Storm Boy (1976)

Australië

geregisseerd door Henri Safran
met Greg Rowe, Peter Cummins en David Gulpilil

Een tienjarige jongen raakt bevriend met Aboriginals en met een pelikanenfamilie. Op een dag is hij gedwongen om te kiezen tussen zijn geliefde "vrienden" en de "wrede buitenwereld". Hij leert niet alleen de natuurwetten kennen, maar ook zichzelf en het nemen van eigen verantwoordelijkheid.

avatar van xangadix
Steevast janken geblazen als ik deze film keek. Zo'n pelikaan als Mr. Percival wilde ik ook hebben...

avatar van Mac Hammer Fan
Inderdaad een erg pakkende prent. Eén van de beste Australische films die ik gezien heb...

avatar van Mac Hammer Fan
Is nu zowel uit in Australië als in de UK op DVD.
Hier een review.
De film won destijds 2 Awards en kreeg nog 6 nominaties.

avatar van Mac Hammer Fan
Het wordt tijd dat hij op Blu-ray verschijnt met Engelse ondertitels.
In afwachting staat deze parel op YouTube, helaas slechts 360p.

avatar van Mac Hammer Fan
Eindelijk uit op Blu-Ray, en met Engelse ondertitels. ?
Ik ben er als de kippen bij om deze prachtige film aan mijn collectie toe te voegen.
STORM BOY (1976) (BLU-RAY) ?