Virgin Territory (2007)

Italië / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Luxemburg
Komedie / Romantiek

geregisseerd door David Leland
met Mischa Barton, Hayden Christensen en Christopher Egan

Italie 1348: Een groep jonge Florentines (waaronder Pampinea) zoekt een toevluchtsoord op het Italiaanse platteland. Wanneer ze dat gevonden hebben komt Pampinea (Barton) in aanraking met een leuke jongen (Christensen). Kunnen ze bij elkaar blijven terwijl de stad wordt verwoest door de Zwarte Dood, de pest...?

dit drama? grapje zeker? ik heb me echt de halve film lang kapot gelachen. vooral de combo middeleeuwen en dan de moderne muziek vond ik errug leuk. maar ik let dan ook altijd (te) veel op de muziek bij films. het beethoven the fifth/begrafenisachtige 'daar komt de bruid' was absoluut het hoogtepunt. (vond ik)

het verhaal, de beschrijving die hier bovenstaat klopt ook niet echt eigenlijk. Het is eerder zo dat Pampinea is uitgehuwelijkt, een andere man verplicht haar om te trouwen en ze is verliefd op een 3e. Terwijl ze de reis over het platteland maakt (o.a. om te vluchten voor de pest, maar de pest speelt verder bijna geen rol in de film) gebeuren er gewoon hier en daar nog wat grappige dingen met de mensen die naar haar bruiloft reizen.

deze beschrijving is nog steeds niet perfect, maar dan weet je net wat beter wat je kunt verwachten. en het is een meer een puberfilm dan een middeleeuwsdrama.

avatar van ken1976
een soort van engelse BBC aflevering, te slecht voor woorden!!
kortom 1 ster!

een toffe film. maar drama is het zeker niet. eerder komedie / romantiek. verhaal zat wel leuk in elkaar.

Prachtige buitenopnamen, mooie kleuren, aardige zwaardgevechten (goed zo, Hayden), redelijk geacteerd. Het geheel geeft een goed tijdsbeeld van medio de 14e eeuw (kleding, etc.) en de moderne muziek werkte op mij niet storend, maar paste wel om de film een luchtig karakter te bezorgen. Flarden uit Boccaccio's Decamerone tot één verhaal gemaakt, maar de belevenissen van de doofstomme tuinman waren in het boek leuker beschreven!

DaZtorm
Wat een verschil met de film die ik gister gezien heb zeg! Oké, nu zal elke film in vergelijking met The Shawshank Redemption tegenvallen, en misschien moet je na de The Shawshank Redemption de eerste week erna geen film meer zien want dat kan alleen maar tegen vallen.

Wat heb ik eigenlijk voor film gezien? Nou 1 van de 1000, helemaal niets bijzonder er is namelijk een goed iemand en een slecht iemand, rara hoe zal dat aflopen...........

Daarnaast zitten er grappen (?) in, ze passen ook totaal niet in de verhaallijn, maar ja de schrijvers hebben ze verzonnen en daar omheen de film geschreven. Ze hebben geprobeerd de meeste grappen in de film te verwerken, de grappen die toen over waren, komen ook terug als scènes die totaal geen toegevoegde waarde hebben (koe scene, meisje in het water scene enz).

Er zijn ook wel goede dingen aan de film zoals de vele mooie vrouwen, sommige grappen en de weergave van hoe het in die tijd eruit zag. Daarom ook een 1,5*

Nee, dit is geen film die ik aanraad aan iemand, vergeet hem maar snel is niks bijzonders.

avatar van obsessedbymovies
Leuke film, lekker ontspannend. En echt geen drama film.
een 3.5 > mede dankzij Hayden

Gewoon een gezellige en vooral een heel leuke film. Het hoeft toch niet altijd zo verantwoord te zijn. Voor mij 4.0

avatar van NewSoul
Het gaat over nonnen en hun kuisheid. Maar eigenlijk houden ze daar geen rekening mee. Ik vond 't echt zoooo een grappige film. De humor ontbreekt er zeker niet.

Het verhaaltje heeft weinig om het lijf en de mooie vrouwen af en toe ook niet. Die fraaie borsten en het feit, dat er sporadisch een geslaagde grap voorbijkomt, is voor mij aanleiding de film niet helemaal negatief te beoordelen.
Hoogtepunten: de prachtige kleuren én... een paaldanseres in de Middeleeuwen!
Echt een film om 's avonds laat of in de kleine uurtjes gedachtenloos te bekijken.
Onbegrijpelijk overigens dat Mischa Barton destijds haar succesrol in de tv-serie “The O.C.” opgaf om aan haar filmcarrière te werken, want daar is tot nu toe weinig van terechtgekomen.

avatar van Marvinleeaday
Twee voor de film, halfje voor de borsten.