Brimstone (2016)

Alternatieve titel: Koolhoven's Brimstone

Nederland / Frankrijk / Duitsland / België / Zweden / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Western / Thriller

geregisseerd door Martin Koolhoven
met Dakota Fanning, Guy Pearce en Emilia Jones

De negentiende eeuw. Liz is een jonge vrouw die een gelukkig leven leidt, totdat een duivelse priester in het dorp verschijnt en alles wat Liz lief heeft probeert te verwoesten. Maar Liz is een doorzetter, geen slachtoffer. Een krachtige vrouw die terug vecht voor een beter leven waar zij en haar dochter recht op hebben.

avatar van 606
Zo zo Koolhoven, je hebt mijn interesse nu al

avatar van SergioMalick
Als fanatiek filmkijker uit Nederland wordt je hier toch wel erg enthousiast van. Gedurfd genre en een geweldige cast. Voor mij wordt dit het topic dat ik komend jaar maar eens goed in de gaten ga blijven houden. Ik hoop zelf op een niet al te toegankelijke film, maar echt op een unieke film, vooral gericht op de sfeer, cinematografie en acteerprestaties.

avatar van Naomi Watts
Dit is een flinke aderlating. Ik kijk er toch veel minder naar uit nu. Robert Pattinson en Mia Wasikowska out, Kit Harrington en Dakota Fanning in .

avatar van Macmanus
Hoe dat zo, waren toch al (bijna) aan het filmen?

avatar van Naomi Watts
Vraag het me ook af, want volgens mij kan het bij Pattinson nooit om 'conflicting' schedules gaan.

edit:

Producer Els Vandevorst explained the cast changes: “Mia Wasikowska left the film due to unforeseen personal circumstances and Dakota Fanning immediately jumped into the leading starring role. Kit Harington was so consistently passionate about the script that his enthusiasm and total creative commitment made him a must for the role which had been lined up by Pattinson.”

Ik vind het vervangen van Pattinson toch wel vreemd.

avatar van Jawaddedadde
Fanning, Harington join ?Brimstone? | News | Screen - screendaily.com

Hier het volledige artikel. Pattinson gewoon vervangen, althans dat maak ik op uit het artikel. Sowieso vreemde veranderingen voor een film waarvan de opnames al bezig zijn...

"Kit Harington was so consistently passionate about the script that his enthusiasm and total creative commitment made him a must for the role which had been lined up by Pattinson.”

Er staat niet dat ie vervangen is. Er staat eigenlijk niets over de reden van waarom Pattinson niet. En dat gepassioneerde en creatieve commitment is gewoon marketing. Alsof je daarmee rollen krijgt. Pattinson is veel meer high profile. En dan kijg je dit soort drogredenen.

avatar van Naomi Watts
Maakt niet uit wat de reden is, dat ie vervangen is is een feit. Van wie het initiatief ook komt.

Natuurlijk is het wel interessant wat de reden is.

Ik vernam van Martin Koolhoven dat het geen 'typische western' wordt.

"Het speelt zich af einde 19e eeuw in Amerika, maar verder is het nergens een typische western. Sommige scenes lijken nog het meest op Duister Licht en AmnesiA."

avatar van de grunt
Hoop echt dat Koolhoven een vier ballen score kan neerzetten met zijn nieuwe werk. Het Zuiden en Oorlogswinter kregen er destijds drie van de VK.

Tom Holkenborg componist van de Southern gothic-thriller

Tom Holkenborg (ook bekend als Junkie XL) zal de filmmuziek componeren voor BRIMSTONE, de nieuwe film van Martin Koolhoven (Oorlogswinter).
Holkenborg verzorgde eerder de soundtracks voor grote Hollywood-films als Mad Max: Fury Road, Divergent en Black Mass.
Momenteel vinden de laatste opnames voor Brimstone plaats.
Brimstone wordt najaar 2016 in de bioscopen verwacht.

eerste still

(foto: Philippe Antonello)

EDIT: still ook hierboven geplaatst, vorige plaatje blijkt namelijk cover van script te zijn

(persbericht)

avatar van Uier
Goed nieuws. Puik werk geleverd in Mad Max: FR.

neo (crew)
Ik ben erg benieuwd naar de score van Holkenborg. Hoor zo nu en dan mensen beweren dat hij nog geen echt eigen geluid heeft ontwikkeld en te weinig persoonlijk is. Dit zou weleens de film kunnen zijn om dat wel te laten zien.

avatar van Quentin
Voor Koolhoven was de situatie even penibel als helder: als op maandag niet kon worden gedraaid waren ze failliet

avatar van John Milton
Hee. Ik word zowaar enthousiast van die stills
Nog nooit iets van Koolhoven gezien (op zijn lijstjes na) maar dit lijkt me een uitstekend moment om in te stappen

avatar van Malick
Zie dit samen met de nieuwe film van Verhoeven in Cannes in première gaan. En Rijneke nieuwste film zou daar ook wel kunnen gaan opduiken. Als die op tijd af is.

avatar van Graaf Machine

Mooi stuk hoor. Ben nooit zo weg geweest van Koolhovens films, maar dit lijkt me toch iets anders. Hier kijk ik toch wel naar uit. Misschien alleen maar door het artikel uit de VK, maar dan is dat in elk geval een goed artikel.

Eerste beelden die te zien waren in DWDD zagen er erg goed uit!

avatar van Nick Theunis
Wow, die eerste beelden waren top! Verwachtingspatroon schiet weer omhoog..

avatar van Arri
Koolhoven was gisteren bij Jinek om te praten over The Hateful Eight én Brimstone:
Jinek - Regisseur Martin Ko...

avatar van jacobine_rodijk
Die omschrijving onderaan, "Tarrentino;" komaan zeg.....

Wat is dat toch dat allerlei media dat fout schrijven?

avatar van jordybeukeboom
Brimbaby op komst

avatar van John Milton
Aaah dus daar kennen ze elkaar van? Ik hoorde van de baby en mijn vriendin vroeg dat aan me, maar ik kon uit het hoofd even geen film bedenken waar ze beiden in speelden. Wist ook niet dat dit een setje was. Die Guy. Je kunt het slechter treffen.

avatar van dionj
Weet iemand wanneer de release-datum bekend wordt gemaakt?