal zie ik de Nolan films toch graag en zeker met deze cast, en toch wil het maar niet lukken. Ik denk dat ik er toch een keer voor moet gaan zitten. Vind wel dat het vrij lang duurt en de film traag is in het begin althans. Maar ik zie ook die redelijk hoge waardering dus ik zal er toch een keer aan moeten geloven.

Dit vond ik fantastisch. Een mooie plottwist, fijne uitleg en nog stof tot napraten. Deze film gaat nog lang blijven hangen!