Highway (2002)

geregisseerd door James Cox
met Jared Leto, Selma Blair en Jake Gyllenhaal

Wanneer Jack in bed betrapt wordt met de vrouw van zijn baas, een crimineel uit Las Vegas, stuurt deze laatste een paar handlangers op hem af. Samen met zijn beste vriend, Pilot, vlucht Jack naar Seattle. Wat hij echter niet vermoedt is dat Pilot een duidelijk spoor achterlaat. Op weg naar Seattle pikken ze ook nog Cassie op en een oude rocker die op weg is naar een herdenkingsplechtigheid voor Kurt Cobain.

avatar van NERD
Nog niet echt veel bekeken (1 stem), zal er vanavond of morgen 1 bijkomen. Ben erg benieuwd!!

In ieder geval 2 acteurs van wie ik veel verwacht.

avatar van NERD
Aardig, maar simpel filmpje. Een echte road movie.

De redelijk bekende acteurs in dit (voor mij) uitermate onbekende filmpje doen ook wat je van ze mag verwachten. Gyllenhaal is goed als Pilot, maar niet zo goed als in Donnie Darko wat een wereldrol was. Leto is altijd degelijk zo ook als Jack in deze film.
Net zoals de film zijn ook de karekters niets bijzonders of opvallend, maar ook zeker niet slecht. John C. McGinley zorgt wel voor een aantal leuke momenten als Johnny The Fox een overjarige hippy.

Kortom niets slechts aan, maar ook niets buitengewoons dat deze film bijzonder kan maken. Verwacht ook niet een echte comedie wanneer je hem gaat kijken.

3 sterren.

Skreener
Over-dramatisatie van het 'Road trip' gevoel. Jake Gyllenhaal en Jared Leto speelden verrukkelijk goed. Zie dit als een persoonlijke humor film waarmee je in een deuk zal liggen mits je je kan verplaatsen in deze personen.
Ervaring verreist dus.

avatar van Goodfella
NERD schreef:
Kortom niets slechts aan...

Nou....

Bij de eerste scène dacht ik dat de personages in kwestie acteurs waren en een of ander reteslecht (porno)filmpje ofzo.. en dat ieder moment de regisseur 'cut!' kon roepen en dat een paar personages op die manier dus grappig in deze film geintroduceerd worden.. zoiets

hehe.. dat was dus niet het geval; de film bleef hangen op het niveau van dat reteslechte filmpje.

gelukkig was ik in een totaal niet-serieuze stemming en heb dus regelmatig dubbel gelegen om scènes en dialogen die totaal over the top waren.

avatar van tovenaar
Goodfella schreef:

Schrok ik me even een tovenaarshoed!! Ik dacht: Goodfella wat zeg je nu allemaal! Bleek dat ik verkeerd had gelezen, ik dacht dat ik bij lost highway zat

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Het scenario stelt weinig voor, maar Gyllenhaal en Leto zijn goed in deze film. Ik heb me dan ook perfect geamuseerd
Bovendien is dit typisch zo'n film waarvan mijn gevoel hem beter vind dan mijn verstand en dan luister ik naar mijn gevoel.

avatar van as
as
Heb hem net gekocht bij de aanbiedingen. Heb verder geen idee of hij goed is. Eigenlijk een beetje op gevoel gekocht en door de namen: gylenhaal en Leto. Ben benieuwd.

avatar van as
as
Heel aardige film. Leunt een beetje veel op -het hip zijn- filmmaking maar met goede rollen van Gylenhaal en Leto. Erg leuk gebruik van muziek en beeld. Maar wel alles wat we al vaker en beter hebben gezien. Leuk voor een tussendoortje. Heb in ieder geval geen spijt van mijn aankoop.

avatar van jassonn
Vond het een geslaagd filmpje.Gyllenhaal en Leto spelen allebei goed,en het verhaal liep ook lekker. 3,5*

avatar van Redlop
Lekkere road trippin'-gevoel film. Bij vlagen hilarische dialogen. Het neo-hippie post Kurt Cobain gedoe wordt aardig op de hak genomen. 3,5*

avatar van V
V
starbright boy schreef:

Tsja, niets aan toe te voegen eigenlijk

Ik keek deze film eigelijk alleen maar omdat Jake gyllenhaal erin meespeelde. Jake zet zijn rol goed neer.
Heb je zin om een avondje weg te kwijlen bij gyllenhaal oké, maar meer is de film ook niet waard.

Reinbo
starbright boy schreef:

Idem.

avatar van _::Astrid::_
Heb me heerlijk geamuseerd met deze film.(heb hem ook gelijk gekocht) Jared en Jake hebben hun rollen prima neergezet en ik heb ook kostelijk gelachen. De humor komt goed naar boven als je je goed kunt verplaatsen in de personages. Ben het ermee eens dat het scenario af en toe inzakte maar dat maakten de personages naar mijn gevoel helemaal goed.

Ik heb de film nog niet gezien maar ik vind de soundtrack nu al geweldig!

Johnny the boy - Desert sessions (1 van mijn favo nummers)
At the helm of Hell's ship - Desert sessions
Girl boy tom - Desert sessions
You can't quit me baby - Queens of the stone age (geweldig nummer!)
Lazy bones - Brant Bjork
Plus nog nummers van Fu Manchu en Dave Catching.

Ik ga de film straks kopen, kijken of de nummers ook echt goed bij de film passen.

nokkie335
ik vond het een bijzondere film het wa wel leuk. maar ik wist niet dat jared lato ook acteerde :O die is toch van 30 seconds to mars?

avatar van Seifer
Ja de zanger, Jared Leto speelt dacht ik ook in Alexander.

avatar van AllStarsLove
ik ben fan van jared en 30stm en dit is mischien niet een hele bijzondere film maar desondanks toch een van mij lievelingsfilms
maar Jared is gewoon super knap

avatar van sinterklaas
Heerlijke typisch neergepende roadmovie waar ik echt van kan smullen en je al vanaf seconde 1 word meegezogen in een heerlijke Westerlijke sfeer. Een B-film is het ook zeker niet en we mogen denk ik ook van geluk spreken dat Jared Letho en Jake Gyllenhal erinspelen. Het verhaal is natuurlijk flinterdun, maar de vele dingen eromheen maken de film gewoon voltreffelijk. Jared Letho speelde hier goed als een oversekste, grofgebekte rokkenjager en Gyllenhal is gewoon een erg geflipte wiseguy. Het verhaal is al hillarisch: Jack moet vluchten van zijn baas omdat ie met zijn vrouw van bil is gegaan. En daar onstaat dus die roadmovie van en de heren beleven steeds weer knotsgekke en bizarre avonturen en alles was gewoon over de top. Helemaal waneer ze Cassie meenemen en die oude hippie. Welk persoon ik wel freaky vond was die Alligator Boy Verder is de sfeer gewoon heerlijk, we gaan van plek naar plek die ook mooie shots leveren en komen uiteindelijk ook nog in een muziekthema, namelijk: de dood van Kurt Cobain, waar er in deze film dus ook veel aandacht aan word geschonken. Achtervolging tijdens de herdinkingsplechtigheid van Kurt.

Ik ben gewoon aangenaam verrast en dit was ook veel meer dan ik had verwacht. Gewoon zwaar ongewaardeerd dit. Dit soort roadmovies gaan er bij mij in als zoete koek.