• 11.737 nieuwsartikelen

Met onder meer: Jeremy Renner, Elizabeth Olsen en Graham Greene

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 14 september 2017

Plot Wind River

"Nothing is harder to track than the truth."

Cory Lambert is een ervaren speurder en jager die het bevroren lijk van een tiener ontdekt. Hij besluit samen te werken met de onervaren FBI-agent Jane Banner en de Tribal politie-officier Ben Shayo om te ontdekken wat er gebeurd is en de verantwoordelijken voor de gruwelijke misdaad op te sporen. Hoe dieper Cory, Jane en Ben in het onderzoek duiken hoe meer ze hun eigen levens op het spel zetten.

Social Media

avatar van hdehoon

hdehoon

Ik zat bepaald niet op het puntje van mijn stoel. Het verhaaltje zeurde maar zo door, alleen op het eind nog even spanning en wel interessante ontknoping. Om een of andere reden bleef alles maar aan de oppervlakte, veel show gevechten zonder werkelijke diepgang in de personages.

avatar van des1

des1

Overigens: "It's not possible to freeze the lungs by running, even in extreme cold. Air gets heated by the nose and throat before it reaches the lungs, and the lungs themselves are continually heated by the circulating blood. You'd die from hypothermia long before the lungs could freeze.¨

Er is net een marathon op de zuidpool gelopen. Je sterft dus eerder door onderkoeling.

avatar van alacer9

alacer9

Hele sterke, meeslepende film!

avatar van het lallende kadaver

het lallende kadaver

tegenwoordig heeft ieder film decor magazijn een ruim assortiment met opblaaspoppen die er uitzien als een lijk als je deze opblaast te kust en te keur kun je zo je favoriete lijk uit de schappen vabn het magazijn trekken..... en zo worden netflix movies een fluitje van een cent zonder er een veel te hoog budget aan te spenderen!!!!!

avatar van jordorientje

jordorientje

des1 schreef:

Haha goed om te weten. Dit vroeg ik me vandaag al af toevallig.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Het leven op een indianenreservaat is zo onverbiddelijk en mistroostig als de vrieskou. 'Wind River' (2017) is een neo-western met een sociaal-realistische insteek, waarin de problematiek wordt behandeld van seksueel geweld tegen jonge vrouwen. Het maakt goed gebruik van zowel de eindeloze sneeuwvelden als de authentiek lijkende milieuschets van deze gemarginaliseerde groep Amerikanen. Ook een fijne interactie tussen jeugdige FBI-agente Jane Banner (Elizabeth Olsen) en de geroutineerde tracker Cory Lambert (Jeremy Renner). Of hoe de kijker via het perspectief van een vrouwelijke buitenstaander zelf ook tot het ontredderende besef komt hoe uitzichtloos de systeemrot eigenlijk is. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat 'Wind River' (2017) naar het einde toe ietwat ontspoort met gelikt hypergeweld. In die zin wel echt een genrefilm waarin de moeilijke dingen van het leven weggeschoten kunnen worden.

avatar van Stekker

Stekker

heerlijke film.... acteurs, muziek, sfeer, spanning. alles klopt hier .Graag meer van deze films

avatar van Moddermonster

Moddermonster

Alles is matig aan deze film. Wat mij betreft overrated.

avatar van Rotterdam@1

Rotterdam@1

Hoe klein en onvolledig is de lijst van vandaag, wat er te zien is qua films.

Wind river: spannende en sfeervolle thriller speelt zich af in het indianenreservaat Wind river, Wyoming.

Wildjager Cory Lambert stuit in de bossen op het bevroren lichaam v.e. tienermeisje. Jonge FBI-agente (Elisabeth Olsen) wordt ingevlogen om samen met hem de zaak op te lossen binnen deze stugge gemeenschap. Canvas 22.45 uur.

avatar van Brandt

Brandt

Wind River is zowel een social drama als een thriller en dat gaat prima samen. Rustig verteld in een indrukwekkend landschap ontrafelt het verhaal zich. En dan tegen het einde plots dat puberale geweld. Waar kwam dat nou weer vandaan? En die boodschap op het einde zit mee ook niet lekker. De film maakt immers duidelijk dat de native Americans behandeld worden als tweederangs burgers. Half puntje eraf, maar verder zeker de moeite van het kijken waard

avatar van de jos

de jos

Komt wat traag op gang maar dan wordt het wel spannend. Ook enkele rare flash-backs in den beginne maar die komen uiteindelijk goed terecht.

Film benadrukt een beetje de achterstelling van de Native people (Indianen dus) in Noord-Amerika.

Zeker het zien waard (Amazon Prime)

avatar van Fervet opus

Fervet opus

Mooie film. Drama & thriller: in dit geval een goede combi. Het verhaal wordt, m.n. in het begin, in een rustig tempo verteld. En daar is, w.m.b., helemaal niks mis mee: niet elke film moet a la "The Fast & the furious" verteld worden. Ik vond ook het sociaal-maatschappelijk aspect (de achterstelling v.d. autochtone Indiaanse bevolking in de V.S.) helemaal niet storend. It is like it is. And it's like that.

avatar van Mr. Rock

Mr. Rock

Vooral een mooie sfeerfilm. Fraaie beelden van de omgeving en ook de sfeer van het reservaat wordt overtuigend neergezet, niet over de top. Muziek is subtiel genoeg en sluit mooi aan.

Acteerwerk is oké, al strooit Renner iets te scheutig met clichématige oneliners die ofwel stoer moeten overkomen, ofwel wijze levensraad bieden, maar overtuigt niet echt. Met name de 'natives' zetten hun rol goed neer.

Verhaal is natuurlijk aangrijpend. De scène met de verkrachting/doodslag is goed akelig, kil neergezet. De verleiding om emoties te dramatiseren wordt goed vermeden.

Als de 'clue' duidelijk is gaat de film nog even door maar dat stoort totaal niet. Films waarin naar een spectaculaire ontknoping wordt toegewerkt met onderweg drie plottwists zijn er al genoeg, de kracht van deze film zit heel ergens anders. Het passende laatste shot had van mij nog wel een tijdje langer mogen duren.

avatar van KingJ

KingJ

ik vond het dus wel een mooie maar grimmige film

een echt (soms wat traag) verhaal, karakter ontwikkeling, goed acteerwerk, sfeervolle setting

niet perfect wel erg goed, ik hou ervan

7,7 op IMDB krijg je ook niet zomaar

ik zou zeggen kijken…

avatar van clairest

clairest

Deze film is totaal de moeite waard en ik ben blij dat ik hem gekeken heb voordat hij van Netflix gaat (30 november). Zeker een aanrader. Echter. Wat ik niet meegekregen had uit de lovende woorden in de recensies hier, waar ik flink in gelezen had tevoren, om te beoordelen of deze film de moeite waard zou zijn... is hoe triest het verhaal is. En het is een waar verhaal, ook nog, maar niet biografisch over 1 geval als dit, maar meer over hoe het daar kan gaan en hoe het daar al vaak gegaan is. En dat is hard en triest.

Maar, dat in aanmerking genomen: het is wel een heel mooie film.

Er werd in jullie recensies nog gesproken over hollywoodclichees zoals boontje komt om zijn loontje enzo. Ik heb op basis daarvan de fout gemaakt te denken, dat zulke clichees de film gemakkelijker te kijken zouden maken voor mij, met wellicht een beetje feelgoed-gevoel achteraf nog ofzo. Want ik ben nogal depressieverig momenteel.

Er is helaas niets opbeurends aan deze film. De film is niet 'leuk'. Terwijl hij hier wel zo genoemd is. Deze film is niet leuk! Dat had ik graag vantevoren geweten.