Wind River (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada
Thriller / Drama

geregisseerd door Taylor Sheridan
met Jeremy Renner, Elizabeth Olsen en Gil Birmingham

Cory Lambert is een ervaren speurder en jager die het bevroren lijk van een tiener ontdekt. Hij besluit samen te werken met de onervaren FBI-agent Jane Banner en de Tribal politie-officier Ben Shayo om te ontdekken wat er gebeurd is en de verantwoordelijken voor de gruwelijke misdaad op te sporen. Hoe dieper Cory, Jane en Ben in het onderzoek duiken hoe meer ze hun eigen levens op het spel zetten.

avatar van Glacius
frans123 schreef:

Ik keek ook verbaasd toen die wolf in de begin-scene naar de Heilige Jachtvelden werd geschoten. Ook niet mijn ding, zeker als je je afvraagt hoe zo'n scene tot stand komt. Gelokt met voedsel? Gewoon die wolf laten zien, de schutter close in beeld met zijn vinger op de trekker.....een schot... en weg beeld , is waarschijnlijk krachtiger.

Seriously?

Er is geen levende wolf neergeschoten. Met gebruik van montage technieken en een opgezette wolf is dat in scène gezet. Man, man, man...

Glacius schreef:

Seriously?

Ja zeggen ze natuurlijk..In Amerika kijken ze niet zo nou...geen Partij voor de Dieren daar...lol Man, man man..grow up. Wat kost dat wel niet??

avatar van horizons
frans123 schreef:

Ga ee maar vanuit dat er geen echte wolf is dood geschoten. Hollywood is geen VS.

avatar van Glacius
frans123 schreef:

Ik hoop dat je een trol bent. Je hebt namelijk geen idee hoe dom je overkomt.

Glacius schreef:

Ik hoop dat je een trol bent. Je hebt namelijk geen idee hoe dom je overkomt.

De amerikaanse overheid heeft zelf in sommige gebieden de wolf de oorlog verklaard, vanwege overlast.......En jij denkt dat ze voor zo'n scene pakweg 25000 dollar uitgeven...Jij bent dom.

avatar van CorvisChristi
CorvisChristi schreef:
Er zijn bootladingen films waarin dieren afgeschoten worden, verongelukken en ja vaak wordt dit in beeld gebracht. Gelukkig staat er aan het eind van de film in de aftiteling altijd de zin "no animals we're harmed during the making of this film". Vaak staat het logo van de American Humane Association ook in beeld bij de aftiteling. Ze gaan natuurlijk niet echt een coyote doodschieten in de film. Maar blijkbaar zijn er meerderen die de bewuste scene was opgevallen. Wellicht dat diegenen gerust gesteld kunnen worden door onderstaand artikel hoe ze e.e.a. hebben gedaan:
Did They Really Kill a Coyote in ‘Wind River’? | Movie Paws - google.com

Ik quote mijn eigen bericht hier even, om even de opmerking van Glacius te steunen. Nogmaals, er is géén coyote (het is geen wolf) doodgeschoten op de set van deze film.