Lonely Hearts (2006)

Verenigde Staten / Duitsland
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Todd Robinson
met John Travolta, Salma Hayek en Jared Leto

Het waargebeurde verhaal over Martha Beck en haar handlanger Raymond Fernandez die in de jaren '40 zeventien vrouwen beroofden en vermoordden, die ze hadden gelokt door liefdes-advertenties in de krant te zetten. Hierdoor werden zij al snel de 'Lonely Hearts killers' genoemd.

Duistere, wrede, psychologische film (prachtige fotografie) vol emotionele verminktheid en puriteinse beklemming, maar toch is de verteltrend te droog om echt te ontroeren. Daarnaast ontbreekt het aan echte spanning en zijn er te weinig verrassingen. John Tavolta overtuigt.

Uitstekende drama/thriller waarin Salma Hayek schittert als een jaloerse ijskoude keiharde bitch (tot het einde toe). Het verhaal is boeiend en en zit ook goed in elkaar en de cast doet het prima en dan vooral de eerder genoemde Salma Hayek (zag er overigens ook mooi uit) en detective John Travolta. Maar ook Jared Leto (zag er best apart uit) deed het goed en het was best aardig om te zien hoe hij diverse brute klusjes opgedragen door Salma Hayek moest uitvoeren. De jaren 40 sfeer wordt overigens best goed weergegeven en de beelden zagen er ook fraai uit.

Meneer Bungel
Nieuwe kijkbeurt, het werd er niet beter op. Vreselijk hoe bepaalde acteurs hier hun '40s knauw-accentje lopen te vernaggelen, Travolta voorop. De kale Leto en de appetijtelijke Hayek waren me nog het meest bijgebleven en die vielen nu ook het meest in positieve zin op. Gandolfini is zoals altijd tamelijk geweldig, maar hangt er in het verhaal maar een beetje bij. Verder is de aankleding erg zwaar aangezet, maar nauwelijks indrukwekkend. Het meest storende vind ik echter de extra focus op de gebeurtenissen van de privé-beslommeringen van de detective, vooral de zwaar aangezette dramatiek ervan.

Lonely Hearts is dan wel gebaseerd op een heuse zaak (veel feiten kloppen ook, voor zover ik kan nagaan), het verwatert echter sterk door de extra verhaallijn. Wat dat betreft kan men beter Honeymoon Killers, The (1969) eens proberen, al vond ik dat, ondanks dat het wel volledig over het tweetal Martha en Ray gaat, ook geen topper. Die krijgt echter wel meteen een halfje bij, en hier gaat een halfje af - verschil moet er wezen...

2,5* ---> 2,0*.

avatar van wendyvortex
Okay B-filmpje ... jammer dat nou net de familie-relatie-problematiek van John Travolta het slechtste onderdeel is (de regisseur is de kleinzoon van de echte inpecteur die door Travolta gespeeld wordt!).
Verder denk ik dat als je het beeld op zwart/wit zou zetten het niet zo heel veel zou afwijken van de gemiddelde 50-ies noir.
Beetje voorspelbaar soms, maar best aardig gedaan.

avatar van nadrin
Had hier meer van verwacht.
Zowel het verhaal achter het koppel als het verhaal van de detective waren zeker niet overtuigend
Vond ook dat dit een heel zwakke Travolta was..

avatar van %%%%%%
Ingetogen filmpje die zich zeker niet weet te onderscheiden van de middelmaat.

De spanning is de nek-omgedraait wegens de onkunde van het belichten van de set.

avatar van El Merano
Ondergewaardeerd filmpje
Geen topper maar heeft me zeker weten te bekoren
ps een goeie cast

avatar van filmgek1963
gauke schreef:

Inderdaad helemaal juist zoals je deze film beschrijft.

Door een 1 of andere aktie had ik een pakket met films gewonnen, waaronder deze. Door dat er niet veel op tv was hebben we deze maar opgezet. Omdat ik de dag ervoor Travolta weer eens tegen kwam bij z'n Saturday Night Fever, moest ik wel lachen wat een stevige jongen het is geworden. Maar daarna toch serieus naar de film gekeken. Inderdaad ook een zeer wrede rol van Hayek, dat was ik nog niet gewend van haar. Maar het bewijst wel dat Hayek een briljante actrice is en mij ook kon overtuigen als een medogenloze vrouw. Eén ding weet ik wel, voor mij is deze film niet meer voor herhaling vatbaar.

Goeie film over een koppel die alleenstaande vrouwen oplichten en uiteindelijk vermoorden. Een waargebeurd, doch weinig origineel verhaal. Het hele eind jaren 40-film noir sfeertje wordt goed neergezet. De film verveeld geen moment en de casting is uitstekend.

Een top bezetting + een waargebeurd verhaal = een matig eindresultaat. Kan gebeuren wanneer het er op lijkt dat alle betrokkenen de automatische piloot hebben aanstaan. In mijn ogen scoort enkel de betreurde James Gandolfini een voldoende.
Het ontbreekt bovendien aan spanning en de functie van de moeizame relatie van detective Elmer met zijn collega Rene is mij niet duidelijk geworden. Toch wel jammer allemaal.

avatar van Timmy757
Redelijke film die wat langzaam op gang komt maar na een goed halfuur wel weet te boeien. Toch weet deze prent ondanks de mooie fotografie en een sterke rol van Salma Hayek niet boven de middelmaat uit te komen.

3*.

Verrassend goede film. Vooral James Gandolfini speelt subliem. Het verhaal i zeer boeiend en het einde is indrukwekkend. Mooie film

Tarkus schreef:
Prima film, met een goed acterende Travolta, Gandolfini en zeker Salma Hayek, die na enkele mindere prestaties hier toch weer alle aandacht naar zich toetrekt.
Een hoogstaande productie is dit niet, maar toch een knap scenario (waar gebeurt, volgends de uitleg op de hoes ?!?!).
Vond het een boeiende film om te volgen al mocht er af en toe wat meer vaart in hebben gezeten.

Toch een prima film met een goed en spannend verhaal.
Puike cast ook.

Prettige vrij wrede misdaadfilm, met een goede John Travolta, maar vooral een uitmuntende
Salma Hayek, als meedogenloze partner in crime. Ook James Gandolfini is weer sterk aanwezig,
maar wanneer is die acteur dat eigenlijk niet!

Vind het een mooie, onderhoudende film, geef 4 sterren.

avatar van SmackItUp
Fikse tegenvaller.

Dit soort serial killer pics bevallen mij meestal wel, maar Robinson beperkt zichzelf enorm door zich grotendeels te richten op de rechercheur in plaats van de moordenaars en hun gruwelijke daden. We krijgen daarvoor in de plaats een wat warrig verhaal omtrent een rechercheur die nogal wat problemen schijnt te hebben met de dood van zijn vrouw. Ook de in potentie sfeervolle setting komt niet tot leven, en acteren Travolta en Leno maar matig. Hayek lijkt de enige op niveau. Verder blijft het wel aardig om te volgen, maar echt overtuigen doet het niet.

avatar van Tiany
Vrij goede film, interessant omdat het waargebeurd is. Heel even vond ik het verwarrend, maar daarna weer goed te volgen.