The Last of the High Kings (1996)

Alternatieve titel: Summer Fling

Denemarken / Ierland / Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door David Keating
met Catherine O'Hara, Jared Leto en Christina Ricci

Dublin, 1977, Frankie heeft eindexamen gedaan en in de overtuiging dat hij gezakt is, stort hij zich die zomer op het organiseren van een strandfeest, droomt over twee onbereikbaar lijkende meisjes en probeert indruk te maken op vrienden en vriendinnen, maar in al zijn dromen en plannen wordt hij steeds gedwarsboomd door zijn excentrieke familie.

avatar van Ralfke
Ik vond dit een hele leuke en aparte komedie-/dramafilm. Hij keek ook erg lekker weg! En ik hou wel van een Iers sfeertje!

avatar van narva77
Inderdaad, helemaal mee eens! Alleen snap ik iets niet; Christina Ricci komt alleen in het begin v/d film voor, maar ze heeft toch niet echt een belangrijke rol?

avatar van Ralfke
Zal wel met commerciële doeleinden te maken hebben. En de hoofdrolspeler dingt mee naar de Dani-look-a-like-verkiezing. Die ex-speler van Ajax; echt twee druppels water... zei de PSV-fan

avatar van narva77
Dani? Ik vond em erg lijken op die gast in Requiem for a dream

Leuke bedscene trouwens

Heb hem net gekeken op NL3, Soepel verlopende film, niet te zwaar!!
Mooi gefilmd, behoorlijk verhaal wel, leuke scenes!!

En jaaa wat is Ierland toch leuk, wil er wel weer eens naar toe, heerlijk land!!

3 en een half, een echte topper is het net niet, maar zeer goed wel!!

avatar van De GeuS
Erg mooie film. Goed en leuk geacteerd door de hele familie; lekker engels/iers sfeertje inderdaad; 4*....

De soms te hysterische moeder was een ergernis die de waardering naar beneden haalt. Toch vermaakt met de muziek, de beelden van Howth en omgeving en de soms prachithe humor.

Elvis Erin Presley
His middlename is Ireland

avatar van Tag84
Erg leuke film waar ik erg van heb genoten.