• 8.556.695 stemmen

Oorsprong: Nieuw-Zeeland / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Glenn Standring

Met onder meer: Dougray Scott, Saffron Burrows en Stuart Wilson

Plot Perfect Creature

In een alternatief Nieuw-Zeeland, bekend als Nuovo Zelandia, zien we hoe in de jaren '60 mensen en vampieren vreedzaam met elkaar leven, en waarin de bloedzuigers de volgende stap zijn in de menselijke evolutie. Deze delicate balans wordt bedreigd door een griepepidemie die de mensdom decimeert, en een vampier weer beweegt tot het jagen op mensen. De kerk stuurt Silus (Dougray Scott) om de op hol geslagen vampier Edgar te vangen. Silus gaat samenwerken met een politieman (Burrows) en ontdekt dat Edgar donkere geheimen met zich meedraagt.

avatar van psycholamp

psycholamp

• 1959 berichten

Ik kan me nu al geen ene reet meer van deze film herinneren. Ik wist weer, dat ik 'm gezien had, doordat deze film in mijn updates staat.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Film die me onverschillig liet. Slechte CGI, acteurs die geen enkele indruk achterlaten en een verhaal om van te huilen. Waarom vampiers gebruiken in een film die hen sympathiek maakt? Daar zijn ze toch niet voor gemaakt? Geen wonder dat dit een straight-to-dvd was

avatar van Gitarist187

Gitarist187

ik houd wel van dit soort fantasy werelden en het was een leuk idee ook met de CGI kon ik wel overweg al was het af en toen heel nep naja ik houd wel van B-films. naar mijn gevoel was dit een B-film die teveel een A-film wou zijn, maar niet is gelukt

avatar van 606

Redelijke horror film met aardig acteerwerk

3 sterren

avatar van MoviefreakRob

MoviefreakRob

Een aantal stukken waar je je aan verveelt.

Wel goed geacteerd maar Underworld is een stuk mooier dan zo'n waardeloze vampieren-film.

Ondanks het goed geacteerd toch een 2.0

Rob

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een doorsnee horrorfilm met weinig echte inhoud. Over vampieren is ondertussen al zoveel in films gezegd, dat je wel origineel moet zijn. Weeral dat gedoe met virussen, weeral een gemengd koppel tussen twee rassen, weeral een slechte vampier die alleenheerser wil worden, ... We hebben het allemaal al eens beter gezien. Het acteerwerk is niet zo heel sterk en ook het script is vrij pover. De film zelf blijft nog net genoeg boeien om de film uit te zien en ook het decor oogt niet zo slech (de CGI in dit geval). Net genoeg om de film uit te zitten, maar evensnel in de vergetelheid.

avatar van Metalfist

Metalfist

Humans and Vampires have lived in harmony... Until now...

Als je in het groot 'from the creators of Lord of th Rings' zet dan begin ik toch al wel wat twijfels krijgen maar ondanks dit ben ik toch wel een redelijke fan van dit soort fantasy filmpjes met vampiers. Spijtig genoeg waren mijn twijfels gegrond en sloeg de film tegen.

Het verhaal van Perfect Creature begint eigenlijk bijna net hetzelfde als dat van Underworld. Er is een virus, de twee rassen waarover het in de film gaat worden moeten genoodzaakt samenwerken om de wereld te redden doordat er iemand van de twee rassen slecht is geworden. Allemaal zeer standaard en Perfect Creature bevat dan ook geen verassingen. Het enige verschil met andere van dit soort van films is dat de vampiers is voor een keer niet de bad guys zijn maar één pluspunt kan de film niet redden natuurlijk.

Visueel valt Perfect Creature dan wel weer wat mee al wordt het soms wel verschrikkelijk lelijk in beeld gebracht. Bijvoorbeeld wanneer we Brother Edgar zijn eerste moord zien plegen en dat dat kleine jongetje hem betrapt. Edgar vlucht en klimt naar boven. Dat ziet er op dat moment zo verschrikkelijk fake uit vooral doordat heel de klim expres wordt versneld. Het alternatieve jaren '60 sfeertje is dan wel half en half geslaagd al had ik eerst niet door dat het zich in die tijd afspeelde.

Maar ook qua acteerprestaties valt de film soms wat tegen. Scott is veel te saai en heeft blijkbaar geen emoties en Burrows ziet er niet slecht uit maar is dan ook precies alleen maar voor haar looks gecast. Leo Gregory was dan wel weer de revelatie van heel de film. Hij slaagt erin om Brother Edgar op een bijzonder geslaagde en gestoorde manier neer te zetten. Rest van de cast wisselde ook met hoogte- en dieptepunten.

Teleurstelling die nog te bekijken waard is voor Leo Gregory en het visuele gedeelte. Voor het verhaal moet je het niet doen.

avatar van Near_Dark

Near_Dark

De decors en speciale effecten zijn verbazend goed gedaan, de stad ziet er 18e eeuws uit, met een Gothic uitzicht, maar toch bedienen ze zich van moderne technieken, vreemd...

De film komt wat traag op gang maar wordt steeds beter, da's een goed teken.

Het is geen grootse Vampierenfilm maar voor de fans van het genre is hij zeker de moeite waard om eens te bekijken.

6/10.

Volgens mij gaat deze regisseur nog grootse Blockbusters afleveren, afgaande op deze tweede film van hem.

avatar van TheThirdMark

TheThirdMark

Best aardige film die goed wegkijkt.

Dougray Scott speelt zoals gebruikelijk op zijn automatische piloot (wat goed genoeg is) maar daar lijdt de film niet onder.

Alle acteurs/actrices redden zich goed.

avatar van The Hidden

The Hidden

(Meestal) mooi plaatjes, en leuke actionshots, grauwe beetje Gothemsfeer, maar daarmee ben je er nog niet als filmmaker.

De acteerprestaties deden me niets, van emotieloos tot over the top, we weten wel over wie we spreken.

Ook het verhaal kon me weinig boeien, waardoor het me niet echt uitmaakte wie er nou won, en ik eigenlijk blij was dat de film afgelopen was.

Pluspuntje nogmaals de gehele weergave: een soort van toekomst/fantasy-visie op de jaren 50/60 lijkt het wel. Dat verklaart voor mij ook de voor die tijd soms vreemde zaken dan. Enne... alsof vampiers realistisch zijn.

Het hele idee erachter boeide me wel, maar er had meer ingezeten.

Btw, die baby's met tandjes waren cool gedaan

avatar van Blarown

Blarown

staat al een jaar onaangeraakt in de kast..

misschien nog een keer kijken maar aangezien de reacties is het denk ik pure tijdverspilling...

avatar van Triple G

Triple G

Twijfelachtig verhaaltje, toch leuk in beeld gebracht, met name door de mooie 60'er jaren sfeer die prettig is weergegeven. Maar het ontbrak uiteindelijk toch aan spanning, nodige diepgang en een strak plot. Saffron is wel aangenaam om naar te kijken....

avatar van eavymetal

eavymetal

Het meest spannende aan deze film is volgens mij de sfeer die de film in zich draagt.

avatar van The_CrY

The_CrY

En wéér een slechte horrorfilm in de wereld. Nu is het concept best aardig en zijn sommige scènes best interessant, maar is de uitwerking dus drie maal niks. Elke scène waarin de zgn. Broeder Edgar in voorkomt is écht, écht slecht. Alles wat de beste man uitkraamt slaat ófwel nergens op, ófwel het komt ongeloofwaardig over.

avatar van Boeikens

Boeikens

Een over de hele lijn matig, niets nieuws onder de zon, tussendoortje.

Het is een hele mooie film. Al heeft het wel zijn momenten dat het saai is. Een b film dus