A Dog's Way Home (2019)

Avontuur / Familie

geregisseerd door Charles Martin Smith
met Ashley Judd, Jonah Hauer-King en de stem van Bryce Dallas Howard

'A Dog's Way Home' vertelt het hartverwarmende avontuur van Bella. Bella is een hond die gescheiden raakt van diens eigenaar Lucas, een student geneeskunde en vrijwilliger in een ziekenhuis. Bella dient een reis van 400 mijl af te leggen om thuis te komen en weet onderweg vele harten te stelen.

Vanaf 31 januari 2019 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)
EDIT: release is komen te vervallen

Gezien in een Chinese bioscoop. Een redelijke familie film om samen met je vriendin/vrouw (en eventueel kids) te bekijken. In de Chinese media werd de film beschreven als een grote tranentrekker. Dit viel wel mee, hoewel vrouwelijk publiek wel een traantje liet gaan.
Af en toe wordt er een kort spiegel voorgehouden hoe wij als mensen soms dieren behandelen. Dit was wel leuk.

Leuke film om een dagje met de familie naar de bios te gaan, maar naar een week zal de gemiddelde bezoeker het verhaal weer vergeten zijn. Althans, bij mij dan.

avatar van schumacher
Familie filmpje en voor dieren en vooral hondenliefhebbers, die gaan dit een leuke film vinden, ik dus ook. .

avatar van macrobody
Aardig. Computer animaties worden steeds beter maar toch nog makkelijk van echt te onderscheiden. Een lekkere feel good movie ook als je niet van honden houdt. Op het scherm stinken ze niet en bijten ze niet als je je dagelijkse rondje rent.
Verder goed te zien hoe de nieuwe standaarden subtiel worden ingeplant in het onderbewuste. Een interraciaal koppeltje en een homo paartje. Niets op tegen maar het zit nu in elke film dat het opvalt en gaat irriteren. Te is nooit goed behalve tehuis en tevreden klinkt een oud wijs gezegde.

avatar van aspro
kappeuter schreef:
Vanaf 31 januari 2019 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)
EDIT: release uitgesteld

is dat niet 31 januari 2020?

aspro schreef:
is dat niet 31 januari 2020?

Nee. Release is trouwens komen te vervallen.

avatar van aspro
kappeuter schreef:

Nee. Release is trouwens komen te vervallen.

oké,
bedankt voor de info vond het ook a; zo gek 31 jan.2019.

Gewoon een heerlijke feel good film.

avatar van Grindhouse62
Inderdaad een feelgood movie en ook nog eens een hele fijne film. Wij hebben van deze film genoten.

avatar van john mcclane 2
Prachtig .
Natuurlijk sentimenteel . Maar op de juiste manier .
Dat wil zeggen , nergens over de top .
Maar het raakt je wel .
Heerlijke film .
Nu wil ik helemaal een hond .
Klein minpuntje daarbij is , is dat het wel een groot feest is .
De wat mindere kant van een hond hebben , komt hier niet in voor .
Maar ja het is natuurlijk niet chicque om met een volle drol zak door een koude herfst dag te lopen .

Mag de pret niet drukken.
Mooi .

Mooie , lieve hondenfilm.
Door de voice over die de gedachten gang en denkwijze van Bella symboliseert wordt de film alleen maar pakkender. De animatie met de poema ziet er verdomd realistisch uit.
Men heeft er goed voor gezorgd dat "A Dog's Way Home" op sommige momenten wel zielig wordt maar traumatisch wordt het net niet, het geen dierenliefhebbers kan afschrikken om de film te bekijken.
Fijne film.
3.5*/4*

Fantastische en ook intense honden film. I love Bella! I want Bella. Give me Bella!

avatar van mixmaster
Leuke Familie film met een avontuurlijk verhaal over de hond Bella.
Gewoon gezellig samen met de familie op de bank naar deze film kijken en je hebt een leuke avond.

avatar van huppelepup
Echte tranentrekker voor dierenliefhebbers. Maar goed gemaakt maar met niet veel onlogische scenes.
Wel vreemd dat deze pas eind dit jaar in Nederland in première gaat.

avatar van guchte
Prachtige film, kon het moeilijk droog houden bij deze , na hatchi en war horse terug absolute topper in films met dieren in hoofdrol.

avatar van huppelepup
huppelepup schreef:
Echte tranentrekker voor dierenliefhebbers. Maar goed gemaakt met niet teveel onlogische scenes.
Wel vreemd dat deze pas eind dit jaar in Nederland in uitkomt.

avatar van DreamTech
aahhh zo prachtig !!

Supersentimenteel, maar ja dat verwacht je ook wel.

Wel een prachtige hond. Alleen die CGI.. zo matig.

avatar van Mariovane
Een prachtige feel good movie waar ik van begin tot eind van genoten heb. Het is ook een film voor het hele gezin. Van mij een welverdiende 4 sterren!

avatar van Rico120
wat een film
prachtig
een plaatje
had een beetje weg van Homeward Bound en het mooie verhaal van hatchi

5.0

avatar van Baboesjka
Een lief en mooi verhaal. Echt een familiefilm, wat niet mijn favoriete genre is. Persoonlijk houd ik meer van (dieren)films met minder/geen computer animatie. Het is in deze film zeer duidelijk van echt te onderscheiden. Dat leidde mij af en het voelde te nep. A Dog’s Purpose en Hachi vind ik een stuk beter. De hond is wel weer leuk, ik ben sowieso een hondenliefhebber, en de manier van acteren past bij het genre. De band tussen de hond en de mensen vind ik mooi en liet mij niet onberoerd. Een kleine voldoende. 3*

avatar van Noodless
Leuk en misschien wat melig vertier, maar het werkt. De lange reis van de hond houdt je aandacht vast en roept heel wat avontuur op. De computerbeelden voelen soms wat nep aan, zeker omdat het verschil tussen werkelijkheid en animatie wel heel groot is. Maar ach we hebben ervan genoten. A Dog’s Purpose en Hachi zijn inderdaad films met een niveau hoger.

avatar van Phantasm
Lieve hondenfilm die lekker wegkijkt, prima vermaak.

avatar van starsky87
Nou ik weet niet of Charles Martin Smith een pitbull herkend, maar dit komt er niet eens in de buurt.
Met aardige wat onrealistische beelden toch nog een tegenvaller.

Stond inmiddels op Netflix, dus heb 'm bekeken. Het riep wel wat emotie op en vond het een goede film. Iets realistischer dan A Dog's Purpose/Journey, al zijn er ook hier dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet - maar dat is geen probleem in dit genre. Verhaal was prima en niet teveel onnodige scene's met (tijdelijke) baasjes waardoor ik mijn concentratie zou kwijtraken.

3,5*. Beter dan Hachi overigens, maar die film doet mij sowieso weinig. Misschien omdat ik hem keek nadat hij de hemel ingeprezen was en ik deze film zonder verwachtingen heb gekeken.

avatar van teigertje
Een prachtige film, waarin veel gebeurt met betrekking tot Bella.
Het laatste gedeelte, is bijzonder.
Mooie muziek, fantastische cast, met enkele beroemde goede acteurs en actrices.

Een echte aanrader voor,de liefhebber.

avatar van Carmen_97
starsky87
"Nou ik weet niet of Charles Martin Smith een pitbull herkend, maar dit komt er niet eens in de buurt"

Eigenlijk lijkt de hond die Bella speelt, meer op een Pitbull dan je denkt.
De Amerikaanse Pitbull terriër is namelijk een slanke, gespierde middelgrote hond van rond de 20 kg.
Bella is idd geen echte Pitbull, maar ze lijkt er wel een klein beetje qua bouw op. Al die gigantische doorgefokte Bully's die door de media Pitbulls worden genoemd, zijn absoluut geen echte APBT.
Een Pitbull moet een stamboom hebben, want anders is het geen echte Amerikaanse Pitbull Terrier. Er zijn ook niet veel Pitbulls in Nederland.
Die hele film sloeg nergens op dat ze Bella mee mochten nemen, want ze konden niet bewijzen dat ze een Pit was.
Ergerde ik me kapot aan. Maargoed, film was al met al wel vermakelijk