Wind River (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada
Thriller / Drama

geregisseerd door Taylor Sheridan
met Jeremy Renner, Elizabeth Olsen en Gil Birmingham

Cory Lambert is een ervaren speurder en jager die het bevroren lijk van een tiener ontdekt. Hij besluit samen te werken met de onervaren FBI-agent Jane Banner en de Tribal politie-officier Ben Shayo om te ontdekken wat er gebeurd is en de verantwoordelijken voor de gruwelijke misdaad op te sporen. Hoe dieper Cory, Jane en Ben in het onderzoek duiken hoe meer ze hun eigen levens op het spel zetten.

avatar van Onceuponanytime
Waargebeurd verhaal, waarin het dagelijks leven in het besneeuwde indianenreservaat zuiver in beeld wordt gebracht. Geslaagde rolbezetting ( vooral hoofdrolspeler Jeremy Renner ) en gepaste sfeermuziek. Thriller/Drama is de naam waardig.

avatar van Nick Doumen
Top,heel goed,samen gekocht met I tonya en zeer goed bevonden .Vind het beetje een mix tussen Prisoners en Fargo en het werkt.Geen grote Renner fan omdat meestal zijn films me niet aanspreken maar hier doet hij het zeer goed.

avatar van de grunt
Waardig laatste deel van de frontier-trilogie.

avatar van Left4Dead
de grunt schreef:
Waardig laatste deel van de frontier-trilogie.

Hé, wist niet dat het een onderdeel van een trilogie was. Moet dus High Or High Water nog zien.
Sicario en Wind River gezien, geweldig dus moet High Or High Water ook goed zijn, zeker gezien de beoordeling hier op MM.

Dank voor de info....

avatar van de grunt
Hell or High Water is de beste van de drie. Heel veel kijkplezier dus

avatar van Left4Dead
de grunt schreef:
Hell or High Water is de beste van de drie. Heel veel kijkplezier dus

Sorry, Hell or High Water bedoelde ik......
Ik zal hem zeker binnenkort gaan kijken.

avatar van Gang_Star
Een thriller die zich vrijwel volledig afspeelt in de sneeuw waardoor deze film gekenmerkt wordt door een sterke sfeer. Centraal staat de vondst van een jonge vrouw waardoor de FBI de zoektocht naar de dader start. Het gaat jammer genoeg verder op een rustig tempo en ik vond het geheel niet echt spannend. Echter, het moment bij de trailer op het 'verboden' gebied was juist wel spannend met de daarbij horende gebeurtenissen, maar verder vond ik dat op een hoop mooie shots na de film te veel om dialoog draaide.

avatar van K. V.
Deze film ook eens meegepikt en deze waargebeurde film was niet mis. Een sfeervolle film, met Jeremy Renner in een puike rol. Het wordt nooit echt spannend, maar saai evenmin.
Toch wel eens het bekijken waard.

avatar van kelama3
Goede film hoor!
Sterke rol van Jeremy Renner, en Olsen!, maar ik vond de gehele cast goed acteren.
Sommigen vonden hem traag,voor mij vloog hij voorbij.
Wat betreft die dieren.... het is een film he?
Ze gaan heus niet puur voor het mooie plaatje dieren afknallen.
Ik schrok me af en toe kapot, wat ik sinds lange tijd niet heb gehad bij een film loll
De tekst: "no one left to teach me" raakte me.
Deed me weer even beseffen wat een hypocriet land het is.
Aanrader!!

avatar van Zwolle84
Left4Dead schreef:

Sorry, Hell or High Water bedoelde ik......
Ik zal hem zeker binnenkort gaan kijken.

Echt een trilogie is het niet hoor en hij is ook een flink stuk minder goed. Maar alsnog wel een prima film.