Wind River (2017)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Canada
Thriller / Drama

geregisseerd door Taylor Sheridan
met Jeremy Renner, Elizabeth Olsen en Gil Birmingham

Cory Lambert is een ervaren speurder en jager die het bevroren lijk van een tiener ontdekt. Hij besluit samen te werken met de onervaren FBI-agent Jane Banner en de Tribal politie-officier Ben Shayo om te ontdekken wat er gebeurd is en de verantwoordelijken voor de gruwelijke misdaad op te sporen. Hoe dieper Cory, Jane en Ben in het onderzoek duiken hoe meer ze hun eigen levens op het spel zetten.

avatar van Onceuponanytime
Waargebeurd verhaal, waarin het dagelijks leven in het besneeuwde indianenreservaat zuiver in beeld wordt gebracht. Geslaagde rolbezetting ( vooral hoofdrolspeler Jeremy Renner ) en gepaste sfeermuziek. Thriller/Drama is de naam waardig.

Nick Doumen
Top,heel goed,samen gekocht met I tonya en zeer goed bevonden .Vind het beetje een mix tussen Prisoners en Fargo en het werkt.Geen grote Renner fan omdat meestal zijn films me niet aanspreken maar hier doet hij het zeer goed.

avatar van de grunt
Waardig laatste deel van de frontier-trilogie.

avatar van Left4Dead
de grunt schreef:
Waardig laatste deel van de frontier-trilogie.

Hé, wist niet dat het een onderdeel van een trilogie was. Moet dus High Or High Water nog zien.
Sicario en Wind River gezien, geweldig dus moet High Or High Water ook goed zijn, zeker gezien de beoordeling hier op MM.

Dank voor de info....

avatar van de grunt
Hell or High Water is de beste van de drie. Heel veel kijkplezier dus

avatar van Left4Dead
de grunt schreef:
Hell or High Water is de beste van de drie. Heel veel kijkplezier dus

Sorry, Hell or High Water bedoelde ik......
Ik zal hem zeker binnenkort gaan kijken.

avatar van Gang_Star
Een thriller die zich vrijwel volledig afspeelt in de sneeuw waardoor deze film gekenmerkt wordt door een sterke sfeer. Centraal staat de vondst van een jonge vrouw waardoor de FBI de zoektocht naar de dader start. Het gaat jammer genoeg verder op een rustig tempo en ik vond het geheel niet echt spannend. Echter, het moment bij de trailer op het 'verboden' gebied was juist wel spannend met de daarbij horende gebeurtenissen, maar verder vond ik dat op een hoop mooie shots na de film te veel om dialoog draaide.

avatar van K. V.
Deze film ook eens meegepikt en deze waargebeurde film was niet mis. Een sfeervolle film, met Jeremy Renner in een puike rol. Het wordt nooit echt spannend, maar saai evenmin.
Toch wel eens het bekijken waard.

avatar van kelama3
Goede film hoor!
Sterke rol van Jeremy Renner, en Olsen!, maar ik vond de gehele cast goed acteren.
Sommigen vonden hem traag,voor mij vloog hij voorbij.
Wat betreft die dieren.... het is een film he?
Ze gaan heus niet puur voor het mooie plaatje dieren afknallen.
Ik schrok me af en toe kapot, wat ik sinds lange tijd niet heb gehad bij een film loll
De tekst: "no one left to teach me" raakte me.
Deed me weer even beseffen wat een hypocriet land het is.
Aanrader!!

avatar van Zwolle84
Left4Dead schreef:

Sorry, Hell or High Water bedoelde ik......
Ik zal hem zeker binnenkort gaan kijken.

Echt een trilogie is het niet hoor en hij is ook een flink stuk minder goed. Maar alsnog wel een prima film.

avatar van Corcicus
Hier had ik, gezien de puike quotering en lovende reacties, veel van verwacht. Het heeft mij evenwel twee pogingen gekost om de rit uit te zitten en ik kan niet anders besluiten dan dat het een deksels saaie film was, oninteressant en langdradig. Geen enkele vernieuwing, niets om de kijker ook maar enigszins te plezieren, het was verveling troef. Enkele knappe beelden houden het schip drijvende, maar dit zou ik niemand aanraden.

avatar van Grindhouse62
Boneka schreef:
Meeslepend drama die lang op hetzelfde niveau blijft zitten totdat we er zo'n 70 minuten op hebben zitten om tot een toch wel verassend slot te komen. Wind River voelt goed aan. Kil koud en onderhoudend en op het laatst zowaar spannend. Goed gespeeld vooral de rol van de hunter pakte goed uit. Waarom er nou weer zo'n typisch blondje (FBI) gekozen is weet ik niet. Ze deed het zeker niet slecht, maar het is vaak zo stereotype figuur in de filmwereld. Maar haar acteerprestaties waren niet slecht. Waar ik wel wat moeite mee had was de trage toon. Zo voelde de film wat langgerekt aan. Hier en daar wat meer tempo had best gekund. Al kan ik ook wel weer begrijpen dat men deze film zo naturel heeft willen maken. Dus prima film goed in elkaar gezet mooie beelden en een heftig slot. Iets minder was het tempo en de relatie van zijn ex en zoontje dat er maar een beetje bij hing, maar goed prima vermaakt.
Her kan ik mij in vinden.Heb hem vanavond gezien en vond het een prima film. Prachtig gefilmd in een winters landschap.

avatar van Captain Pervert
De film Wind River is een kleine productie, die geheel onder mijn radar is gebleven. De naam Renner wekte toch wel mijn interesse en is dan ook het affiche van deze film. Maar daarmee doe je de rest van de uitstekende cast tekort. Renner zelf heeft ook een mooie scène waarin hij zijn emotionele kant laat zien.

Het is een sfeervolle vertelling met prima personages. De vertelstijl is lange tijd whodunnit totdat het perspectief verschuift naar een hele lange flashback. Dat is wel een originele keuze.

4 sterren

De film besluit met de mededeling dat van vrouwen uit (huidige!) indianen gebieden niet wordt bijgehouden hoeveel er vermist zijn.
Enige kennis van de indeling van het openbaar bestuur daar lijkt me vereist om dit te duiden - de hoofdagent werkt voor de 'Indian Territory Police'. Hoe zich dat verhoudt tot de normale politie-organisaties, geen idee, maar dat lijkt me dan de aangewezen autoriteit om e.e.a. te registeren. Blijkbaar doen die hun werk niet goed. De boodschap komt dan ook over als aanklacht tegen achterstelling van Native Americans, maar of dat terecht is, is maar de vraag.

avatar van hannes64
Ziegler schreef:
Aangrijpend verhaal. Goed verfilmd. Ik zie eigenlijk geen reden om er geen 5 sterren voor te geven.

Net geen meesterwerkje maar de film bedoelt `t goed.
Mooie plaatjes, goed verhaal, bloedjeharde scenes.....is bij mij 4.5 waard.
Tijd em em nogmaals te zien.

avatar van clubsport
Het kon me allemaal niet echt bijster boeien , zeker het begin niet , constante drama met de hele plotlijn van native americans eromheen alsof dat de film beter maakt .
Wat overblijft is een crime drama wat we al vele malen eerder verfilmd hebben gezien .
Ik vond tot slot die hele groepsaanrandings scene die duidelijk maakte wat er precies was gebeurt bovendien ook niet bijster geloofwaardig uitgewerkt .