• 8.522.528 stemmen

Geregisseerd door: Hwan-kyung Lee

Met onder meer: Ryu Seung-ryong en Kal So-won

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Plot 7-Beon-Bang-Ui Seon-Mul

Yong-Goo heeft een mentale achterstand, maar is tevens de lieve en trotse vader van Ye-Seung. Op een dag wordt hij valselijk beschuldigd van de moord op een meisje en levenslang opgesloten. In de cel redt hij So Yang-Ho van een rivaliserende bendeleider en deze belooft hem te helpen met alles wat hij wenst. Yong-Goo wenst zijn dochter weer eens te kunnen zien.

imageimageimageimageimageimageimage

Old Man Seo

Prison Guard Jeong

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Heerlijk zoetsappig/drama filmpje met leuk acteerwerk van vrij bekende Koreaanse acteurs (die voornamelijk in andere films als de "bad guys" en/of "detectives" spelen) Een welverdiende;

* 4+

p.s. er zaten wel een paar flinke tear-jerking momentjes in.

mcdaktari

Het verhaal doet me een beetje aan "Madeo" denken. Ook een film uit Zuid-Korea.

gauke

Mierzoet, belachelijk manipulatief en simpel in elkaar gezet, maar prachtig, grappig, sprookjesachtig, emotioneel en roerend melodrama, op zichzelf ongeloofwaardig, over een man met een verstandelijke beperking die, zonder enige vorm van bewijs, ter dood veroordeeld wordt en wiens zeven jaar jonge dochtertje telkens weer de gevangenis in gesmokkeld wordt. In de bioscopen in Zuid-Korea liep het storm (top 5 allertijden).

mcdaktari schreef:

Het verhaal doet me een beetje aan "Madeo" denken. Ook een film uit Zuid-Korea.

En toch onvergelijkbaar.

mcdaktari

Daarom zeg ik ook "doet me een beetje aan Madeo denken"

Als ik er 100% zeker van was geweest dat het wel vergelijkbaar was, dan had ik er dat wel neer gezet.

mcdaktari schreef:

Daarom zeg ik ook "doet me een beetje aan Madeo denken"

Sorry, het was niet kwaad bedoeld.

mcdaktari

Van mij uit ook niet Gauke, of laat ik het beter zo zeggen, deze keer niet!! hahaha

avatar van tattoobob

tattoobob

Ben benieuwd.

BBarbie

Schrijnend drama met veel hartverwarmende momenten, regelmatig afgewisseld met komische scènes. Centraal thema is de eindeloze, onvoorwaardelijke liefde van een klein meisje voor haar zwakbegaafde vader, die ten onrechte in de gevangenis zit. De cast weet het verhaal met zoveel overtuiging over het voetlicht te brengen, dat je de onwaarschijnlijkheden voor lief neemt.

Een met het hart op de juiste plaats gemaakte tragikomedie, met de nadruk op tragi(sch). Warm aanbevolen.

avatar van Bacon

Bacon

Herzien en cijfer een tikje verhoogd. Een film waarbij je kan lachen en stiekem ook een traantje moet wegpinken verdient minstens 3.5*

avatar van mrklm

mrklm

Yong-Goo [Seung-ryong Ryu] is de liefhebbende vader van de zesjarige Ye-Seung [So Won Kal] maar heeft een verstandelijke beperking waardoor hij geestelijk zelf ook nog een kind is. Door een tragische samenloop van omstandigheden wordt hij beschuldigd van de moord op de dochter van de chef van politie [Jin-young Jung] die er alles aan doet om Yong-Goo ter dood te laten veroordelen. Met de hulp van haar lerares [Yeon-hee Lee] en de Yong-Goo’s celgenoten vindt Ye-Seung een manier om ondanks alles regelmatig bij haar vader te zijn. Maar kan diens executie worden voorkomen? Capraesk komisch drama met een ontwapende So Won Kal en vele magische momenten waardoor het einde als een verrassing komt, maar het gebrek aan cynisme en de aanwezigheid van een scheut magisch realisme – versterkt door fraai camerawerk van Seung-gi Kang – maken dit tot een gegarandeerde winnaar. Zes jaar later verscheen inferieure Turkse remake onder dezelfde internationale titel.