Scarface (1983)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Brian De Palma
met Al Pacino, Michelle Pfeiffer en Steven Bauer

Scarface vertelt het verhaal van Tony Montana, een Cubaanse bootvluchteling die zich langzaam op weet te werken in het cocaïne-circuit van Florida. Na een tijdje de klusjes van anderen opgelost te hebben, begint hij z'n eigen imperium op te bouwen. Als het grote geld binnenloopt wordt de inmiddels verslaafd geraakte Montana overvallen door paranoia, en heeft de plaatselijke misdaadbestrijding het op hem gemunt.

avatar van nathaniel177
De 2 uur en 50 minuten vlogen voorbij. de eerste 2 uren waren top en het acteerwerk van Pacino was nog wel te genieten. Na die 2 uur speelde Pacino erg hebzuchtig en grof, ik weet dat dat voor de film is en hoe het aantoont hoe egoïstisch Tony is geworden, maar ik vond het wel best irritant. Tussen de 2 uur en de laatste 10 minuten vond ik wel het minste van de hele film, Tony loopt zo'n beetje iedereen en alles uit te schelden. De bekende scène met de kettingzaag was goed en spannend gemaakt. De film heeft ook mooi kleurgebruik. Het einde is ook super over de top maar mocht van mij wel nog wat langer doorknallen. Wel jammer dat Michelle Pfeiffer een beetje als een hark acteert. Vermakelijke en best goede film maar kon toch wel wat beter zijn. Toch wel een beetje meer van verwacht eigenlijk.

Starscream schreef:

Ongeloofwaardig.

Zeg dat wel pfff

Meest overgewaardeerde film ooit? Heb je nog meer grapjes.

avatar van Starscream
MarkAjx1 schreef:
Meest overgewaardeerde film ooit? Heb je nog meer grapjes.

Hij neemt zichzelf al niet serieus door de onzin die die uitkraamt.