ad
  • 8.105.836 stemmen

The Kids Are Alright (1979)

Documentaire / Muziek | 101 minuten

Genre: Documentaire / Muziek

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Jeff Stein

Met onder meer: Pete Townshend, Roger Daltrey en Keith Moon

Releasedatum: 15 juni 1979

Over The Kids Are Alright

"One film that won't f-f-f-f-fade away"

The Who heeft alles wat je van een rockband kan verwachten: kleurrijke leden, een lange geschiedenis, veel controverse, idiote videoclips, een slopende live sound, uitgebreid drugsmisbruik en ook nog eens baanbrekende en tijdloze muziek. De band wordt op een typische manier in beeld gebracht, die geen partij kiest, maar een rijk portret van de band schildert zodat je je eigen mening kan vormen. Waren deze jongens inspirationeel, destructief of vonden ze de perfecte balans? Ruime aandacht voor de mijlpaal-albums Tommy en Who's Next, maar ook voor de gefrustreerde pubers uit de jaren '60 en de stadionrockers in de jaren '70.

image

Reinbo

Fantastische documantaire over misschien wel de beste live band allertijden. De energie spat van het podium als The Who optreed. Kieth Moon is hilarisch en een absoluut geval van ADHD, Entwistle beheerst de bas als geen ander en Townsend is ook een brok energie, alsof hij zelf onder stroom staat. Eigenlijk is The Who veel groter dan de Stones. Dikke 4*

avatar van Gizzmann

Gizzmann

Oh damn, deze heb ik nog steeds niet gezien! Al een klein fragment gezien ooit, was ECHT geweldig. Moeter binnekort maar achteraan gaan.

Ligt in de MM voor € 13,-

Reinbo

Na enkele herzieningen och maar een verhogong naar 4,5* De concert opnames zijn vaak brilliant, daarnaast is de chemie tussen de bandleden erg prettig en ontpopt Townsend zich naast een geweldig gitaris/songwriter ook nog eens tot een persoonlijkheid met een erg scherpe blik op de wereld van de Rock 'n Roll.

Reinbo

Geweldige docu over de band die aan de wieg stond van de hard rock, de symfonische rock en de rock opera.

Schandalig dat het slechts 6 stemmen heeft...

niethie

ja Reinbo ben ook erg benieuwt, heb zelf twee elpee's van the who tommy en

who's next en die zijn beide geweldig ook de groep zelf is fantastisch ben nog maar weinig artiesten tegengekomen met zo'n ijzersterke, onsterfelijke en energieke sound hebben als zij en die townshend is ook niet dood te krijgen hij slaat nog steeds zijn gitaar kapot na een optreden (geweldig die man)

Wil de film dus ook graag zien, zal volgende keer eens kijken bij media markt of ze hem daar hebben.

avatar van thewho

thewho

Mooie doc.over de beste rock & roll band ever!In mijn ogen is deze docu mooier dan "Amazing Journey"!

Als je liefhebber bent van ouwe rock dan is deze doc zeker de moeite waard.

niethie

Mijn eerste muziekdocu (als je woodstock niet meetelt) van een specefieke band en ik vond het heel aardig, over het algemeen vind ik het erg moeilijk te beoordelen aangezien ik the who een top band vind en op die manier wel een beetje bevooroordeeld ben maar goed zoals ik al zei vond het erg vermakelijk en daar gaat het om, geweldige muziek, mooie optredens, het was erg leuk om ook wat meer over de bandleden zelf te weten te komen, vooral townshend en moon waren leuke persoonlijkheden en natuurlijk een hoop (voor mij) totaal onbekende achtergrond informatie.

Kortom het stak erg leuk in elkaar allemaal al vond ik het nergens geniaal (zoals reinbo het beschreef) maar ik heb me zeker prima vermaakt.

3,5 sterren

Reinbo

Ik noem het toch nergens geniaal...? Op filmisch gebied is het ook niets bijzonders, maar ik vind dat er wel duidelijk het beeld geschets wordt dat je hier met een hele brilliante band bte man hebt. Kan me geen band bedenken (Red Hot Chili Peppers incluis) die meer energie, plezier en muzikaal vakmanschap uistralen.

niethie

led zeppelin, deep purple, black sabbath en zo zijn er nog veel meer, maar goed ik kan je aan de ene kant wel begrijpen heb de afgelopen twee jaar zoveel lp's, cd's van 60's, 70's, 80's en 90's (rock) bands gekocht en me op die manier in vele stijlen rockmuziek verdiept maar nooit heb ik me echt in een band verdiept, the who is samen met wat andere groepen waaronder oa joy division zijn dus de enige groepen waar ik mezelf een beetje in verdiept heb, nee ik denk wel dat ik wel meer van die soort muziek docu's ga aanschaffen, heb hier nog the songs remain the same van led zeppelin staan maar dat is volgens mij gewoon een concert video (maar we zullen zien)

En je hebt inderdaad nergens gezecht dat het geniaal was maar ik bedoelde vooral het lof dat je over de film/docu uitspreekt.

Welke dvd uitgave heb jij trouwens reinbo, was gister bij van leest en toen lag er een hele mooie twee disc uitgave in de uitverkoopbakken, heb geen moment getwijfeld.

The Who -- The Kids Are Alright Special Edition 2 discs DVD: Amazon.co.uk: The Who: Film & TV

avatar van Gizzmann

Gizzmann

Enorm leuk om te kijken, filmisch inderdaad niet geniaal, maar qua preformances dan weer wel. Al vond ik de optredens een stuk leuker wanner je ze als youngsters ziet dan hun wat latere versie waar ze het een stuk serieuzer nemen.

niethie schreef:

Plezier zou ik niet weten (omdat je na het luisteren van de plaat niet altijd doorhebt of de artiesten ook plezier met elkaar hebben) maar kwa muziekaal vakmanschap kan ik er zo een paar opnoemen the rolling stones, velvet underground, pink floyd, the doors, led zeppelin, deep purple, black sabbath en zo zijn er nog veel meer,

Dat ben ik niet met je eens. Die bands hebben energiekere drummer dan Keith Moon, geen betere bassist dan Entwitsle, geen gitarist met charisma en showmanship dan Townsend. Enkel qua zanger scoren de Stones & Zeppelin gelijkwaardig en is Morrison inderdaad nog beter.

Maar dat alles in de mix wint The Who met een straat lengte voorsprong. Zeker de Stones is niets meer dan een populair bluesbandje. Vergeet ook iet dat The Who de rock opera en de symphonische rock hebben uitgevonden en met Live in Leeds de maatstaf hebben gezet voor een hard rock live album.

(Verder niets mis met de door jouw genoemde bands. Pink Floyd en The Doors zijn overigens een ander genre IMO en daarom moeilijk te vergelijken, maar als Pink Floyd een ding niet is, is het wel energiek zijn.)

avatar van AddictedToMovies

AddictedToMovies

Wauw! Nog iemand die vindt dat The Who flink ondergewaardeerd is en beter is dan The Stones!

ik heb deze besteld, zal binnekort wel binnenkomen. Ben benieuwd!

avatar van AddictedToMovies

AddictedToMovies

Great! Mooie afwisseling van concert, tv-shows en interviews, met als uitschieters My Generation op Monterey Pop en Won't Get Fooled Again aan het eind.

avatar van bawimeko

bawimeko

Klassieke rockfilm! Ultiem portret van een rockband van mod/soul-combo tot rockmonsters! Eigenlijk was de Who al worstelend met de neergang toen dit filmportret werd gemaakt: Keith Moon was fysiek niet meer in de beste vorm en de drankverslaving van Pete Townshend nam zorgelijke vormen aan. Toch een fraai portret van een stel podiumvreters. De concertbeelden die speciaal voor de film waren gemaakt zijn groots! Mede dankzij het feit dat de band verschillende 'takes' moest doen en Townshend steeds humeuriger werd spatten de vonken ervan af!

9 februari te zien in Melkweg Cinema (A'dam)

avatar van Starmaster501

Starmaster501

Op Blu-Ray (met 34 pag. boekje) in de winkel gevonden en gekocht voor een belachelijk dure prijs van €24 maar was het aan de andere kant wel weer waard. Wat een geweldige beelden, en vooral, muziek!

avatar van mrklm

mrklm

Uitgebracht in hetzelfde jaar dat Keith Moon, de even geniale als beruchte drummer van The Who, overleed aan een overdosis medicijnen. De film begint met het legendarische optreden bij The Smothers Brothers Show, waarbij gitarist/songwriter Pete Townshend, frontman Roger Daltrey, bassist John Entwistle en Keith Moon op wat koddige wijze worden voorgesteld alvorens Keith Moon 'My Generation' afsluit met een enorme explosie. Deze muzikale documentaire bestaat uit veelal puntige passages uit zeer openhartige (en soms uiterst onbeheerste) interviews met de band. De meeste aandacht gaat uit naar de even directe als intelligente Pete Townshend en naar Keith Moon, ook al kun je uit zijn 'overpeinzingen' met Ringo Starr weinig meer opmaken dan dat Moon zo gek als een deur was. We zien The Who live op hun allerbest, bijvoorbeeld tijdens Woodstock, maar er zijn ook minder fraaie momenten waarop het lijkt of alle bandleden bezopen zijn. Dit is hoe dan ook een prima introductie in de wereld van The Who, een geniale rockband die nooit helemaal onder de schaduw van hun nog succesvollere tijdgenoten (The Beatles, The Rolling Stones, Led Zeppelin) wist uit te komen, ondanks meesterwerken als Tommy en Quadrophenia.