I'm Not There. (2007)

Verenigde Staten / Duitsland / Canada
Muziek / Biografie

geregisseerd door Todd Haynes
met Cate Blanchett, Heath Ledger en Richard Gere

Biografische film over het bewogen leven van artiest Bob Dylan. Door middel van verschillende acteurs, waaronder Cate Blanchett en Heath Ledger, komen verschillende perioden uit het leven van Bob Dylan naar voren. Zijn muzikale inspiratie, zijn vernieuwende geluid en vele andere typerende dingen komen aan bod.

avatar van Martxela
Zeer knap gemaakte, bijzonder vormgegeven film. Ik vond de rol van Cate Blanchett als de personage Jude Quinn echt magistraal. Muziek puik en gewoon ene erg goede, heerlijk onconventionele film.

Erg originele en boeiende biopic, die me razend benieuwd maakt naar de rest van het werk van Haynes. Vooral Blanchett bewijst weer hoe geweldig ze eigenlijk is. Maar ik vond bijna alles werken. 4 dikke sterren

avatar van Flipman
Zeg, zijn er mensen die de Blu-ray hebben? Ik kocht 'm onlangs maar de erop vermeldde extra's kan ik niet vinden. Ben ik daarin de enige?

't Is overigens de Nederlandse Blu-ray van A-Film.

Verschrikkelijk hak-op-de-tak film. Kon er geen knoop aan vastbinden. Nee niet mijn ding.

avatar van Badalamenti
Because something is happening here
But you don’t know what it is
Do you, Mister Jones?

Tarkus schreef:
Laat het duidelijk zijn, wat Cate Blanchett hier weer laat zien is prachtig.
En ook de muziek van Bob Dylan in deze film is natuurlijk subliem.
Maar de film in zijn geheel... dat vind ik diep teleurstellend, ik heb me bij momenten verveeld, het geheel was verwarrend en saai, mocht Dylan's muziek niet aanwezig zijn geweest zou ik moeite hebben gehad om wakker te blijven bij sommige scénes.
Neen, dit is voor mij een diepe ontgoocheling deze prent, ik had er veel meer van verwacht.
1 ster voor de sublieme Blanchett en 1 ster voor Dylan's muziek, meer heb ik voor deze film niet veil.

Toen de film verscheen keek ik er erg naar uit, toen ik hem uiteindelijk zag was ik teleurgesteld. We zijn nu 10 jaar verder en heb de prent eens opnieuw bekeken.
Ik moet zeggen dat hij me nu wel wat beter is bevallen.
Kon beter in het verhaal komen dat is gebaseerd op Dylan's leven.
Maar toch blijven bepaalde vertolkingen, van o.a. Cate Blanchet, de boventoon halen om van deze film optimaal te kunnen genieten.
En natuurlijk doet de muziek ook nog steeds zijn ding.
Ik verhoog m'n score dus wat, maar een topfilm vind ik het nog steeds niet... misschien binnen 10 jaar ???