• 8.347.768 stemmen

Releasedatum: 24 oktober 2019

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Light of My Life

Een vader leeft met zijn jonge dochter Rag in een wereld in de nasleep van een dodelijke pandemie. Wanneer de twee vast komen te zitten in het woud, poogt de man er alles aan te doen om de onschuld van Rag te beschermen. Hierdoor wordt hun onderlinge band op de proef gesteld.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Arnie

Arnie

Geweldig goede film. In zijn genre natuurlijk, omdat het zo perfect gebalanceerd is terwijl het makkelijk had kunnen ontsporen, maar met name qua dynamiek van vader en dochter, de intimiteit van hun relatie en gesprekken, die diep gaan (voor zover ze dat kunnen) en bijzonder raken vanaf het allereerste verhaal dat de vader zijn dochter vertelt in de tent. Ik werd onmiddellijk gegrepen. Casey Affleck legt hier onmiskenbaar hoge kwaliteit op de plank.

Tel daar nog bovenop de prachtige landschappen, de mooie fotografie en kadrering, en als gevolg van dat alles is er een universele zeggingskracht die de film naar een hoger niveau tilt (en in mijn top-3 van afgelopen jaar). De vrij lage waardering hier is dan ook moeilijk te begrijpen.

Bovendien is de film 'licht' genoeg, hij kijkt makkelijk weg. Niet per se op zijn klassiek-Hollywoods met kazige one-liners en voorstuwend plot (hoewel het verhaal nog altijd gewoon lineair verteld wordt en zelfs enkele one-liners terugkeren maar dan van het betekenisvolle soort) - maar door de verstildheid, de ruwheid, de intimiteit van het verhaal. Het deed me enigszins denken aan Wind River van een paar jaar geleden (verder veel meer een thriller), ik denk vanwege het sneeuwlandschap en de sfeer. En in Light of my Life mag Afflecks gevoel voor personages daaraan toegevoegd worden.

Gezien de onterecht lage waardering voor deze prent hier zou ik zeggen laat je niet misleiden, en gun dit een kans.

avatar van K. V.

K. V.

Dit drama eens bekeken en het was niet mis. Het is wel eerder een praatfilm dan thriller en de film bevat niet veel actie. Toch weet het wel te boeien, omdat je niet weet wat te verwachten. Het verhaal doet wel wat denken aan andere post-apocalyptische films, maar toch verdient deze ook wel z'n plaatsje.

Verder prima geacteerd en zag het er nog goed uit.

De moeite om een keertje gezien te hebben.

avatar van Banjo

Banjo

Goeie film! waar ik eigenlijk niks op aan te merken heb je word gelijk mee gevoerd door het verhaal. Lekker rustig verloop en ook wel momenten van spanningen en emoties het is zeker het kijken waard...

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een film met een gekend thema, maar Light of My Fire zoekt de sensatie niet op. Het is eerder een filosofische film over levensvragen rond ethiek, moraal, liefde, communicatie, opvoeden, man/vrouw, vertrouwen, ... Mooi gefilmd, ook al is het vooral schitteren in de eenvoud. De film wordt gedragen door de 2 hoofdpersonages en er wordt tijd genomen. Het levert een mooie en meeslepende film op. Al lukt het niet om echt door te dringen. Maar op zich is het best een mooie film.