• 11.763 nieuwsartikelen

Met onder meer: Joanna Scanlan, Nathalie Richard en Talid Ariss

Gesproken taal: Arabisch, Engels, Frans en Urdu

Releasedatum: 25 augustus 2022

Plot After Love

In de havenstad Dover in het zuidoosten van Engeland wordt Mary Hussain plotseling weduwe na de onverwachte dood van haar man. Een dag na de begrafenis ontdekt ze dat hij, slechts eenentwintig mijl verderop aan de overkant van het Kanaal in Calais, een geheim heeft.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Alle Media

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Verrassend, origineel, klein en goed!

avatar van mrklm

mrklm

Na de plotselinge dood van haar echtgenoot [Nasser Nemarzia] ontdekt Britse moslima Mary [Joanna Scanlan] dat haar man een buitenechtelijke relatie had met Genevieve [Nathalie Richard], die aan de andere kant van Het Kanaal in Calais. Mary besluit haar vermeende rivaal te confronteren maar hun eerste ontmoeting verloopt anders dan verwacht. Scanlan maakt grote indruk in dit complexe, immer boeiende drama over verlies, vergeving en verwerking met enkele verrassende, maar geloofwaardige wendingen. Speelfilmdebuut van Khan die tevens verantwoordelijk is voor het sterke scenario, met een ontroerende onthulling op het einde.

avatar van Gish

Gish

Prachtig verhaal. Eenvoudig, maar ook apart, sterk en emotioneel uitgewerkt. Opvallende en voortreffelijke hoofdrol van Joanna Scanlan, die ik me niet herinner van andere films. Mooie film.

avatar van De filosoof

De filosoof

• 2086 berichten

De film gaat over een Engelse vrouw die na de dood van haar Pakistaanse man ontdekt dat hij overspel pleegde en gaat dan naar die andere (Franse) vrouw en nestelt zich in dat gezin zonder zich bekend te maken. Het geeft vooral complexe toestanden en na een tijdje de onvermijdelijke confrontatie en conflict waarna er toch ook weer een verzoening komt omdat beide vrouwen slachtoffer zijn en in hetzelfde schuitje zitten (en het scheren van het hoofd van een baby waarna de haren sterker terugkomen wellicht als een metafoor dat na het verlies de vrouw(en) sterker terugkomen). Boeiend vond ik het niet echt.

avatar van Banjo

Banjo

• 1952 berichten

Het klinkt allemaal goed jongens deze ga ik even zien!.

avatar van Banjo

Banjo

• 1952 berichten

Ik kon mijn aandacht er niet bij houden en het gaat zo langzaam voorbij ik heb mijn best gedaan.

avatar van Movsin

Movsin

Prachtige vertolking van Joanna Scanlan - een terechte Bafta Award - die heel goed de opeenvolgende emoties weergeeft die haar telkens bij nieuwe onthullingen overwelmen.
Intrieste toestand, zonder winnaars. Enkel troostprijzen: Mary omdat ze, hoe mogelijks bizarre ook, in de zoon toch nog iets van haar man terugvindt, Genevieve omdat ze vast houdt aan de gedachte het beste van Ahmed te hebben gekregen, Solomon omdat al het nieuwe eindelijk duidelijkheid schept.
Mooie film, die uitermate boeide en bovendien ook filmisch op peil was, met o.m. mooie beeldcomposities en een zeer degelijke opbouw.

BBarbie

Sober drama over een Engelse weduwe die na de dood van haar man ontdekt dat hij aan de Franse kant van Het Kanaal nog een vrouw en zoon had. Joanna Scanlan tilt de film met een bedachtzame vertolking naar een bovengemiddeld niveau. Prima regiedebuut van Aleem Khan, die ook het verhaal voor zijn rekening nam.

avatar van T.O.

T.O.

Ik kan niet helemaal hard maken waarom, maar ik had een behoorlijk deja vu-gevoel bij deze film. Het meest in het oog springende is dat de hoofdpersoon een tot de islam bekeerde vrouw is, maar dat heeft uiteindelijk niet enorm veel invloed op het verhaal.