- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- The Prestige (2006)
The Prestige (2006)

joostus
-
- 466 berichten
- 288 stemmen
Hahaha nee dat is het zeker niet... Het verhaal word in de film heel breed uit gemeten.. Het word heel duidelijk dat hij een tweelingbroer heeft.. En de kloonmachine word ook heel duidelijk van verklaard dat hij werkelijk werkt en werkelijk kloont.. Jaa dat is wel non fictie, maar het word heel duidelijk verklaard in de film... Alleen er kunnen natuurlijk niet 2 dezelfde goochelaars rondlopen, dus moet er 1 dood.. Daarom liet hij er altijd 1 in een bak met water vallen zodat die dood ging.. Waarom zie je anders in de laatste scene een hele kamer vol met die bakken water waar hij dood in is te zien...
Dus als we het dan hebben over niet slim zijn.. Sorry, maar als je zo een duidelijk uitgelegde film niet snapt en moeilijker gaat maken dan het overduidelijk is enzovoort.. Dan ben jij juist niet slim.

Berty
-
- 88 berichten
- 158 stemmen
Angier heeft gebruik gemaakt van de kloonmachine die ook echt bestaat (ook bevestigd door Christopher Nolan, dus als hij het bevestigd, lijkt het me al helemaal duidelijk)
Dit wil je toch niet geloven hoop ik?

Jitse
-
- 140 berichten
- 698 stemmen
Weet er iemand wat het laatste beeld betekende? bij die 'You want to be fooled'

stfuympos
-
- 13343 berichten
- 731 stemmen
Weet er iemand wat het laatste beeld betekende? bij die 'You want to be fooled'

Pioflife
-
- 25 berichten
- 13 stemmen
Ik zal wel heel dom worden gevonden, maar ik had lange tijd niet eens door dat het om een kloonmachine ging. Dat woord werd volgens mij ook nergens gebruikt. Jackman vraagt steeds naar een machine om een waanzinnige truc mee te doen. Bij mij bleef het vaag wat die machine dan kon doen.
Daarom geloofde ik eerst (nadat ik de film had gekeken) ook niet dat die machine werkte. Maar nadat ik hier veel visies heb gelezen, denk ik wel dat 'ie werkte. Al was het voor mij niet duidelijk dat er in al die glazen bakken klonen zaten van Jackman. Je zag wel allemaal glazen bakken, maar ik zag maar in één daarvan een evenbeeld van Jackman (sorry, ik weet z'n naam even niet meer. Algier ofzo?).
En wat ik ook raar vind: Als Jackman gekloond wordt, dan zakt hij vervolgens steeds door een luik en zo vermoord 'ie toch zichzelf? :S En hoe weet z'n kloon dan dat 'ie in een goochelshow zit? Of weet een kloon per definitie alles wat het 'origineel' ook weet?
Ik vind de 'versie' dat Root op het eind in de glazen bak met water zit veel mooier Ik hou niet zo van science fiction. Maar je kunt er niet onderuit denk ik. De machine werkte wel.