• 8.603.977 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Hodejegerne

"The hunt is on."

Roger is een man die het allemaal lijkt te hebben: hij is de meest succesvolle headhunter van Noorwegen, is getrouwd met de mooie galeriehoudster Diana en woont in een prachtige villa. Hij leeft echter boven z’n stand. Om z’n levensstijl te kunnen volhouden steelt hij kunstwerken. Op de opening van een nieuwe galerie stelt z’n vrouw hem voor aan Clas Greve. Deze laatste is niet alleen de perfecte kandidaat voor de positie van CEO van het GPS-bedrijf Pathfinder waar hij momenteel voor werkt, maar tevens bezit hij ook een zeer waardevol schilderij. Roger ziet z’n kans om financieel onafhankelijk te worden en bereidt z’n grootste slag ooit voor. Hij raakt echter al snel verwikkeld in problemen - en het zijn geen financiële problemen die hem ditmaal dreigen te nekken. De jacht is geopend.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van ILDIB

ILDIB

dikke 3.5. Iets teveel toevalligheden of ongeloof om hem op 4 te krijgen maar t scheelt niks. De Noorse martin clunes doet het heel goed. Lekker plastische beelden ook.

avatar van K. V.

K. V.

'k vond dit wel een leuke film. 'k had niet echt verwachtingen er bij, maar de film keek wel vlot weg.

De cast deed het ook prima en verder zag de film er goed uit.

Leuke film.

avatar van DragQueen

DragQueen

Heerlijke Thriller van Noorse bodem. Het verhaal steekt goed in elkaar, en blijft over de gehele speelduur boeiend. Op visueel gebied is het zeer onderhoudend. Ook is er een goede sfeer aanwezig. Het acteerwerk is sterk, en met inleving gebracht. Vooral de hoofdrol van Aksel Hennie vond ik erg goed. 4 Sterren.

avatar van Proeneke

Proeneke

Wat een knettergoeie film, ik kan er nie anders van zeggen.

Die kakker kreeg echt zijn trekken thuis, vooral toen hij zich in dat kotje verstopte, haha, toen had ie kak, haha, je zou medelijden krijgen met dat ventje

avatar van Noir

Noir

Originele film. Intelligente mix van actie, geweld en humor met hier en daar een gevoelige scene.

De outhouse-scene is bijzonder goed gelukt, erg grappig. Verhaal is misschien wat ver gezocht maar zit binnen zijn eigen universum goed in elkaar. Ook mooie beelden van de Noorse natuur. Gewoon goed, 4*.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Scandinavische thrillers, het blijft een mooie combinatie. Hodejegerne is een mooi voorbeeld daarvan. Geen poespas, maar een sterk script en de nodige spanning. Het is geen Hollywood, zodat het soms ietsje meer mag. Iets harder, wat meer bloed en scènes die in de VS amper gefilmd worden. Creatief is het niet echt, visueel springt het nergens uit. Je hebt natuurlijk de Noorse natuur, maar meer ook niet. Qua verhaal is dit echter zeer boeiend. Het is even wennen aan Aksel Hennie, maar dat komt snel goed. De film zelf is gewoon genieten.

avatar van riefenstahl

riefenstahl

Noir schreef:

Niets aan toe te voegen!

avatar van stefan dias

stefan dias

Wow, hier is echt niet veel mis mee.
Doet me denken aan Midnight Run, niet qua verhaal natuurlijk, maar vooral die uniek cocktail aan spanning, maar vooral ook humor en nog het meest het scenario. Natuurlijk onzinnig an zich, maar wel binnen het gegeven perfect logisch en uitermate inventief. Knap hoe ze iemand (ook letterlijk, haha) in de shit kunnen laten zinken om er toch nog heelhuids vanaf te komen. Petje af, want vaak je vraag je jezelf zoiets af in films en dan komt er meestal een zeer flauwe sisser in de vorm van een deus ex machina, maar hier valt het personage toch op eigen kracht terug op zijn pootjes.

Het sentimentele vond ik niet echt nodig in deze toch vooral grappige film, maar dat deert uiteindelijk niet. Het aller-allerknapste aan deze film vond ik nog de casting. Het hoofdpersonage (zo geeft hij ook zelf toe) is allesbehalve knap en sympathiek is hij ook al niet. Toch slaagt men erin hem die sympathie gaandeweg te laten winnen, dan nog eens gecast tegenover een soort überbink die de bad guy mag spelen. Ik wil het wel eens zien wat ze hiermee zouden doen in Hollywood. Is dit niet het soort films waarvan geheid een remake gemaakt wordt?

Zeeeer vermakelijk. Top-entertainment.
Het sent

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Vanavond deze film weer eens opnieuw gekeken en het is nog steeds een hele goeie film. Mooi verhaal en prima acteurs. Ja in Scandinavië hebben ze toch al enkele hele beste films gemaakt waarvan Hodejegerne, toch wel één van m'n favorieten is.

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Toch wel een heerlijke film deze headhunters. Mijn 2de film van Tyldum nu blijkbaar ook the imitation game gezien die ik ook sterk vond en niet wist van deze regisseur te zijn. De film Wist te boeien van begin tot einde film zit goed in elkaar en acteerprestaties waren ook goed. Hier en daar een komische noot in de film. Van af dat de film op gang komt is het gewoon genieten en soms bijna op het puntje van je stoel zitten van de spanning vooral de scene waar roger in het autowrak doet of hij dood was einde vond ik dan ook geweldig hoe Roger zich uiteindelijk uit alles weet te redden kortom ik heb genoten. Zitten wel paar ongeloofwaardige dingen in maar dit stoort niet echt krijgt van mij een dikke 8/10

avatar van des1

des1

Aanrader. De film was een keer op de BBC. Lekker rauw op je dak op de late zondagavond. Goed verhaal. Eén scene is wat mij betreft onsterfelijk... en doet je alsnog, hoe laat ook, een douche nemen. Rarara, welke? Gaat 'm zien, you won't be disappointed.

avatar van Alathir

Alathir

Goede film met de nodige spanning en een degelijk verhaal. Meer heb je niet nodig voor een avond kijkplezier vanuit de zetel denk ik dan. Het begin vond ik een beetje minder boeiend, maar na een kwartier kwam ik toch wel goed in de film en kijkt het allemaal lekker weg. Roger (Aksel Hennie) die een zekere sympathie weet te ontwikkelen naarmate de film vordert, bewijst hiermee dat hij goed acteert. Ook de andere cast doet het goed. Nikolaj Waldau-Coster als slechterik en ook de vrouwen in deze film deden het zo goed dat ze me lieten twijfelen aan hun loyaliteit tov Roger en tov Clas Greve. Absoluut een aanrader van Scandinavische bodem.

avatar van Rancid

Rancid

Haast elke recensie hierboven bevat de woorden 'toch wel goed'. Hoezo 'toch wel'? Omdat het Scandinavisch is?

avatar van Movsin

Movsin

Ge houdt zo'n avontuur niet voor mogelijk, maar ondertussen beleven we toch een spannende actie-thriller met meerdere verrassende wendingen, het slot met de politie inbegrepen.

Tweede visie bracht in ieder geval meer appreciatie. Sterke act van Aksel Hennie, als linke boy die toch meer, en andere, problemen tegenkwam dan verwacht en Synnove Macody Lund is Noors mooi.

avatar van Antonev

Antonev

Spannende en verrassende thriller van hoog niveau. Aksel Hennie zet een overtuigende en ijzersterke rol neer. Meer van dit!

avatar van arbeidsvitaminen

arbeidsvitaminen

Geweldige film

avatar van arno74

arno74

Leuke vlotte en frisse (misdaad)thriller. Een film die een goede smaak achterlaat, niets op aan te merken. Een ruime 3,5*

avatar van Robi

Robi

Film over een headhunter die in een verborgen leven ook kunstrover is. Het verhaal is in het begin nog best wel boeiend. Alleen stoor ik mij daar nogal aan de hoofdpersoon. Die komt op mij erg geforceerd over als koelbloedige zelfverzekerde misdadiger. Ik snapte niet waarom de man voor die rol gecast was. Als bange zielepiet zou hij veel overtuigender over kunnen komen leek me. En laat dat nou later precies in de film gebeuren. Eindelijk toch nog de goede rol voor die man. Alleen jammer dat op dat moment het verhaal van de film compleet ontspoort en ongeloofwaardig wordt. En dat is nog veel erger dan een mis gecaste hoofdrolspeler. Er komt op een gegeven moment ook belachelijk veel bloed aan te pas. Zo veel dat ik zelfs het idee krijg of de regisseur niet liever een horrorfilm had gemaakt. De ontknoping van de film is dan weliswaar wel weer verrassend, maar een goede film had het bij mij dan inmiddels al lang niet meer kunnen worden. Daarvoor zaten er teveel hiaten in het verhaal en was het allemaal inmiddels te ongeloofwaardig geworden.

avatar van Keutul

Keutul

Ik heb me bijzonder goed vermaakt tijdens deze film. Ik ging er zonder verwachtingen in en eerst vond ik het maar een opgeblazen gedoe dat kereltje (de hoofdrolspeler). Maar al snel was het een erg spannende film met nog veel humor erin ook. Aanrader.

avatar van baspls

baspls

Net als het onlangs verschenen The Snowman is Hodejegerne gebaseerd op een boek van de Noorse schrijver Jo Nesbø.

Roger is de recruiter van een groot Noors bedrijf en lijkt alles te hebben. Om zijn dure leventje te financieren moet hij alleen zo nu en dan kunst roven van zijn cliënten. Als hij door zijn vrouw wordt voorgesteld aan de Nederlandse-Deen Clas Greve en blijkt dat die een zeldzame Rubens heeft hangen heeft hij zijn nieuwe doel voor ogen. Greve heeft echter bij een zeer geavanceerde special forces unit in het leger gezeten...

Een spannende thriller met de nodige Suspense. De opzet had zo van Hitchcock kunnen zijn. Uitvoering is zeer degelijk en doet ook een beetje denken aan de Scandinavische series, maar dan met een dosis humor erbij. Aksel Hennie - die leek op een soort Noorse Christoper Walken - speelt in het begin een erg onsympathieke man die door alle problemen steeds sympathieker overkomt. Nikolaj Coster-Waldau (die Jaime zou gaan spelen in Game of Thrones) was ook goed als Greve.

Al met al een vermakelijke film die lekker wegkijkt.

avatar van TMP

TMP

Deze Scandinavische thriller beviel mij totaal niet. Het leek er meer om te doen om enkele bizarre scènes te verfilmen, dan om een degelijke thriller te maken. Zwakke personages ook. Het plot blijft lange tijd een beetje voortkabbelen zonder te overtuigen, maar er worden wel de nodige bizarre scènes voorgeschoteld (zo zien wij de hoofdpersoon terug onder een hoop stront en scheert hij zich in compleet bebloede toestand kaal). Het is allemaal te zwaar aangezet en veel te geforceerd om enigszins te kunnen boeien en de plotverwikkelingen aan het eind maken na zoveel bizarre wendingen eigenlijk geen enkele indruk meer.

avatar van FlorisV

FlorisV

Meh, alles bij elkaar een matig fimpje. Voelt een beetje als een mix van zaken die niet echt samengaan. Zoet met hartig of zo.

Het is niet echt een thriller. Zaken die bij een echte thriller horen, sfeer en spanning, ontbreken teveel. Soms is het nog wel vermakelijk, zoals de pleescene bij die boerderij, maar is het nergens daadwerkelijk beklemmend. Ondanks een bloederig tafereel uiteindelijk een vrij luchtig verhaal, dat ik overigens niet helemaal volgen kon. De motivatie van Clas om Roger om te willen brengen snap ik nog steeds niet. Want hij zou juist die baan bij Pathfinder willen? Het plot voelt uiteindelijk sowieso wat gekunsteld aan. Niks mis met de vertolkingen maar alles is zo droog gebracht dat ze ook niet echt veel toevoegen.

avatar van LeBlanc

LeBlanc

Geen thriller, wel een leuke actie comedy

Allereerst, dit is een leuke film met een origineel verhaal waarbij je je echt afvraagt of de hoofdpersoon uit zijn zelf gecreëerde problemen kan komen. Hij is als persoon erg sneaky geweest.. En wordt er nu op hem gejaagd door de bad guy, of juist door de good guy? Het verhaal is dus origineel en onvoorspelbaar en je blijf geboeid kijken.

Ik weet niet of meer mensen dit met me eens zijn maar ik vind humor niet passen bij een thriller. Een thriller hoort serieus te zijn, realistisch. Grappen en grollen maken het ongeloofwaardig - haalt de spanning weg. Daarom vind ik bijvoorbeeld James Bond films ook niet spannend..

En dus: deze film vind ik geen thriller en hij is ook zo niet gemaakt. Ik zou het eerder een actie-comedy noemen. Het verhaal is te bizar om geloofwaardig te zijn en elementen als de dikke politieman tweeling, of de stront scene zijn bewust gekozen vanwege het grappige effect.

Mijn enige commentaar is dat hij vrij vlak is qua acteerwerk en de hoofdpersoon niet echt likable. Het tempo is ook wat te hoog, weinig diepgang... Je blijft achter met het gevoel gewoon een leuke film gezien te hebben maar er borrelt niks na…

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Amusante actiethriller van Noorse makelij. Gebaseerd op een misdaadboek van Nesbo.ik moest even in de film komen met de dubbele bodems van verschillende personages. In een film verloopt dat vaak nogal vluchtig. Ik neem aan dat het boek meer tijd neemt om het plot en motieven uit de doeken te doen.

Nu, veel tijd tot nadenken is er niet. Eens het eerste bloed spat, is er geen ontkomen meer aan. Een plot rond een voortvluchtige levert vaak een rollercoaster van opeenvolgende scènes op. Soms wel wat bij de haren getrokken, letterlijk zelfs, maar er zit voldoende vaart én kwaliteit in de film om je gewoon te laten meeslepen. Niet echt sympathieke personages in de film, maar je leeft wel een beetje mee gaandeweg met de kleine Roger. Mede ook doordat hij erg goed in zijn rol zit.

avatar van benny the cop

benny the cop

hele goede film heel erg leuk

avatar van mcdaktari

mcdaktari

benny the cop schreef:

hele goede film heel erg leuk

Is dat jou standaard tekst?? Ik lees dit namelijk bij al je berichten

avatar van Geenidee17

Geenidee17

Wat mij betreft een toppertje. Verhaal steekt goed in elkaar, vertolkingen prima, leuke plotwendingen, humor, spanning, de afwisseling is goed gedoseerd. Er zit een scene in met een kakdoos die je nooit meer vergeet. Misschien soms een beetje over the top, maar dat geeft ook charme aan het geheel.

Deze film staat zeker in mijn top 10!