Blood and Chocolate (2007)

Alternatieve titel: Blood & Chocolate

Horror / Romantiek

geregisseerd door Katja von Garnier
met Agnes Bruckner, Olivier Martinez en Hugh Dancy

Een jonge weerwolvin (Agnes Bruckner) staat voor een moeilijke beslissing. Ze moet kiezen tussen het behouden van het geheim van haar familie en de liefde voor een jonge man (Hugh Dancy).

Van de makers van 'Underworld' wordt op de hoes vermeld, maar dat niveau haalt deze film zeker niet.
Maar het is wel een leuk verhaaltje met goede acteurs.
Maar echte horror moet je hier niet zoeken, romantiek des te meer...

avatar van _Moonwalker
Mwah...leuke film. Weer wat anders dan wat we gewend zijn. Verwacht gewoon niet teveel horror en bloed.

avatar van Semsoethot
Allereerst fraaie beelden van Roemenie en Boekarest. Verder vondik dit een leuke, frisse variatie op het Romeo en Juliathema. Goede rollen van Agnes Brucker (Vivian) en Hugh Dancy (Aiden). Alleen Olivier Martinez (Gabriel) viel me tegen. Het verhaal? Uiteraard voorspelbaar, maar toch boeiend en met een leuke wending als Aiden er tot zijn verbijstering achter komt dat weerwolven echt bestaan. Eerst raakt hij in paniek, maar gaandeweg weet hij zich te herpakken. En natuurlijk overwint liefde alles! Toch een halve punt aftrek om het gerommel met zilver. Soms zijn ze er hypergevoelig voor, andere keren weer niet. Nou ja, ze moeten ergens dood aan kunnen gaan.

avatar van SpikeR
Ik vond de film redelijk gemaakt wel met mooie locaties ik vond alleen dat de transformatie tussen mens en wolf wel beter in beeld hadden mogen brengen, ze kwamen er zo wel erg makklijk mee weg even een flits en " that's it" voor mij de grote tegenvaller

avatar van soom
Sinds Twilight helemaal omgetoverd in iemand die alles wil weten van vampiers en dergelijke mythische figuren. Hoewel de naam Hugh Dancy me als eerste wat zei, en hij speelt echt de beste rol die ik tot nu toe van hem zag, en zijn tegenspeelster draagt zeker bij aan zijn beste prestatie.

Aardig vermaak, mooie beelden, maar toch, 3,5*. Vond het wel beter dan Underworld, maar er miste wel van alles naar mijn mening..

avatar van Freckles
SpikeR schreef:

Dus je geeft het 2 sterren, omdat de overgang van mens/weerwolf tot weerwolf/mens niet goed is?

@Freckles
aantal sterren voor een film geef ik over het geheel, niet alleen gebaseerd op een onderdeel van de film. Ik lichte dit enkel op omdat ik in dit soort films meer specialeffects had verwacht.

avatar van Freckles
SpikeR schreef:
@Freckles

In het begin begint je ' recensie ' dan toch heel positief en verwacht je dat er daarna nog wel een heleboel minpunten zullen komen door je 2 sterren, maar nee er komt alleen een negatief stukje over een slechte transformatie.

Wel leuk om een keer gezien te hebben maar het is geen film die me bij zal blijven. Het verhaal had nog wat uitgediept kunnen worden zodat je meer mee leeft met de hoofdpersonen. Hugh Dancy deed 't leuk.

Blarown
hele slechte film
deed me eenb eetje denken aan Twilight ofzo...
niet helemaal mijn soort film

avatar van Embie
Ik vond het een zeer vermakelijke film.. Het lijkt misschien indd een beetje op twilight maar het heeft toch een beetje een ander verhaal. En deze films was al voor het succes van twilight te zien, dus ik denk niet dat ze het verhaal hebben gestolen ofzo

De film krijgt van mij 3.5 stemmen omdat de acteerprestaties goed zijn en ook de special effects zijn wel goed!

Freckles schreef:

Zo positief was dat niet ik begon met "Ik vond de film redelijk gemaakt wel met mooie locaties"

redelijk zegt al genoeg, dacht ik zo
en die slechte transformatie vond ik wel bepalend voor de film, je hebt een bepaalde verwachting zeker voor een film uit 2007, maar hoe de afwerking was voor mij zeer teleurstellend

avatar van evildead666
De film was wel leuk voor één keer maar alles was wel erg voorspelbaar. Op de hoes wordt vermeld: Horror/ Fantasy
nou dat Horror hadden ze beter weg kunnen laten want dat heb ik niet kunnen terugvinden in de film, wel voorspelbare romantiek.
2* sterren.

avatar van RuudC
Afgaande op de titel had ik al weinig verwachtingen. Blood & Chocolate is een liefdesdrama met weerwolven en niet de weerwolvenfilm met romantiek waar ik eigenlijk op gehoopt had. Erg slecht is het niet, maar ik verwijt de makers dat ze zich wel heel veilig op de bekende weg houden. De film biedt totaal geen verrassingen en er wordt geen enkel risico genomen. Zodoende dus een filmpje uit de middenmoot. Alleen voor tienermeisjes zou ik willen zeggen, maar ook zij zullen zien dat deze liefdesaffaire maar weinig inhoud heeft. Het weerwolvenaspect wordt maar matig uitgewerkt. De transformaties zijn me veel te makkelijk en de actie is teleurstellend slap.

avatar van juliegirlxoxo
Veel te voorspelbaar.
En er komt niet echt veel bloed en/of chocolade in te pas ze werkte gewoon in een winkeltje maar je zag zelfs dan amper chocolade.De cast was goed in elkaar gestoken en de wolven waren prachtig.

avatar van Baggerman
Leuk dat de film zich afspeelt in Boekarest, al zie je daar helaas wat weinig van. Zoals velen hier al opmerkten: saai en voorspelbaar. Gelukkig wel wat minder ongeloofwaardig dan Underworld, een film welke ik persoonlijk vele malen slechter vond dan deze film.

Om eens te zien wel uit te kijken en ook wel aardig, maar niet een film die ik erg memorabel vind.

avatar van smoozycat
Ik heb me prima vermaakt met deze film. Hoewel het een beetje voorspelbaar einde heeft.
Mooie setting. Het verhaal is wel een beetje magertjes maar dat is meestal met dit soort films.
Vind het vreemd dat er veel negatiefs over deze film is Hij is best wel goed.

avatar van N23
N23
Hij is nu op tv bij RTL5... Verwacht er weinig van. Maar ach de tv staat toch aan heh.

avatar van mnrk
Dit was een leuke film, niets meer en niets minder....

Het verhaal is natuurlijk voorspelbaar,maar het acteerwerk is nog redelijk en maakt dat wel weer een beetje goed.

Wel is de hele setting (Roemenie/Boekarest) goed gekozen voor deze film,zorgt voor een prima sfeertje (al hadden ze er wel wat meer van mogen laten zien).

Een groot pluspunt is wel de soundtrack die gebruikt wordt: Blood & Chocolate (2007) - MusicMeter.nl

avatar van Decec
Een goede Fantasyfilm...
Geen horrorfilm...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Hugh Dancy speelt zeer goed...
Mooi HD kwaliteit...
Uitstekend mooi achtergrond muziek (Dolby Digital)...

avatar van Lennert
Grappig dat deze film relatief weinig aandacht kreeg in vergelijking met Twilight, terwijl ik het boek persoonlijk toch erg goed vond. Dit zeg ik meteen even om de zeikerds die mijn Twilight recensie niet zouden waarderen tegen te gaan, want ik heb in mijn tijd ook wel degelijk romantische horrorboeken gelezen (al was het in dit geval meer omdat ik de romantiek minder doorhad en het meer las voor prachtige scenes waar ogen werden uitgebeten etc.) en durf beide verhalen best met elkaar te vergelijken (al heb ik Twilight dan weer niet gelezen en dat zal ook niet gebeuren). Blood And Chocolate (het boek) had interessante personages, een vleugje seks en erotiek en vooral bloederige scenes. Ik was dan ook zeer benieuwd hoe de film uitpakte, helemaal nu Twilight de farce is gebleken die ik had verwacht.

Beide verhalen zijn in ieder geval te vergelijken door de relatie van mens met mythisch wezen. Eerste grote verschil is in ieder geval dat de personages hier gewoon vele malen interessanter en beter geacteerd zijn. Neem nu Aiden, die ik ondanks het feit dat hij het mens is, toch maar ga vergelijken met Edward Cullen, simpelweg omdat hij degene is die de mooie hoofdrolspeelster probeert te behagen. Aiden heeft een karakter, interesses, emoties, intellectuele capaciteiten, kortom: een persoonlijkheid. Hij heeft interesse in Vivian en probeert meer over haar te weten te komen op een goede manier: praten, grapjes maken, interesse tonen en haar niet alleen als een lustobject neerzetten door haar continu hijgend aan te staren.

Dan Vivian. In vergelijking met Bella toont ze een breder scala aan emoties, heeft ze een bewogen leven achter de rug waardoor haar personage ook de nodige diepgang meekrijgt en is lang niet zo zielig verslaafd aan de mannelijke aandacht als Bella dat wel is. Een sterke vrouw en een sterke man, die beiden een relatie hebben die inhoudelijker is dan naar elkaar kwijlen.

De film is overigens lang niet perfect hoor, daarvoor vind ik dat ze men de film zelf te vrij heeft geinterpreteerd van het boek, afgezien van het feit dat Vivian en Aiden een relatie hebben en dat men de namen goed heeft, klopt er namelijk een hoop niet. Vooral de transformatiescenes zijn erg makkelijk en ik blijf het jammer vinden dat weerwolven er uit zien als echte wolven, maar de actie is goed geschoten, de soundtrack is erg mooi en de cinematografie is indrukwekkend. Daar komt toch echt als allerbelangrijkste bij dat de romantiek door de dialogen en het overtuigende acteerwerk zoveel malen beter over komt dan die Twilight zooi: veel intenser en oprechter.

Had uiteindelijk wel iets bloederiger gemogen en ook het erotische aspect had beter naar voren kunnen komen, maar uiteindelijk is deze film als romantische horror film voor mij toch echt best geslaagd te noemen. Kom op Meyer adepten, lees eens een echt goed tienerboek en kijk eens een betere film!

Edit: toch nog een halfje er af voor het einde wat me toch echt teveel een actiefilm werd, dat was subtieler een stuk beter geweest.

avatar van blurp194
Leuke film, zonder teveel pretenties en zonder de pubertwilightvampieren die de laatste tijd zo overdreven in de mode zijn. En daardoor onbedoeld eigenlijk weer heel fris. En zeker een heel veel betere film.

Het verhaal slaat natuurlijk zo ongeveer nergens op - zoals het hoort in dit sprookjesachtige genre. Maar toch blijft het meeslepend genoeg om je aandacht ietwat vast te houden. Wat daarbij zeker een heleboel werkt is de manier waarop het in beeld gebracht wordt. Mooi sfeervol, duister, met de net een tikje vreemde en onbekende stad als achtergrond. Daar passen Agnes Bruckner en Hugh Dancy op dezelfde manier ook bij, net een tikje vreemd en onbekend.

avatar van Dying Rose
Horror is één van de laatste genres waarin ik deze film zou plaatsen, maar dat heb je dan ook wel vaker met films.

Wat deze film voor mij leuk maakt, is de muziek. Die soundtrack is echt geweldig. Met grote dank aan Johnny Klimek en Reinhold Heil! Fantastisch.
Maar het verhaal zelf is ook wel te smaken, alsmede niet echt origineel. Maar toch leuk.

avatar van Madeliefje
Totaal geen horror inderdaad, maar wat leuke en meeslepende film! Misschien heb een wat subjectieve mening vanwege mijn zwak voor Hugh Dancy, maar dit viel me ontzettend mee. Wel op sommige momenten wat weinig chemie tussen de hoofdpersonen, maar de actie was leuk en ook de romantische momentjes mochten er zijn. Maar die overgang van mens-wolf (geen weerwolf, maar goed) was echt ver-schrik-ke-lijk.

Al met al.. 3,5*

leuke film, met leuke acteurs, het verhaal is ook leuk! ik hou van dit soort films! 3.5 sterren!

avatar van nightbreed
Op alle vlakken matig tot slecht en ook nog eens verdomde cliché.

avatar van Moony
Blood and Chocolate kun je inderdaad goed vergelijken met Twilight, alleen is deze stukken beter.
Ik merk dat vele onder jullie praten over 'weerwolven' terwijl deze film daar helemaal niet over gaat. Deze film gaat over loup-garou's, dat zijn mensen die op eender welk moment kunnen veranderen van gedaante (terwijl weerwolven dat enkel kunnen tijdens volle maan).
Verder vind ik dat ze op een zeer mooie locatie hebben gefilmd en het acteerwerk van Agnes en Darcy is echt heel goed. Ook de filmmuziek is ontzettend mooi.

Enige nadeel is dat het verhaal iets te voorspelbaar is en dat het woord 'horror' niet thuis hoort op de dvd-cover.

Maar ik blijf erbij dat deze film stukken beter is dan de eerste twilight film.

Leuke film, maar niet zo goed als vele andere vampier films en series. Voor een avondje wel OK.

avatar van moviemafketel
Prima film, zonder moeite uitgekeken. Acteerwerk weinig op aan te merken eigenlijk. Belichting was mooi, de weerwolven die in het maanlicht springen voor de jacht vond ik zelfs indrukwekkend.
Bruckner is een lekker ding, waardoor mijn aandacht niet verslapte. Een Horror-film is het niet, maar wie van een beetje drama en romantiek houdt, voorzien van wat mooie special effects en een donker sprookjes-achtig geheel, zal hier een prima filmavondje aan over houden !

avatar van Matthiasc88
hele softe horror