ad
  • 8.079.368 stemmen

Ennio: The Maestro (2021)

Documentaire / Muziek | 90 minuten
Nog geen stemmen

Genre: Documentaire / Muziek

Alternatieve titel: The Glance of Music

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Giuseppe Tornatore

Met onder meer: Ennio Morricone, Wong Kar-wai en Quentin Tarantino

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Oorspronkelijke titel: Lo sguardo della musica

Releasedatum: 21 mei 2021

Over Ennio: The Maestro

Weinig componisten hebben zo'n grote impact weten te maken in hun carrière als Ennio Morricone. In deze documentaire vertelt de Italiaanse maestro over zijn vele samenwerkingen en de totstandkoming van zijn iconische filmmuziek.

imageimage

avatar van neo

neo (crew)

Tornatore is wel bij uitstek de persoon om een liefdevolle documentaire te maken over Morricone. De mensen die waarschijnlijk aan het woord komen, aldus Imdb, klinken als logische keuzes. Nou ja, uitgezonderd Bruce Springsteen. Mijn god.

Voor zover ik begreep werkt de regisseur tussendoor aan dit project en heeft aangegeven dat hij er waarschijnlijk nog enkele jaren mee bezig zal zijn.

''Tornatore added that he’s also done some other interviews and is working on gathering more materials. Then there will be a fictional component to the docu that he will shoot at the end. “But it’s going to take a while. I don’t think it will be ready for a couple more years,” he added.'' Bulgari To Support Ennio Morricone Docu Directed By Giuseppe Tornatore – Variety