• 8.297.340 stemmen

Geregisseerd door: Shawn Seet

Met onder meer: Geoffrey Rush en Jai Courtney

Plot Storm Boy

"Let your heart soar"

Een jongen genaamd Storm Boy groeit op aan de mooie, onbewoonde kustlijn in het zuiden van Australië. Op een dag weet hij drie verweesde pelikanen te redden waarna hij ze in huis opneemt. Er groeit een sterke band tussen de dieren en de jongen. Tussen Storm Boy en zijn vader verloopt het minder vlot en de twee staan op gespannen voet.

imageimageimageimageimageimage

Mike 'Storm Boy' Kingley

Hideaway Tom

Malcolm Downer

Murujuga Lawyer

Fingerbone Bill

Police Officer

Police Officer (as Stinga-T)

kappeuter (crew films)

Tweede verfilming van het gelijknamige boek van Colin Thiele.

Storm Boy (1976)

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Tussen Storm Boy en zijn vader verloopt het minder vlot en de twee staan op gespannen voet.???

avatar van schumacher

schumacher

Ik wist niet goed wat te verwachten van deze film.

Moet zeggen dat het eens iets anders is dan de vele andere films die we wekelijks/maandelijks zien.

Velen zullen het maar saai vinden, ik vond het nog best oke, maar dat heeft dan weer ermee te maken dat ik zelf een dierenvriend ben en dat kind doet me aan mezelf denken. De band die je hebt met een dier, nog steeds snappen velen dat niet.

Ook het landschap was mooi om zien.

Al bij al een mooie film die voor mij zeker een dikke 3.5 krijgt al hoef ik die nu niet persee een 2de keer te zien.

avatar van DreamTech

DreamTech

Prachtige film had hier voor Mia en de leeuw gezien vond deze nog iets mooier verhaal er om heen sja geen idee maar ze moeten wat verzinnen dus mijn tip eerst Mia en dan deze film kijken heb je een mooie avond !!

scorsese

Goeie film over een jongetje die drie baby-pelikanen verzorgt tot ze volwassen zijn. Een mooi verhaal dat ook op een mooie manier verteld wordt en hier en daar weet te ontroeren (ondanks dat het verloop wel wat voorspelbaar is en er niet buiten de lijntjes wordt gekleurd). De jongen met de drie pelikanen leveren een paar mooie plaatjes en momenten op.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

De versie van 1976 was meesterlijk. Ben benieuwd of deze remake hieraan kan tippen.

avatar van Noodless

Noodless

Mooi verhaal met een aandoenlijke jongen en zijn drie pelikanen. Fantastisch om te zien hoe de jongen de piepjonge kuikentjes redt van de dood : verwarmen en eten geven....het is niet zo simpel als het lijkt Prachtige beelden leveren dat op.

Blijkbaar een remake van 1976. 7/10