ad

Geregisseerd door: Michael Mann

Met onder meer: Al Pacino, Robert De Niro en Val Kilmer

Releasedatum: 15 december 1995

Over Heat

"A Los Angeles crime saga."

Detective Vincent Hanna (Al Pacino) is geobsedeerd door de dief Neil McCauley (Robert De Niro), en probeert hem desnoods ten koste van z'n privéleven te pakken. Als McCauley zich voorbereidt op de overval van hun leven, en Hanna's team hem probeert te pakken, zien beiden in dat ze allebei te maken hebben met de allerbeste in hun vak.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Charlene Shiherlis

Sergeant Drucker

Lauren Gustafson

bioscoopzaal

Dat is inderdaad niet waar, ze hebben die scene wel degelijk samen gefilmd, al duurde het maar 1 dag om die scene in te blikken.

Maar vergeet vooral het laatste shot van de film niet ... daarin zijn ze absoluut samen te zien

Brooklyn

Maar niet samen herkenbaar in een shot...

bioscoopzaal

... ook niet helemaal op het eind als de camera achteruit travelt ?

bioscoopzaal

Hoe dan ook: dit is toch wel een schitterende foto, ook al komt het niet uit een scène.

Brooklyn

Nee, dan zijn ook niet herkenbaar samen te zien. De enige keer dat ze herkenbaar in een shot zitten is als Pacino De Niro aanhoudt op weg naar de diner. Dat is slechts 1/10 van een seconde ofzo...

Ik bedoelde een andere foto maar deze is ook heel mooi!

avatar van Mik

Mik

linksboven in het hoekje kijken, ik kon de grote foto niet meer vinden

edit: toch wel

Wat een fantastische foto toch! En was een goeie film ... ****1/2

avatar van morpheus

morpheus

Ik heb de film gister voor het eerst gezien en moet toch zeggen dat ik hem zwaar vond tegenvallen. Hoewel schijn bedriegt en acteerprestaties prima zijn is het verhaal in deze film eigelijk achterlijk simpel wat samen met de maar 1 echte actiescene en een speelduur van ruim 170 minuten ondanks het detail voor persoonlijke ontwikkelingen van de hoofdpersonen de film verschrikkelijk nekt en voor mij een van de saaiste kijkervaringen in een lange tijd maakten.

DeNiro en Pacino zijn top maar met 170min van "AS the world Turns" persoonlijk "boeven" drama kunnen zij ook niets.

*1/2 sterren

morpheus schreef:

...is het verhaal in deze film eigelijk achterlijk simpel...

Volgens mij zijn er trouwens 3 aktiescenes. Maar gelukkig niet meer. Ik heb deze film in mijn top 10 staan maar ik houd niet van aktiefilms. Ik beschouw Heat ook niet als puur aktiefilm.

Ach wat is een simpel verhaal? Uiteindelijk zijn alle films ooit gemaakt te reduceren tot 'simpel verhaal'.

Maar dat 'As the world turns' mag je uitleggen. Misschien dat ik je niet goed begrijp maar bedoel je dat de 'boeven' ongeloofwaardig overkomen????

Tom Sizemore, Tom Noonan, Danny Trejo en Kevin Gage vind ik niet bepaald gladde types. Kilmer misschien wel maar speelt toch geloofwaardig.

De overige cast met o.a Jon Voight, Ashley Judd, Mykelti Williamson vond ik ook geloofwaardig.

Romance tussen de Niro en Brenneman vond ik de 'crux' van de film.

De cinematography en knappe montage is in mijn ogen zelden overtroffen.

Redlop schreef:

Romance tussen de Niro en Brenneman vond ik de 'crux' van de film.

De wat van de film?

bioscoopzaal

'crux', oftewel het 'crux interpretum', het kernprobleem van een discussie. De hoofdzaak, zeg maar

Redlop

Ik dacht...laat ik ook eens een interessante term erin gooien.

BoordAppel

Ik had er nog nooit van gehoord. Zo leer je nog eens wat.

Ramon K

Blijft een steengoede film dit!

Ik had eigenlijk een onbeduidend vraagje (weet niet eens of de spoilertags nodig zijn)

Al Pacino laat in 1 bepaalde scene weten dat hij nog ergens een broer heeft. Moet ik hier misschien uit afleiden dat De Niro, die veel gemeen heeft met hem en aan de tegenovergestelde kant van de wet staat, zijn broer wel eens misschien probably zou kunnen zijn?

Nee

avatar van mister blonde

mister blonde

lijkt me wat ver gezocht. die theorie heb ik verder ook nog nooit gehoord.

Dacht ik eigenlijk wel!

Maar ik vond Pacino's opmerking gewoon een beetje....mwa, mwa....die kant op wijzen, daarom die vraag.

avatar van FisherKing

FisherKing

Ramon K schreef:

Dacht ik eigenlijk wel!

Dat gevoel had ik idd ook. Maar kan ook een toespeling op een soort broederliefde zijn natuurlijk

Ramon K schreef:

Al Pacino laat in 1 bepaalde scene weten dat hij nog ergens een broer heeft.

Volgens mij zegt De Niro dit en niet Pacino. Maar ik denk niet dat ze broers zijn. Ze hebben in de film allebei een andere achternaam

Ramon K

Hoe dan ook, ik verhoog mijn stem naar 4,5 sterren.

BoordAppel

Hehe, eindelijk helemaal afgekeken en ik blijf bij mn stem van 4*. Goed geacteerd, mooi verhaal en mooi gefilmd. Paar dingen die me opvielen:

- In het begin is er een ontploffing en zie je allemaal autoruiten springen, je hoort dan geen autoalarmen afgaan

- Ruiten gaan wel erg snel kapot. Stoeltje dr doorheen en hoppakee weer een ruit kapot.

Maar ja, dat mag de pret niet drukken.

avatar van De Knip

De Knip

Redlop schreef:

Klopt, het is de Niro die het zegt tegen zijn pas ontmoette vriendin, als ze buiten staan en hij vertelt over zijn verleden.

In deze film moet je niet teveel diepgang zoeken, is ie niet voor gemaakt.

Heb trouwens film weer eens gezien en nu op een beamer met geweldige geluidsinstallatie. WOW! Echt kicken, ongelooflijk...de schietpartij en op het einde als dat vliegtuig over komt 'rijden'. Had het gevoel dat 'ie het huis in kwam

****1/2

Ja, ik heb 'm in de bioscoop gezien en was ook compleet overdonderd door het geluid. vooral bij die schietscene bij de bankoverval

avatar van Zachery Glass

Zachery Glass

Val Kilmer in HEAT? Vergeten! En toch de film drie keer gezien!

avatar van tovenaar

tovenaar

Zachery Glass schreef:

Val Kilmer in HEAT? Vergeten! En toch de film drie keer gezien!

?? I can't believe that!

avatar van landrover

landrover

De lievelings-film van elke actie-freak...

Brooklyn

Deze film heeft wel heel wat meer te bieden dan alleen actie...

avatar van Sjan

Sjan

Erg lang geleden dat ik deze gezien heb. Toen was ik nog een stuk jonger en vond ik het een erg spectaculaire actiefilm. Maar nu ik hem vandaag weer keek zie ik dat het veel meer dan dat is. Een ijzersterke film met prachtige (actie)scenes (op de dolby idd nóg spectaculairder), zéér goed acteerwerk én een leuk en vlot verhaal. Prachtfilm.

[L]eet0r

wow,

2 grote en zeer goede acteuren in 1 film.

wat wil je nog meer ??

avatar van Mik

Mik

Zo groot zijn ze niet hoor:

Pacino: Height: 5'6

De Niro: Height: 5'9