Heat (1995)

4,10

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Michael Mann
met Al Pacino, Robert De Niro en Val Kilmer

Detective Vincent Hanna (Al Pacino) is geobsedeerd door de dief Neil McCauley (Robert De Niro), en probeert hem desnoods ten koste van z'n privéleven te pakken. Als McCauley zich voorbereidt op de overval van hun leven, en Hanna's team hem probeert te pakken, zien beiden in dat ze allebei te maken hebben met de allerbeste in hun vak.

1880 BERICHTEN 85 MENINGEN

606 schreef:
Mooi stukje Fortune 👍

Thanks man!

geplaatst: 4 april 2016, 17:01 uur [permalink]
Prachtige film, ik heb hem een tijdje geleden al gezien. Deze blijft goed! Jammer dat het jaren duurt voor dat er nog eens een film verschijnt van dit niveau hoewel "The Town" tot nu toe heel erg in de buurt kwam maar er nog lang niet aan kan tippen.

avatar van Harmonika
geplaatst: 22 mei 2016, 19:08 uur [permalink]
Bankoverval scene is weergaloos met ophitsende muziek constant op de achtergrond.

avatar van Alucard133
geplaatst: 31 mei 2016, 21:42 uur [permalink]
Ongekend goede film.
Soort beste aflevering van Miami Vice.

avatar van Bierbraker
geplaatst: 26 juni 2016, 18:32 uur [permalink]
Een film met 2 top acteurs komt op de 26e plaats terecht, maar in mijn optiek niet meer dan een doorsnee politiefilm.

avatar van Insignificance
geplaatst: 26 juni 2016, 20:18 uur [permalink]
Bierbraker schreef:
in mijn optiek niet meer dan een doorsnee politiefilm.

Welke is volgens jou dan wel een topper?

Kollinski
geplaatst: 2 juli 2016, 00:27 uur [permalink]
De beste actiefilm allertijden

avatar van Bierbraker
geplaatst: 12 juli 2016, 17:14 uur [permalink]
Insignificance schreef:

Welke is volgens jou dan wel een topper?

Cop Land (1997)

avatar van Brabants
geplaatst: 22 september 2016, 10:10 uur [permalink]
Cop Land in een zucht boven Heat noemen dat is pas echt knap!

avatar van Brabants
geplaatst: 22 september 2016, 10:25 uur [permalink]
In deze super spannende thriller vechten goed en kwaad het uit waarbij twee grootmeesters(DeNiro en Pacino) aan het front staan. Vanaf de opening scène tot aan de spannende eind scènes en alles daar tussenin is gewoon geweldig van opzet. De koffieshop scène vertelt alles over de kracht van deze film en het sterke optreden van deze twee heren. De menselijke kant van de personages is enorm goed uitgebeeld, waarbij ook Val Kilmer in hun schaduw ijzersterk acteert. De actiescènes zijn levensecht, waarbij echte locaties zijn vruchten afwerpen boven het gebruik van studiodecors. De straatscène waarbij de kogels je om de oren vliegen blijft mij van alle films die ik ooit gezien heb nog steeds het meeste bij.

avatar van Night's Watch
geplaatst: 19 oktober 2016, 00:33 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Misdaad is een genre wat mij over het algemeen goed ligt, combineer dit met een fantastische cast, flink wat actie en een spannend plot en je krijgt een geweldige film als Heat.

De cast bestaat uit een waslijst aan bekende acteurs maar de film draait voornamelijk om de verhouding tussen De Niro en Al Pacino, mooi om deze mannen zo tegen elkaar aan het werk te zien. Val Kilmer en Tom Sizemore spelen overtuigend de handlangers van De Niro. In het begin was ik bang dat het zou zorgen voor een overkill aan bekende acteurs maar het pakte juist erg goed uit.

Al vanaf het begin, na de overval op de transportwagen, is het duidelijk dat dit geen lieve film is en dat actie en geweld niet gemeden wordt, dit doet de film erg goed. De scene dat ze zich een uitweg vechten na het overvallen van de bank is fantastisch.
Het spel tussen misdadiger en agent is erg sterk en de, behoorlijk lange, speelduur vliegt voorbij.

Ik had op een ander einde gehoopt maar desondanks was het een mooi einde van een schitterende film.

geplaatst: 16 november 2016, 09:15 uur [permalink]
Voor mij de beste film in zijn genre,zeker al 10 keer gekeken.

avatar van Filmkriebel
geplaatst: 16 december 2016, 15:11 uur [permalink]
Was destijds een erg vernieuwende film. Eén van de grote troeven van Heat is de tijd die er genomen wordt om de karakters één voor één uit te diepen. Zelfs voor De Niro heb je begrip waarom hij doet wat hij doet in de film. Er zijn uiteindelijk geen good guys en bad guys, alleen mensen die door de omstandigheden gedwongen worden tot acties. Heat is ook meer dan deze sterke personages, neergezet door acteurs in topvorm. Ook de stijlvolle regie, de adembenemende actiescènes, een psychologisch spel tussen twee mannen die bangelijk veel met elkaar gemeen hebben en niks te verliezen hebben... dat mag allemaal geprezen worden. Dit blijft Mann's beste; velen hebben dit al proberen na te apen (ik denk bvb aan een film als The Town), maar het niveau van Heat hebben ze niet weten te bereiken. Mijlpaal!

avatar van DiDa
geplaatst: 10 januari, 15:31 uur [permalink]
Nieuwe bluray release met nieuwe kaft:

bol.com | Heat (Blu-ray)

geplaatst: 14 januari, 01:06 uur [permalink]
Top 10 film !

Op alle 4 fronten topperdetop....
Visueel, verhaal, ondanks talloze vergelijkbare films was deze toch uniek en origineel.

Titanenstrijd tussen 2 top acteurs perfect in elkaar gezet.

Must see voor iedereen.

avatar van de grunt
geplaatst: 20 januari, 14:08 uur [permalink]

avatar van JacoBaco
geplaatst: 28 januari, 21:53 uur [permalink]
Goed, maar niet bijzonder goed. En inderdaad, als jullie mijn top 10 zien, dan past een film als Heat daar ook helemaal niet tussen!

avatar van de grunt
geplaatst: 6 februari, 18:01 uur [permalink]

geplaatst: 10 februari, 04:36 uur [permalink]
Schitterende film, hier zit echt alles in!
Briljante acteurs ook allemaal.
Dat stukje op de weg, dat wapen gevecht, legendarische scene, zo goed