Goodfellas (1990)

Alternatieve titel: GoodFellas

Misdaad / Drama

geregisseerd door Martin Scorsese
met Robert De Niro, Ray Liotta en Joe Pesci

Henry Hill (Liotta) wil al van jongs af aan bij de maffia. Hij begint als loopjongen en door de jaren heen krijgt hij steeds grotere klussen. Hij valt hierbij onder de hoede van Jimmy Conway (De Niro), een oude rot in het vak. Henry verdient bakken met geld en alles gaat op rolletjes. Na een paar jaar komt Henry erachter dat Jimmy buiten de maffia om ook nog wat zaakjes heeft lopen en hij merkt dat hij ook een beetje voor zichzelf moet gaan zorgen als hij wil blijven overleven in de harde maffiawereld.

avatar van JanLo
starbright boy schreef:
Enkele berichten verwijderd. Zeuren over iemands schrijffouten en andermans stemlijstjes erbij halen zijn buitengewoon irritant. Op de persoon spelen nog erger.
Je mag een moderator zijn, en de macht hebben om iets weg te halen omdat je het irritant vindt, maar ik vind je opmerking evengoed irritant. Kijk maar of je dit irritant vindt, want dan haal je het gewoon weg!!

avatar van Shadowed
Goed.

Maar niet briljant naar mijn mening. Scorsese is dan ook niet mijn favoriete regisseur, alhoewel staat The Wolf of Wall Street in mijn top 10. Gelukkig kon ik Goofellas in het algemeen wel goed waarderen. Het genre ligt me ook gewoon niet helemaal.

Dus dan is het al een groot pluspunt dat de film een voldoende krijgt. De film kent enkele sterke scenes (Am i like a clown to you, do i make you laugh?). Maar in het algemeen weet zo'n rise and fall type film me niet echt meer te raken of mee te nemen.

Voor de rest is het een vrij sterke film die ondanks zijn redelijk pittige speelduur best blijft boeien maar het genre is ondertussen niet bepaald bijzonder meer. Grote bonuspunten voor enkele erg sterke scenes, dat is zeker.

avatar van mikey
Shadowed schreef:
Goed.
maar dat is wolf of wall street toch ook? En een misdaadfilm bovendien.

avatar van Shadowed
mikey schreef:
maar dat is wolf of wall street toch ook? En een misdaadfilm bovendien.

Soms zijn er toch van die pareltjes die me wel wegblazen. Die film was daar een van, en ook gelijk de enige.