ad

Geregisseerd door: Michael Mann

Met onder meer: Al Pacino, Robert De Niro en Val Kilmer

Releasedatum: 15 december 1995

Over Heat

"A Los Angeles crime saga."

Detective Vincent Hanna (Al Pacino) is geobsedeerd door de dief Neil McCauley (Robert De Niro), en probeert hem desnoods ten koste van z'n privéleven te pakken. Als McCauley zich voorbereidt op de overval van hun leven, en Hanna's team hem probeert te pakken, zien beiden in dat ze allebei te maken hebben met de allerbeste in hun vak.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Sergeant Drucker

Lauren Gustafson

avatar van JoeHallenbeck

JoeHallenbeck

Sterke acteerprestaties van Pacino en DeNiro maar dat lijk me niet echt een verrassing. De actiescenes zijn dik in orde (vooral bij de shoot-out na de bankoverval kun je je geluidsinstallatie goed testen). Het wordt wel wat traag op sommige momenten. Misschien was het beter geweest als Mann zich nog wat meer op de relatie tussen Vincent en Neil had gericht i.p.v. de relatieproblemen van beide heren

tovenaar

en van mij mocht de Niro er op het einde met zijn ladyfriend vandoor gaan!

avatar van JoeHallenbeck

JoeHallenbeck

Van mij ook. Maar ja, in Hollywood mag de bad guy (bijna) nooit winnen.

Jarre

hele vette film en blijft echt 3 uur lang boeiend en nu is deze film door mijn stem (4.5)5 plaatsen opgeschoven en als hij weer in gevaar komt om buiten de top 100 te vallen verander ik mijn stem in een 5 zodat deze weer een veiliger plaatsje krijgt.

gotti

Dus jij laat je beïnvloeden door andere mensen i.p.v. je eigen mening te houden.

Jarre

Fuck all that. Deze film hoort gewoon in de top 100.

Ploegentaktiek in wielrentermen.

en verder.. I'm not gonna debate you Gotti, I am not gonna sit around here and debate.

avatar van Mik

Mik

Fuck it, let's take a look at that Sierra

avatar van Eva

Eva

Gaan we zo beginnen.....?

Hoppekee dan.

avatar van Jordy

Jordy

flauw hoor

avatar van FisherKing

FisherKing

Is die Jarre wel goed bij zijn hoofd ? Hij beledigd hier ook al Gotti!

tovenaar

Dat was niet zo jofel van Jarre!

avatar van Jordy

Jordy

aaarg damn waar waren die quotes nou van??? Fargo of zo???

correct!

tovenaar

Dan staan we hier bij de verkeerde film he

avatar van Mik

Mik

Mik a.k.a Yelly (Analyse this even voor Jordy )

Jarre doesn't feel to good, plus, he doesn't feel well!

Ik ben even zijn.. consigellliieeeerrrY!

Anyone wants a Fresh one?!

gotti

Fuck all that. Deze film hoort gewoon in de top 100.

Ploegentaktiek in wielrentermen.

Beetje sneu

gotti

Is die Jarre wel goed bij zijn hoofd ? Hij beledigd hier ook al Gotti!

Go Fisher King!

Beste film van de laatste 20 jaar

avatar van Armin

Armin

Hier kan ik kort over zijn. *****

avatar van neo

neo (crew)

wat dit meesterwerkje zo goed maakt is het feit dat michael mann actie en drama zo fantastisch combineert.

avatar van LauraPalmer

LauraPalmer

Ik ben het met vrijwel iedereen hier eens dat de "koffiedrinkscene" geweldig is, en eigenlijk de Niro had moeten winnen...

Verder vind ik het heel cool dat Pacino en de Niro eigenlijk allebei dezelfde rol spelen, maar dan allebei aan een andere kant van de wet staan. Hier bedoel ik dus mee dat ik vind dat Neil en Vincent erg op elkaar lijken.

avatar van Brooklyn

Brooklyn

Goed opgemerkt, dat vind ik zelf een van de sterke punten van dit meesterwerk

Des te jammer is het dat je het over 'winnen' hebt want daar gaat het in mijn optiek niet om. Die scene moest zo eindigen met Pacino en de Niro. Wie er stierf maakte mij minder uit

Wat ik ook zo briljant is de spanning/sfeer door de hele film heen. Echt een magnifieke film.

SlingBlade

Het enige jammere vind ik dat De Niro en Pacino maar 1 keer samen een dialoog hebben.Volgens mij is dit ook de enige dialoog die ze ooit samen hebben gehad,eigenlijk wel jammer voor naar mijn mening zulke grote acteurs.

avatar van pjotr

pjotr

Misschien is dát juist de kracht ervan...

avatar van roerdomp61

roerdomp61

Heerlijke superactiefilm met ook een boeiend verhaal. Perfect voor dvd.

avatar van soboer

soboer

De koffiescene verwijst ook naar het echte leven.

Pacino en de Niro zijn tegenpolen van elkaar en toch hebben ze ook veel overeenkomsten.

Pacino wordt gezien als een warme acteur(rood) en de Niro als een koude acteur(blauw).De niro kan namelijk heel moeilijk warme gevoelens realistich over laten komen. Daarom zie je hem bijna nooit in liefdesscenes, want dat is namelijk zijn zwakte.

Toch zijn het allebei acteurs met dezelfde drang naar perfectie en zijn het een van de weinige method actors.

Dit komt zo mooi naar voren in de koffieshopscene, waarin ze elkaar respecteren ondanks het feit dat ze verschillend zijn en als je goed kijkt zie je de Niro ook glimlachen naar Pacino. Dit heeft zoiets van ik wadeer jou ondanks het feit dat we verschillend zijn.

avatar van De Knip

De Knip

Prachtige film en vooral Pacino in topvorm.

Die koffiescene is idd erg wreed! Soboer-->Volgens mij lachte Pacino juist naar de Niro. Haal je ze niet doorelkaar

Voordat Pacino zijn droom vertelt, kan hij eigenlijk zijn lachen nog maar net inhouden, super!

Die schietscene is echt super, eigenlijk zou je hiervoor alleen al de DVD voor moeten aanschaffen...

De film is echt een MUST SEE en dringt mijn top 10 binnen.

****1/2

avatar van mister blonde

mister blonde

pjotr schreef:

Misschien is dát juist de kracht ervan...

niet misschien

avatar van Agony

Agony

• 1993 berichten

mister blonde schreef:

niet misschien

het schijnt dat ze niet eens samen aan dat tafeltje zaten en dat alles los van elkaar is opgenomen....

avatar van Brooklyn

Brooklyn

Dat is niet waar, ik heb een foto van de opnames waar ze beiden aan tafel zitten.