Welcome Home, Roscoe Jenkins (2008)

geregisseerd door Malcolm D. Lee
met Martin Lawrence, James Earl Jones en Joy Bryant

Dr. RJ Stevens, een talkshow-host, ontloopt zijn vroeger armzalige bestaan door te verkondigen dat alles kan in het leven. Met veel succes en geld op zak, heeft hij het gevoel dat hij alles heeft bereikt wat er te bereiken valt. Wanneer hij wordt uitgenodigd voor het 50-jarige huwelijk van zijn ouders, gaat hij ernaar toe, klaar om zijn ouders te imponeren met de successen die hij heeft behaald en hoe hij is veranderd. Tenminste... dat is het plan.

avatar van Betamax
Flauw, niet leuk, voorspelbaar.
Geen aanrader

avatar van wwelover
Ben toch aardig verast door deze film. Met name de zeer lage score op IMDB deed mij twijfelen, maar vrienden wilden hem zien..
Prima filmpje. Redelijk verhaal. Wat cliché en flauw maar dat is niet zo erg in deze film. En zeker met een groot deel van de leuke rollen en cast. Zoals Michael Duncan (van the Green Mile o.a) vond ik weer leuk. Cedric The Entertainer vond ik dit maal erg tegenvallen en niet leuk in zijn rol.
Maar heb me prima vermaakt en aardig gelachen zeker om die honden.

avatar van brabusRUS
Voorspelbaar maar erg leuk om te zien. Altijd leuk om Martin Lawrence te zien.

Lad
Echt een grappige film met Martin Lawrence op "Bad Boys"-niveau.
Ook die volslanke vrouw werkt vaak op de lachspieren. Het einde was voorspelbaar maar wel mooi.

Een leuke film, verschillende keren goed moeten lachen! 3,5 sterren.

avatar van VierkanteOogjes
Helaas te saai, gebeurde te weinig, en hoopte op de humor van Blue Streak en Big Momma, maar helaas, niet grappig.

avatar van OlafK
Een heel aardige film, heeft me behoorlijk aangenaam verrast.
Lawrence vervalt helaas zo nu en dan in enkel een scheve bek trekken, maar is toch verbaal wel erg sterk. Zijn manier van praten maakt de grap echter vaak grappiger, want zo nu en dan zitten er helaas ook enkele belabberde grappen bij.

Uiteraard is er ruimte gemaakt voor een sentimenteel einde, maar dat doet verder niets af aan de goede stukken in de film. Zo nu en dan erg flauw, maar ach, echt storen deed me dat nergens.

Een leuk tussendoortje.

avatar van Najade
Leuke vermakelijke film! Heb onwijs gelachen.

avatar van Falcon103
leuk filmpje met mooie boodschap, beetje cliché matig maar zo zei het

Niet een topper maar wel leuk genoeg voor de zaterdag of zondag als het te slecht weer is om te vissen.3*

avatar van Fran
Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van Martin Lawrence maar deze film vond ik echt heel grappig. Het was niet overdreven zoals je wel eens ziet bij films van hem.

Op zich gebeurt er niet veel qua verhaal maar de familie op zich is al grappig genoeg om naar te kijken. Er heerst in de film ook zo'n lekker gemoedelijk sfeertje. Dat maakt deze film net iets anders dan een standaard komediefilm.

De grappen zelf zijn eigenlijk niet eens grappig. Heel erg flauw zelfs. Maar de manier waarop de karakters in de film zijn neergezet en hoe er werd geacteerd maakt dat het allemaal wel een heel grappig geheel kreeg. Ik vind deze film wel een aanrader !

Ik heb me echt een scheur gelachen om deze film eindelijk weer een goede film van martin lawrence!

avatar van mrkos
Mee eens Fran..

Vond hem ook leuk! Een komedie met een goed verhaal.. Kon me ook goed inbeelden in RJ...:)

4.5

Ik heb me echt rot gelachen om deze film Geweldig, geen standaard comedy maar echte plaatsvervangende schaamtemomenten, heerlijk: wat een humor!

Hood nigga

avatar van chevy93
Film kon me niet boeien en de humor evenmin.

Best aardig met enkele leuke grappen, maar ook veel kinderachtige fragmenten die in mijn ogen echt nergens op sloegen.
Lawrence kan echt veel beter....

avatar van Obbie
wwelover schreef:
Maar heb me prima vermaakt en aardig gelachen zeker om die honden.

Trucje van Martin begint me de keel uit te hangen. Beperkte acteur, in alle films zijn al zijn 'rollen' inwisselbaar.
Die Duncan kan alleen maar zijn tong uit zijn bek steken en gekke bekken trekken! Who the f**k is Cedric???
Had ik toch maar de IMDB ranking gerespecteerd!!!

Typische Martin Lawrence film met zijn typische vaak flauwe en kinderachtige humor. Joy Bryant was wel een lekkertje in deze film en dan heb je gelijk ook al het positieve over deze film gehad.

Heeft Martin Lawrence trouwens ooit wel een goede film gemaakt ?

avatar van DieGo
Grappig, ik vond dit juist geen typische Martin Lawrence film. Natuurlijk, de flauwe grappen zijn er weer (met uiteraard de onvermijdelijke scheetgrappen) maar we zien ook een serieuze kant van Lawrence die we niet vaak tegenkomen. Vond het zeer prettig om naar te kijken en wat mij betreft probeert ie een keer iets niet-komedie achtig.

Het verhaal is verder niet bijster interessant en zit ook nog eens bomvol met de nodige clichés, bovendien wordt het aan het (extreem voorspelbare) einde veel te sentimenteel met de bijbehorende levensles als extraatje. Toch wordt het nergens écht vervelend.

Onderhoudende komedie die makkelijk wegkijkt maar verder weinig te bieden heeft.

Grappige film. Wel wat kinderachtige humor hier en daar. Maar leuk idee. Ik vond de diversiteit aan mensen uit 1 familie hier erg leuk.

Daarnaast vond ik het mooi? (niet het juiste woord dat ik zoek)
om te zien hoe iemand die zich niet serieus genomen voelt, door zijn familie. Toch de ballen bij elkaar raapt om terug te gaan in wat voor hem een 'hell' is. Maar wat aan de andere kant, toch je familie blijft.

Iets waar Martin Lawrence heel trots op is. Hij heeft een carriere en heeft veel geld. Echter wordt dit door zn familie niet zo geaccepteerd als hij hoopte.
Iets wat voor een persoon moeilijk is/ kan zijn.

Zo heb ik de film bekeken. En daarom is het 3.5 sterren waard.

Wel een aanrader, als het bovenstaand verhaal je interessant lijkt.

avatar van FelixTheCat
Ik heb hem tijdje geleden gezien op tv. Best leuk De hoofdpersoon goed gespeeld en goede humor

avatar van Matthiasc88
too much nigger bro stuff, je geraakt snel geïrriteerd

Een goede film van film van Martin! Ik heb me suf gelachen:D

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Gewoon vermakelijk, op sommige punten erg flauw maar de film wist te bereiken wat ik er al van verwacht had, gewoon simpel vermaak en niks meer of minder.

3 sterren.

avatar van ILDIB
Wat een vreselijke bocht. Voorspelbaar, cliche na cliche en vreselijke stereotype negers, en zelden gelachen. Het plotje is ook wel te simpel voor woorden. 2 keer gelachen in de hele film.

avatar van aburex
Dit is volgens mij geen komedie, maar eerder een dramatische film hoe een mens kan veranderen wanneer hij een beetje succes kent. Heb in de hele film misschien 1 keer geglimlacht. Lawrence heeft al veel betere films gemaakt.

avatar van riefenstahl
Matthiasc88 schreef:
too much nigger bro stuff, je geraakt snel geïrriteerd

avatar van Spetie
Een erg flauwe komedie, waarin Martin Lawrence en zijn vriendjes zich vooral kunnen uitleven in het irritant en vervelend zijn. Vooral Cedric the Entertainer is echt een doorn in het oog en mag zich scharen in het rijtje meest vervelende acteurs aller tijden.

Gelukkig zijn er nog James Earl Jones en Michael Clarke Duncan, die nog wel aardig leuke rolletjes spelen. Het verhaaltje zelf is nogal standaard en voorspelbaar en op de ouders na, mist bijna elk personage enige vorm van geloofwaardigheid.

Kortom, niet echt leuk dus. Matig geschreven personages, zwakke grappen en een voorspelbaar, matig geschreven script, zorgt ervoor dat deze Meet the Parents achtige kloon nooit echt leuk wordt.

Leuke film, met leuke humor.