Hacksaw Ridge (2016)

Australië / Verenigde Staten
Biografie / Oorlog

geregisseerd door Mel Gibson
met Andrew Garfield, Vince Vaughn en Sam Worthington

'Hacksaw Ridge' vertelt het waargebeurde verhaal over Desmond T. Doss. Desmond was een Amerikaanse legerdokter die zich op het slagveld van 1942 bevond, maar weigerde om te moorden en wapens te dragen. Tijdens de slag om Okinawa wist hij 75 mannen te redden, gewonden te evacueren en werd hij een oorlogsheld die risico's nam om de levens van zijn kameraden te redden.

HALVE TAMME.
Mijn interesse is volop gewekt.

avatar van Verhoeven
Mel Gibson is terug met een nieuwe film. Totaal gemist.

avatar van sonyjh
Zeer benieuwd! Wat een fantastisch regisseur is Mel Gibson ook!

avatar van FilmMuziekFanaat
Vreemd. Op moviemeter staat dat de film op 17 november in de bioscoop komt (samen met andere websites) terwijl ze op filmtotaal zeggen dat het nog niet bekend is wanneer de film in Nederland verschijnt. Ik ga er maar van uit dat hij gewoon 17 november in de bioscoop komt.

Eerste poster Mel Gibsons WWII-film 'Hacksaw Ridge' - FilmTotaal filmnieuws

FilmMuziekFanaat

De releasedatum is bevestigd; Splendid Film gaat de film inderdaad uitbrengen op 17 november.
Mocht de datum nog wijzigen dan wordt dit hier automatisch aangepast.

avatar van DiDa
Ik hoop dat Mel Gibson het vertrouwen van het Amerikaanse filmpubliek weer terug wint, want het blijft een geweldige regisseur en acteur.

avatar van JacoBaco
Ik blijf een zwak houden voor Mel Gibson. En 1 van de weinige acteurs (zo lijkt het) welke gewoon zichzelf is in interviews. Sowieso een echte vakman! Ik hoop dat Blood Father (2016) en deze film (voor mij) op z'n minst 3,5 ster films worden!

avatar van Nicholas
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het er afgrijselijk uit zien. Dat terwijl er schijnbaar gemikt wordt op een aantal Oscars.

avatar van Verhoeven
Zie opvallend veel overeenkomsten met Malick's Radegund. Zouden ze elkaar kennen?

avatar van John Milton
Ik ga hem zeker kijken, maar mijn mond trekt wel een beetje scheef van de trailer. Toch een behoorlijke dosis onvervalste heroïek, of het nu in de persoon is van een killing machine of een dienstweigeraar. Green screen helpt ook niet mee. Eerst zien, dan oordelen, maar het spelletje 'raadt de regisseur' had ik bij deze trailer nooit goed gehad. Ik had Clint Eastwood of Angelina Jolie gezegd, als zogenaamd tegengewicht van hun vorige films.

Mel's neergang betreur ik nog steeds, maar ik denk niet dat hij zich met wat voor film dan ook nog kan redeemen. Dan moet er echt een succesreeks komen, en die lijkt hier niet direct te beginnen, als ik het zo zie. En idd, Verhoeven, daar zit gelijkenis in!

avatar van Kondoro0614
Zin in!!!

avatar van max cady
Nou nou! Erg veel zin in!! Al hoeft zo'n handgranaat weg trappen er van mij dan weer niet in, beetje over the top.

avatar van Actarus
Mel heeft voor mij de lat heel hoog gelegd met zijn voorgaande producties, waar ik tot drie maal toe de volle 5* heb gegeven...Deze schat ik minder in, maar toch kijk ik er volop naar uit. Oscar-materiaal, daar ben ik al vrij zeker van. De oorlogsscene's zien er puik uit!

avatar van kleintje 2
Kijk er al helemaal naar uit. Mel gibsen brengt en bracht producties die tot het hoogste niveau gingen. Ben daarom zeer benieuwd of het weer een klapper zal worden.

avatar van Actarus
wil diegene met 1* beoordeling ook eens zeggen waarom?

avatar van Donkerwoud
Amerikanen met hun helden. Krijg al de kriebels van de trailer. (al ziet het er wel imposant uit)

avatar van HarmJanStegenga
Lyrisch ontvangen op het Venice Film Festival. De film kreeg na afloop een 10 minuut durende staande ovatie.

avatar van John Milton
Ja verbaasde mij ook. De reviews zijn meer dan behoorlijk. Positief verrast, ben ik!

avatar van JacoBaco
Walgelijk over de top Amerikaans sentiment waar het chauvinisme er weer uitgutst. Nee geintje, het valt volgens mij best mee. Sowieso heeft die Desmond T. Doss daadwerkelijk heel veel mensen gered. Al zegt hij zelf dat het er ongeveer 50 waren. Maar ooggetuigen melden minstens 100 mensenlevens, dus zijn ze er maar tussenin gaan zitten met 75! Wellicht wat onterecht spektakel in de film, maar we weten ook wel.., de waarheid is vaak vreemder dan de fictie en ik heb hier sowieso zeker wel zin in.

avatar van 606
Actarus schreef:
wil diegene met 1* beoordeling ook eens zeggen waarom?
Die kan geen Nederlands, dus dat ga je nooit horen.

avatar van JacoBaco
Dan mag het voor deze keer ook in het Engels of gewoon in het Italiaans en dan google translate.

PM bericht... https://translate.google.nl/#nl/it/Beste%20Italiaan%2C%20ik%20heb%20een%20vraag

Maar deze 30 jarige Italiaan beheerst de Engelse taal vast wel een beetje.

Bélon
De trailer zag er best indrukwekkend uit in de bios, "ietwat" bombastisch maar dat zijn wij wel van Mel gewend.

De stemmen van zazdarovje voor films van Mel Gibson:
Braveheart (1995) 2,0*
Passion of the Christ, The (2004) 0,5*
Apocalypto (2006) 1,0*
Hacksaw Ridge 1,0*

Maakt gemiddeld: 1,125*

Best kans dat deze gebruiker meer fan is van Gibson het gitaarmerk dan de regisseur

En hij maakt wel discussie los

avatar van John Milton
Mmmm, ja dan ziet mijne er toch anders uit:

Braveheart (1995) 4,0* (was jaaaaaren 4,5*)
Passion of the Christ, The (2004) 4*
Apocalypto (2006) 4,0*
Man without a Face, The 3,5*

Mijn Melmiddelde staat op 3,875. Maar die van hem is dan wel een klein beetje verhelderend, wat betreft zijn waardering van Hacksaw Ridge.

avatar van HarmJanStegenga
John Milton schreef:
Braveheart (1995) 4,0* (was jaaaaaren 4,5*)
Passion of the Christ, The (2004) 4*
Apocalypto (2006) 4,0*
Man without a Face, The 3,5*
Op een halfje na, precies dezelfde stemmen Milton! Braveheart was vroeger altijd een favoriet van me.

Bélon
Man without a Face, The 3,5*

Kijk levert de discussie toch weer kijkvoer op: ik had die film zeker nooit gezien en ik vind ' m ook een 3,5* waard. Nu "moet" ik van mijzelf ook Apocalypto (2006) herzien omdat die hier nog geen stem heeft van mij. Vast geen straf

(verwijderd)
Vrijdag 4 november (als die dan draait ten minste) ben ik te vinden in Pathé, ben heel benieuwd! Zonder de trailer te kijken uiteraard. Naast Gibson als regisseur ben ik ook fan van Garfield, een acteur die altijd wat extra's brengt.

De IMDb score van 8,8 zijn dus gekochte stemmen als ik de gemiddelde gebruiker op MM moet geloven? Jammer in dat geval.

avatar van JacoBaco
En stemmen van mensen welke de film daadwerkelijk al hebben gezien op het Venice Film Festival, 6 weken geleden. En een kleine 1200 stemmen pas. Dus het zal wel meevallen met die gekochte stemmen vermoed ik.

avatar van Zwolle84
John Milton schreef:
het spelletje 'raadt de regisseur' had ik bij deze trailer nooit goed gehad.

+1.

Ik heb de trailer al een aantal keren voorbij zien komen, maar ben teleurgesteld dat dit een Mel Gibson is. Ik had goede hoop dat hij met Apocalypto de weg naar boven had gevonden, maar dit lijkt weer van die cheesy heroïek als Braveheart te zijn.

Mel Gibson??
Dat moet wel weer wel goed zijn.
Altijd een bijzonder verhaal.
Top acteurs weer voor deze rollen.