Hacksaw Ridge (2016)

Australiƫ / Verenigde Staten
Drama / Oorlog

geregisseerd door Mel Gibson
met Andrew Garfield, Vince Vaughn en Sam Worthington

'Hacksaw Ridge' vertelt het waargebeurde verhaal over Desmond T. Doss. Desmond was een Amerikaanse legerdokter die zich op het slagveld van 1942 bevond, maar weigerde om te moorden en wapens te dragen. Tijdens de slag om Okinawa wist hij 75 mannen te redden, gewonden te evacueren en werd hij een oorlogsheld die risico's nam om de levens van zijn kameraden te redden.

334 BERICHTEN 75 MENINGEN
avatar van K. V.
Zonder verwachtingen eens naar deze gekeken en hij viel eigenlijk veel beter mee dan gedacht. Dit soort films is meestal niet mijn ding, maar bij deze film ben ik toch blijven kijken. Ik vond het wel goed gebracht.
Ook de cast deed het zeker niet slecht. Garfield is niet m'n favoriete acteur, maar deed het hier zeker niet slecht.
Wel een lange film, maar saai werd het nooit.
Toch wel aangenaam verrast door de film.

Toch een wonderbaarlijk verhaal over deze Desmond T. Doss. Indien naar waarheid gebracht, is deze hulde wel op zijn plaats.
Film begint behoorlijk traditioneel, zelfs wat clichématig, om dan over te gaan in menigvuldige, gruwelijke oorlogsscenes, die toch wel indruk maken.
Rauw en ongepolijst. Een sterk punt voor Gibson dat hij de horror van de oorlog niet verbloemt.
Sterke film met even sterk acteerwerk.

Hele vette oorlogsfilm, in het begin moet het ff op gang komen,gruwelijke beelden.

avatar van david bohm
Viel me niet mee dit heldenepos over de heer Doss. Kan er niet helemaal de vinger opleggen hoe en wat. Het begint al bij het hoofdpersonage waarvan ik in eerste instantie door zijn accent en taalgebruik vermoedde dat hij ze niet allemaal op een rijtje heeft. Bovendien is het iemand waarmee ik mij nauwelijks kan identificeren. Enfin, het is allemaal best mooi in beeld gebracht maar het doet mij weinig.

Wat mij betreft zeker geen instant classic oorlogsfilm. En ook van de heer Gibson heb ik betere films gezien.