The Pacifier (2005)

Canada / Verenigde Staten
Komedie / Actie

geregisseerd door Adam Shankman
met Vin Diesel, Brittany Snow en Max Thieriot

Navy S.E.A.L. Shane Wolfe, die in diskrediet is gebracht, krijgt een nieuwe opdracht. Hij moet de vijf Plummer kinderen beschermen tegen de vijanden van hun recentelijk overleden vader. Deze vader was een wetenschapper voor de overheid, wiens zeer geheime experiment nog altijd in het huis van de kinderen aanwezig is.

258 BERICHTEN 20 MENINGEN
avatar van DragQueen
Leuke hapklare komedie, met vermakelijk acteerwerk van Diesel. Verder is het verhaal erg voorspelbaar, maar toch grappig in elkaar gezet. 2,5 ster.

avatar van daxclusive
Prima komedie van Vin Diesel.
Alhoewel ik hem liever in een goede actiefilm zie spelen, gezien die rollen meer voor Diesel zijn weggelegd. Heb me wel vermaakt, was een leuke film.

avatar van RuudC
Uitzonderingen daargelaten, maar acteurs uit het actiegenre horen niet in komedies thuis. Het ligt niet aan Vin Diesel, behalve dat hij er zelf voor gekozen heeft om hier aan deel te nemen. Ik blijf hopen dat hij even krap bij kas was. Het script van The Pacifier is gewoon ronduit rampzalig erg voorspelbaar en pijnlijk niet grappig. Vin’s nieuwe missie is eigenlijk gewoon ronduit stom. De kinderen zijn ronduit irritant en van een marinier had ik wel iets meer verwacht (of beter gezegd: gehoopt) om dat tegen te gaan. Guantanamo Bay achtige taferelen zeg maar. Het mocht niet baten en uiteindelijk zijn ze op het eind weer dikke vriendjes. Nee, dit is gewoon een heel flauwe komedie. Doe mij die andere maar. It's not a tumor!

avatar van Dennissssss
Best leuk gedaan. Wel wat overdreven en kinderachtig hier en daar.
Paar grappige momenten erin, maar verder moet je er niet al te veel van verwachten.
Gewoon lekker kijken anderhalf uur.

avatar van Eminem8Milefreak
Heel goede film dat tegen pesterijen etc. is, Walt Disney heeft eindelijk een goede film gemaakt na hun rotszooi dat met Toy Story begon.

avatar van Daan258
Na jaren weer is gezien en hij blijft best vermakelijk.
Leuk om Vin Diesel is een x in een comdey film te zien:)

Wat een treurnis.

avatar van VincentL
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
The Pacifier

Jaren geleden een keer op de tv gezien en vond het toen een leuke film. Hij was echter zo ver weg gezakt dat ik mij er niets meer van kon herinneren. Vandaag maar weer eens besloten om hem op te zetten. 95 minuten kan er vanaf toch? Zoals al gelezen is er kritiek geuit op Vin Diesel, zelf ken ik hem niet zo super goed dus daar zal ik hem dus ook op beoordelen.

Je kan gewoon duidelijk zien dat deze film als tussendoortje gebruikt is. De plot is werkelijk rampzalig simpel. Het is maar goed dat Adam Shankman zichzelf op de hak heeft genomen door er een komedie van te maken, want als hij er een serieuze actie van wilde maken had hij er uit moeten stappen! Doordat het echter een komedie is meer zeer simpele humor krijg je wel een lekker luchtig filmpje die zo wegkijkt.
als S.E.A.L op kinderen moeten passen is nooit makkelijk. De eerste 30 minuten zijn dan ook zeer vermakelijk met alle cliché's die voorbijkomen; kotsen, boeren, poep en glijmiddellen. Alles komt voorbij. Tussendoor gaat het verhaal echter iets omlaag. Shankman denkt met een stukje sentimentele televisie alle kijkers voor zich te winnen. Hij slaat hier echter geheel de plank mis. Daarna maakt hij het echter goed door het pandaliedje een essentiële rol te laten spelen en met wat hak en sla werk de film te eindigen. Al met al een zwak verhaal maar leuk en luchtig om naar te kijken.

Vin Diesel, de actieacteur, heeft hier dus even besloten om uit die rol te stappen en de komediebusiness in te gaan. Het is echter allemaal van laag niveau. Hij weet wel op je glimlachspieren te werken met zijn quasi-serieuze poging om nog echt wat neer te zetten. Verder is bijvoorbeeld het sentiment in de film echt ruk geacteerd. Van mij had dat weggelaten kunnen worden. Vin Diesel heeft jammer genoeg niet de humor van Jim Carrey en de vechtskill's van Jackie Chan, maar hij doet zijn best.
De kinderen zijn niet eens het noemen waardig. Het is ook hier weer allemaal zo simpel, doch vermakelijk.
Lauren Graham vond ik ook minder. Waar ze in Evan Almighty nog wel grappig is kan ze hier niet heel veel goeds doen. Ik bedoel een rol van directrice/voormalig S.E.A.L is niet makkelijk neer te zetten maar wat Graham doet is ook niet de bedoeling.

Verder had de film wel een leuke setting. Het stereotypische huis en school vullen de rest van het verhaal prima aan. Alles blijft in dezelfde lijn doorgetrokken. Er valt eigenlijk niet veel over te melden, gewoon simpel.

Al met al is deze film best vermakelijk voor zijn tijdsduur. Hij duurt helemaal niet lang en dat is maar goed ook. Doordat het een komedie is en ik me heb weten te vermaken scoort hij dan ook goed.

avatar van FILM!BOY!
Deze film is toch nagesynchroniseerd in het Nederlands?

avatar van Maximee92
Leuk en luchtig filmpje die precies doet wat je verwacht. Verstand op 0 en kijken maar. Mooi om te zien hoe hij een band krijgt met al die kinderen.

avatar van Phantasm
Mooie komedie die lekker wegkijkt.

avatar van Richard_Voorhees
Een film uit mijn jeugdjaren. Een geinige, luchtige komedie die nog best aardig wegkijkt. Wel vind ik Diesel hierin wel erg misplaatst. Dit zorgt voor wat houterigheid in zijn personage, maar verder is de film nog best aardig te doen.

avatar van tattoobob
Dit soort films is niet echt mijn ding.....plus Vin Diesel die gewoon een matige acteur is.
Het verhaal is eigenlijk ook echt te dom voor woorden...past wel bij de acteur

avatar van Hyandur
Een beetje teleurgesteld in Vin Diesel in deze film. Hij kwam niet zo goed over. Toch een leuke familiefilm om maar 1 keer te zien. 2,5/5

avatar van Decec
Een matige komedie/actie/drama/familie/thriller film...
Redelijk verhaal...
Redelijk en flauw acteerwerk...
Bekende acteur Vin Diesel...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van misterdhdh
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Matig filmpje, gewoon niet echt mijn genre. Ben een grote fan van Diesel, maar in deze the Pacifier kon hij me toch niet echt overtuigen. Ik vind hem niet in dit soort films passen, al doet hij wel zijn best. Het verhaal stelt niet zo veel voor en is ook niet echt logisch te noemen. (militair die op de kinderen gaat passen). De uitwerking is braafjes en te voorspelbaar. Op zich een paar leuke grappen maar echt platliggen van het lachen doe ik met deze humor niet, vooral het kleine meisje was wel nog grappig. Deze film is inderdaad een familiefilm en misschien niet om in je eentje te bekijken zoals ik heb gedaan. Mij kon hij niet echt overtuigen, dit is gewoon niet echt mijn humor. Maar moet inderdaad wel leuker zijn met de hele familie erbij. Voor de rest natuurlijk enorm voorspelbaar einde en sommige grappen die ik niet echt goed vond zoals alles met die eend,...
Niet mijn soort film, al is hij niet zo slecht hoor.
2.5/5

avatar van IH88
“Are you licensed to kill?”
“No, why?”
“Too bad. It could have come in handy.”

Aardige film. De kracht van de film is duidelijk het samenspel tussen Diesel en de kinderen die hij moet beschermen. Het levert veel grappige situaties op die de aandacht weghaalt bij het wel erg magere verhaal. Complimenten voor de makers en de acteurs dat dit nog werkt ook. Alleen op het laatst, als er iets van spanning moet worden gecreëerd, schiet de film tekort. Maar The Pacifier is een sympathieke film met leuke acteurs die een goede chemie hebben.

Ik ga de film geen meesterwerk noemen, maar ik heb me goed vermaakt met het verhaal.
Op het eerste zicht zag ik Vin Diesel niet echt in een komedie, maar tot mijn verbazing raakte het allemaal toch een gevoelige snaar. Compleet voorspelbaar misschien, maar sommige twists zoals de Panda Dans als geheime code zag ik toch niet meteen aankomen. Een mooie combinatie van humor en af en toe actie, en zeker de moeite om eens te zien!