• 8.668.085 stemmen

Blood and Chocolate (2007)

Horror / Romantiek | 98 minuten

Genre: Horror / Romantiek

Alternatieve titel: Blood & Chocolate

Geregisseerd door: Katja von Garnier

Met onder meer: Agnes Bruckner, Olivier Martinez en Hugh Dancy

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Blood and Chocolate

"The hunt never tasted so sweet."

Een jonge weerwolvin (Agnes Bruckner) staat voor een moeilijke beslissing. Ze moet kiezen tussen het behouden van het geheim van haar familie en de liefde voor een jonge man (Hugh Dancy).

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Tarkus

Tarkus schreef:

Van de makers van 'Underworld' wordt op de hoes vermeld, maar dat niveau haalt deze film zeker niet.

Maar het is wel een leuk verhaaltje met goede acteurs.

Maar echte horror moet je hier niet zoeken, romantiek des te meer...

Opnieuw bekeken en nog steeds niet helemaal tevreden over deze prent.

Werd al snel saai...

de wolven zien er perfect uit**mooi van beeld **mooie soundtrack**de romantiek had van mij niet gehoeven**2 ster

avatar van Shadowed

Shadowed

Slecht.

Een soort voorganger van Twilight, maar dan iets minder buitenaards, maar toch slechter. Het zit de film dan ook niet echt mee dat het budget lager is en de regie vooral een stuk luier. Von Garnier lost enkele elementen toch echt te simplistisch en makkelijk op, wat het resultaat zelf nooit ten goede komt.

Zeker die transformaties zijn eigenlijk te stom voor woorden. Tijdens de eerste transformatie wordt er even weggeknipt en vervolgens landt een wolf op de vloer. Het zijn dit soort zaken die de film al snel slecht laten aanvoelen, maar ook de transformaties die je wel te zien krijgt zien er bijzonder uit. Lichtgevende wolven, ik heb het eigenlijk nog niet eerder zien gebeuren, maar indrukwekkend of cool is het niet.

Visueel verder niet al te best. Houterige effecten en weinig imponerende setpieces. Hier en daar wat aardige cinematografie, maar verder heeft deze film op visueel vlak weinig te bieden. Matige gevechtjes, makkelijke effecten en passieloze romance. Het had allemaal toch wel een stuk meer aandacht mogen krijgen, want het voelt nogal kort-door-de-bocht aan.

Acteerwerk is verder ook niet briljant, al doet Bruckner het nog wel aardig. De rest komt nooit echt over en de personages die ze spelen zijn afgeraffeld of simpelweg oersaai. Hierdoor kan er nooit echt een degelijke romance worden neergezet, maar daarnaast is het verhaal ook zo afgeraffeld en matig geschreven dat het hoe dan ook niet had kunnen werken.

Een nogal gehaast resultaat dat nooit overkomt. Er valt weinig te prijzen aan deze film, buiten een aardige finale en een vlot tempotje. Aangezien het allemaal ook niet te lang duurt wil het nog aardig snel vermaken, maar deze film is alles behalve hoogstaand. De regie schiet op te veel punten tekort, net als het schrijfwerk. Jammer.

avatar van frans123

frans123

Heb m in huis- weerwolven?? Daar ben ik met een iq van 137 en 94 jaar te oud voor..Dit is voor pubers...

er staat ook niet voor niets 12 jaar....