Unlawful Entry (1992)

Verenigde Staten / Japan
Drama / Thriller

geregisseerd door Jonathan Kaplan
met Kurt Russell, Ray Liotta en Madeleine Stowe

Na een inbraak in hun huis, krijgt een koppel hulp van een agent die door hen was opgebeld. Hij helpt ze met het installeren van een veilligheidssysteem en komt steeds vaker even langs en bespreekt hun problemen. De echtgenoot begint de twijfelen aan de agent en langzamerhand wordt de agent gek.

neo (crew)
uitstekende rol van ray liotta.geen bijzonder origineel verhaal,maar wel erg spannend.3.5 sterren

topfilm,goed verhaal,uitstekend acteerwerk en spannend.4 sterren

Ik vind dit werkelijk een van de slechtste films die ik gezien heb. Het verhaal is slap, veel gebeurtenissen zijn te toevallig om waar te zijn en de acteerprestaties van Madeleine Stowe zijn zo onder de maat, dat ze in een B-film niet zouden misstaan. Waarom ik toch een ster geef, is omdat Ray Liotta qua uiterlijk in ieder geval bij zijn rol past; niemand heeft zo'n gemene kop als hij..

avatar van Scully
Ray Liotta is wel lekker

avatar van xenne
tamelijk simpel & voorspelbaar verhaaltje dat toch weet te boeien van begin tot eind, krijgt dus ook een voldoende mee... 2½

Couch Potato
De Maestro schreef:

John Litgow (schrijf ik dat juist?) had anders ook een lekker degoutante kop in Cliffhanger...(maar was dan weer geen womanizer!)

Ik heb deze film deze nacht op televisie zitten uitkijken, je ziet dat het heel doorzichtig is, waar het zal op uitdraaien, maar toch, tegen beter weten in kijkt een mens verder..;
Inderdaad filterdun verhaaltje en geen sterke film, dat moet ik toegeven, maar ik heb hem dan toch maar uitgekeken, al was het maar omdat ik Kurt Russell toch goed vond acteren...

***

avatar van Dudine
ik vond hem best spannend, sommige dingen waren wel te verwachten maar toch een goede film naar mijn mening!
*3,5

avatar van Mr. Chiel
Wat een ongelooflijk spannende film! M'n hart heeft zelfden zo snel geklopt tijdens een thriller. Zó spannend! Het verhaal is inderdaad wat magertjes, het middenstuk duurt eat te lang maar verder echt een topfilm! *4

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Geen geniale film, maar wel een vermakelijke. E.e.a. heeft te maken met het feit dat als je deze met het verstand enigszins uitgeschakeld bekijkt, hij bij vlagen redelijk spannend is. Met name Liotta is lekker op dreef. Goed.

avatar van lieswarmie
Beetje voorspelbare film.. op zich wel een leuk verhaal.
Ray Liotta > goede keus voor zijn rol

aerts007
Goede thriller, met een iets teleurstellend einde. Ray Liotta is wederom een goede keus voor psychopaat van dienst.

Horrorfreak12
een gewoon middelmatige triller

goede acteerprestatie, vrij goed verhaal, spanning viel goed mee

avatar van Kr!kke
Redelijk voorspelbaar, maar voor de rest een prima thriller.

avatar van rep_robert
Een geinige thriller met vooral Liotta in een glansrol die perfect dit soort maniakken kan vertolken. Echter is het plot behoorlijk standaard en typisch voor de jaren 90, waardoor de leuke elementen niet kunnen verbloemen dat dit verder een standaard film is.

Prima thriller lekker spannend.

avatar van StevenMighty
Dit is echt een van mijn favoriete thrillers, eentje zoals een thriller hoort te zijn!

Een normaal koppel met een rustig leven, en een gestoorde gek (waar je het eerst niet van verwacht) die dat beetje bij beetje overhoop gooit. Langs beide kanten wordt dit ontzettend goed en geloofwaardig neergezet door de acteurs.

Het verhaal is goed bedacht, zou zo maar echt kunnen gebeuren. En de gebeurtenissen en spanning volgen elkaar op zodat het geen moment verveelt.

Een film uit de goeie tijd van de betere acteurs in topvorm.

5 sterren

Lang geleden dat ik de film nog eens had gezien.
Maar nog steeds een zeer goede film met ene uitstekende cast.
Vooral Ray Liotta is zeer sterk in zijn rol van de psychopaat.
Een thriller zoals een thriller hoort te zijn.
Spanning van begin tot eind.
Aanrader deze prent !!!

avatar van notsub
Dit is een thriller uit het boekje, waarbij vooral de knappe opbouw stapje voor stapje zorgvuldig naar de climax toewerkt. Het geheel ademt wel spanning, maar het blijft allemaal best voorspelbaar. Unlawful Entry is uiteindelijk middelmatig, zonder dat het echt vervelend wordt.

avatar van des1
Zo... van Ray Liotta in The Place Beyond The Pines, naar deze waarin hij excelleert als geen ander in het ambivalent kunnen neerzetten van een agent. 'To serve and to protect' neemt hij wat erg letterlijk op. Als thriller (hoewel effecten er duimendik bovenop liggen), gezien de waardering hier, een onderschatte film. Ik vond 'm entertaining. Madeleine Stowe brengt die combi mee van broeierige, sexy edoch trouwe echtgenote waarvoor je een moord zou kunnen doen. Kurt Russell is een fantastische acteur, die gelukkig met rolletjes in bijv. Tarantino films de kritische bijval krijgt die hij verdient.

avatar van 93.9
Boven de 3 sterren is het toch echt waard!!

Vermakelijke film!

avatar van Tiany
Weer zo'n film voor mij die ik een dubbele score zou willen geven, de eerste 45 min. 2,5*, daarna krijgt hij van mij een 3*, hou het dus maar op dat laatste, want een middeweg is er dus niet en het zijn goede acteurs.

De verhaallijn, onder het mom dat slechte mensen slechte dingen doen, was flinterdun. Maar alhoewel deze psychologische thriller, waarin hulpeloosheid en een doorgedraaide politieman een grote rol speelden, langdradig, clichématig, voorspelbaar en ongenuanceerd was, wist de regisseur 'm, vreemd genoeg, toch nog spannend te maken.

avatar van Antonev
Prima thriller. Je ziet van begin af aan waar het heen zal gaan, maar dat is echt niet storend. Ze hebben het geheel aardig ingevuld en er zitten enkele zeer spannende passages in. Zeer vermakelijk.

avatar van blurp194
Ik was indertijd erg onder de indruk van Madeleine Stowe, en dat is ook wel de reden dat ik deze film onthouden heb. Of het moet misschien de rol van Ray Liotta zijn, die wellicht de rol van zijn leven speelt als de angstaanjagend doordraaiende bad cop.

Verder is er eigenlijk weinig aan de hand. Nouja, het wordt redelijk spannend, en dat is gezien het wat simpele verhaal toch nog best knap gedaan.