• 8.489.130 stemmen

Et Mourir de Plaisir (1960)

Horror | 87 minuten

Met onder meer: Elsa Martinelli en Mel Ferrer

Oorspronkelijke taal: Frans

Plot Et Mourir de Plaisir

"Ghoul or Girl?"

Camilla wordt verleid door een andere vrouwelijke vampier, die haar lichaam overneemt. Camilla gaat vervolgens andere jonge vrouwen achterna om in te bijten, waaronder haar nichtje.

imageimageimageimageimage

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

Vadim's moderne adaptatie van J.S. Le Fanu's "Carmilla".

Hopelijk komt deze film binnenkort eindelijk uit op DVD.

Weet iemand iets meer?

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Hammer trilogy (Vampire Lovers, Lust for a Vampire en Twins of Evil). Daarnaast mag Mastrocinque's antieke "Terror in the Crypt" een eervolle vermelding krijgen.

avatar van Mac Hammer Fan

Mac Hammer Fan

De Amerikaanse versie "Blood and Roses" duurt slechts 74 minuten!

avatar van Querelle

Querelle

Deze vrouwelijke vampieren film van Roger Vadim lijkt voor zover ik weet op geen enkele andere gothic horror film uit die tijd. Het is eigenlijk niet echt gotisch, ook niet spannend en ook haast geen horror. De film is meer artistiek en poëtisch, met een hele mooie stilering en een aantal prachtige beelden. Vooral naar het einde toe.

Alleen het drama werkt niet altijd even goed: Niet erg overtuigend en een beetje rommelig. Maar dat wordt volledig goedgemaakt door de visuals en de effecten. Het oogt ook erg modern en deze film is vooral te typeren als een typische Roger Vadim film. Toch echt een unieke filmmaker geweest, waar eigenlijk iets te weinig over gesproken wordt.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20095 berichten

Toeval wil dat ik eerder vandaag een andere vampierenfilm zag The Vampire Lovers (1970) met over de lesbische vampier Carmilla of Marcilla. Ik zag blijkbaar de Amerikaanse versie Blood and Roses van 74 minuten lang hoewel het was gewoon Frans gesproken en niet in het Engels gedubd. Wat ze dan precies hebben weggelaten heb ik het raden naar. Ben het vooral eens met Querelle dat het niet echt gothic is, het speelt zich ondanks de oude kostums, countryside en landhuizen af in deze tijd. Op een bepaald moment is dat wel heel duidelijk als we enkele personages zien reizen per auto. Deze film handelt dan wel over hetzelfde thema maar de inkleuring is toch anders. Het is allemaal veel braver (misschien niet zo gek want deze is 10 jaar ouder) meer poëtisch, traag en ik vond het eigenlijk maar saai. Ook snapte ik eigenlijk waarom ze steeds maar weer herhaalden dat Carmilla verliefd zou zijn op haar neef terwijl ik zoiets had van huh volgens mij was ze al voordat ze bezeten werd door de vampier al verliefd was op zijn bruid.