Lion (2016)

Australiƫ / Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Biografie

geregisseerd door Garth Davis
met Dev Patel, Rooney Mara en Nicole Kidman

Een 5-jarige Indiase jongen raakt verdwaald in de straten van Calcutta, duizenden kilometers van huis. Hij overleeft vele uitdagingen waarna hij door een stel in Australië wordt geadopteerd. 25 jaar later besluit hij op zoek te gaan naar zijn verloren familie.

• vanaf woensdag 5 juli te huur
  • vanaf woensdag 5 juli te koop op dvd en blu-ray

76 BERICHTEN 26 MENINGEN
avatar van Walter White
geplaatst: 2 april, 21:49 uur [permalink]
Een hele mooie film Dev Patel speelde ze rol goed.

geplaatst: 3 april, 07:56 uur [permalink]
Prachtig, ontroerend,emotioneel.
Het zijn slechts 3 pakkende woorden die dit prachtige waargebeurde verhaal doen omschrijven.
"Lion" kan je onmogelijk onberoerd laten.
Vanaf het begin in het broeierige India tot en met de adoptie in Australie gevolgd door een moeizame zoektocht van het jongetje Saroo naar zijn oorsprong weet "Lion" je aan het scherm gekluisterd te houden. Uitstekend acteerwerk, fraaie beelden en een meeslepend verhaal maken van de bijna 2 uur een ultiem kijkgenot. Met kippenvel moment tijdens aftiteling.
Bij deze kan ik weer eens volmondig de volledige vijf sterretjes aanvinken!

geplaatst: 8 april, 01:53 uur [permalink]
Topper! Heel mooi met veel emotie en...genieten!
Van begin tot end heel boeiend... Prachtig verhaal!

avatar van hoffhaan
geplaatst: 9 april, 11:46 uur [permalink]
Sterk begin van de film, zoals velen al hiervoor aangeven tweede deel is gewoon minder, maar desondanks een goede film. Krappe 4.0 veroorzaakt door de kleine Saroo.

avatar van yentl119
geplaatst: 13 april, 17:15 uur [permalink]
Genoten van deze film. Kleine Saroo: zo overtuigend en prachtig gespeeld!

geplaatst: 13 april, 20:30 uur [permalink]
Sterke, emotionele film. Heeft me erg aangegrepen.
1 van de beste films die ik ooit heb gezien...Een aanrader!

avatar van frodok
geplaatst: 16 april, 16:09 uur [permalink]
Zeer ontroerende film, die zijn kracht voornamelijk haalt uit het feit dat hij gebaseerd is op waargebeurde gebeurtenissen. Zeker fantastisch spel van de jonge Saroo.

geplaatst: 16 april, 18:39 uur [permalink]
Op alle fronten geniale film. Acteerprestaties, camerawerk, prachtige muziek, verhaallijn en t prachtig gefilmde leven in India....

avatar van Savatage
geplaatst: 17 april, 11:17 uur [permalink]
Prachtige film, op elk vlak. Het acteerwerk was zeer sterk en de beelden in India komen er prachtig uit. Een aanrader.

avatar van jokemeistah
geplaatst: 17 april, 13:22 uur [permalink]
Iets te overhyped.

avatar van snarfje5508
geplaatst: 21 mei, 10:42 uur [permalink]
Een gemiddelde aflevering van Spoorloos verteld een zelfde verhaal. Wel goed geacteerd en uitgewerkt met en passant ook een kijkje in het treurige bestaan van veel families uit India. Waarom dit nu weer 2 volle uren moet duren ontgaat me even maar al met al goed om naar te kijken en een voldoende beoordeling. Rol van Kidman nagenoeg marginaal.

avatar van Onceuponanytime
geplaatst: 25 mei, 09:36 uur [permalink]
De emotionele snaar wordt meermaals in het waargebeurd verhaal op de korrel genomen en terecht. Vooral de rol van de 8-jarige Saroo (hoofdrol) wordt prachtig vertolkt.

Knap beeldwerk. De leefomstandigheden van de stad Clacutta (India), in de jaren 80, zijn de moeite om te bekijken.

De volwassene Saroo wordt geacteerd door Dev Patel, hoofdrolspeler van de bekende film Slumdog Millionaire (2008). Ondanks zijn sterk acteren, verliest de zoektocht naar zijn thuis wat van zijn kracht in de film.

Toch, aanrader om te bekijken

avatar van SnakeDoc
geplaatst: 4 juni, 05:02 uur [permalink]
Prachtig ..... !!!

avatar van JM Q
geplaatst: 22 juni, 20:54 uur [permalink]
Mooi drama- klinkt tegenstrijdig maar de plaatsjes alsmede het verhaal maken dit tot een prachtige film

geplaatst: afgelopen zondag om 21:31 uur [permalink]
Briljante film. Dat het min of meer echt gebeurd is, maakt het nog bijzonderder.

geplaatst: gisteren om 17:40 uur [permalink]
Een film die je raakt. Je kan het je niet voorstellen.. Een kind van 4 jaar oud.. 3 dagen in de trein.. Wat een overlever.