Lion (2016)

Australiƫ / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Biografie

geregisseerd door Garth Davis
met Dev Patel, Rooney Mara en Nicole Kidman

Een 5-jarige Indiase jongen raakt verdwaald in de straten van Calcutta, duizenden kilometers van huis. Hij overleeft vele uitdagingen waarna hij door een stel in Australië wordt geadopteerd. 25 jaar later besluit hij op zoek te gaan naar zijn verloren familie.

94 BERICHTEN 33 MENINGEN
geplaatst: 14 augustus, 22:22 uur [permalink]
Afgelopen weekend deze film voor het eerst gezien. Enorm onder de indruk. Prachtige ontroerende film! Zeer goed gespeeld ook door de Sunny Pawar

avatar van Japie1971
geplaatst: 15 augustus, 14:42 uur [permalink]
Lange tijd geleden dat een film mij zo geraakt heeft als deze. Soms mierzoet en sentimenteel maar nergens gaat deze echt een grens over. De jonge Seroo is erg aandoenlijk en zeer geloofwaardig neergezet door dat kleine kereltje. Contrast met de ervaren Patel is even wennen halverwege en film zakt dan ietsje in maar naar het einde toe is het weer genieten en erg meeslepend. Een erg hoog feel good gehalte hoeft bij voorbaat niet storend te zijn, dat heeft deze film maar weer eens bewezen.

De zeer passende muziek draagt de film voor mij naar 4.5* (9)

avatar van tn2543
geplaatst: afgelopen zondag om 08:44 uur [permalink]
Mooie scenes waarbij het straatleven van India in beeld wordt gebracht. Ben zelf ook India geweest, en dan zie herken je veel dingen terug. Het leven in India is veelal niet zoals in de Bollywood films worden afgebeeld. Daarom vond ik deze film erg goed.

Voor de jeugdperiode en de periode bij zijn 'blanke' ouders is veel tijd uitgetrokken. Echter, het laatste half uurtje is besteed aan de terugkeer naar India en het wederzien van zijn familie, dat vond ik nét wat weinig tijd.

avatar van max cady
geplaatst: vandaag om 09:08 uur [permalink]
2e keer kijken valt ie een beetje door de mand. 1e helft van de film is volop genieten maar daarna is het allemaal een stuk minder .. Stem verlaagd ..