Eight Below (2006)

3,62

Avontuur / Drama

geregisseerd door Frank Marshall (I)
met Paul Walker, Bruce Greenwood en Jason Biggs

Jerry Shepard (Walker), zijn vriend Cooper (Biggs) en een ruwe geoloog (Greenwood) zijn drie leden van een wetenschappelijke expeditie op Antarctica. Door een ongeluk en hevige weerscondities zijn ze gedwongen hun team en hun slee-honden achter te laten. In de harde winter van Antarctica moeten de honden zes maanden alleen zien te overleven.

256 BERICHTEN 24 MENINGEN
avatar van filmofiel
geplaatst: 26 februari 2012, 19:48 uur [permalink]
Weer een typische Disneyfilm en ook weer briljant gefimd. Past precies bij White Fang, wat ook weer een zeer uitermate boeiende film is. Zeer geschikt voor een woensdagavond waarbij de eventuele waterlanders niet ongeroerd zullen blijven, gefilmd in een prachtige omgeving maakt het plaatje heel erg compleet.

geplaatst: 9 maart 2012, 20:49 uur [permalink]
Prachtige film waarin, door omstandigheden, een aantal slee-honden aan hun lot worden overgelaten op Antartica. Dit, op ware feiten gebaseerde verhaal, leent zich uitstekend voor een Disney-film als deze. Mooie natuuropnames, bij vlagen ontroerend en bij vlagen behoorlijk spannend. Paul Walker en Jason Biggs zijn zeker niet getypcast. Maar de hoofdrollen zijn weggelegd voor de honden, wiens 'acteerwerk' indrukwekkend is.

geplaatst: 30 juni 2012, 12:31 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Bijzonder mooie sledehonden, fraaie ijzige landschapsbeelden van Antartica, een ontroerend verhaal en aangename hoofdrolspelers om te zien en te volgen.

Diverse dingen bevielen mij iets minder, de muziek vond ik te dramatisch (leidt af) en de (geanimeerde?) zeehond met een haaiengebit vond ik er niet realistisch uitzien.

avatar van moviemafketel
geplaatst: 30 juni 2012, 12:38 uur [permalink]
Het was dan ook geen zeehond, maar een zeeluipaard.
zeeluipaard

geplaatst: 30 juni 2012, 12:49 uur [permalink]
O, het bestaat echt? 😛 Maar was ie geanimeerd? (zo zag het er wel uit)

avatar van moviemafketel
geplaatst: 30 juni 2012, 12:51 uur [permalink]
Ja, een zeeluipaard is niet te trainen, net zoals een haai of zo 😛 Dat zag er idd iets minder uit, maar ik schrok me wel een ongeluk toen dat beest opeens verscheen.

avatar van tommykonijn
geplaatst: 30 juni 2012, 17:46 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Een erg goede film, eigenlijk verwachte ik er een typisch Disney filmpje van, aan de poster te zien. Maar de goede reviews nodigden toch uit om de film eens te kijken. En ik ben blij dat ik dat heb gedaan..

Het verhaal is erg mooi. Het wordt goed overgebracht op de kijker vind ik. De film bevat een aantal ontzettend mooie locaties. Het acteerwerk van Paul Walker en Jason Biggs was wel aardig, maar helemaal niet interessant in vergelijking met de acht honden. Deze waren dan ook erg goed getraind, want het kwam heel natuurlijk over. De film is af en toe best ontroerend. Maar er deden zich ook genoeg spannende situaties voor (zoals bijv. bij het zeeluipaard), die elk publiek wel doet vermaken. Daarnaast bevat de film ook een mooi einde en verveelt hij geen moment.

Een erg mooie Disney film. De film brengt een hoop emotie met zich mee, en weet deze goed over te brengen. Dit is een interessante film. Vandaar dat hij ook een hoog cijfer verdient.

avatar van m1701
geplaatst: 11 juli 2012, 14:16 uur [permalink]
Heerlijke film.
Prachtige beelden en af en toe erg ontroerend.
Walker speelde ook erg leuk

avatar van Geno
geplaatst: 5 maart 2013, 09:49 uur [permalink]
Hoewel je wel de pijn kon voelen van de snijdende kou (in tegenstelling tot Nova Zembla), en dat is al een prestatie, en er redelijk geacteerd werd, en er prachtige beelden werden getoond, kon deze film me totaal niet boeien. Het verhaal was flinterdun, en tergend voorspelbaar. Het was een verfilmd kinder-verhaaltje; Walt Disney had het beter met een animatie kunnen afdoen, dan konden de zielige wateroogjes van de honden je nog diep aankijken als kijker... Ik krijg de rillingen van deze films...

avatar van Boneka
geplaatst: 30 december 2014, 15:39 uur [permalink]
Blijft een heerlijke film en mijn waardering blijft dan ook een dikke 4. Plot zit goed in elkaar. Natuur is fantastisch in beeld gebracht en naast de prachtige mooie husky's natuurlijk de beeldschone Moon Bloodgood en mijn avond kan niet meer stuk.

Waarom ie eigenlijk Eight below heet ontgaat me nog steeds. Okay 8 honden, maar om hem dan 8 graden onder nul te noemen.......

avatar van hutsekluts
geplaatst: 11 januari 2015, 14:16 uur [permalink]
Heerlijke familiefilm die ik nu pas voor het eerst heb gezien. Natuurlijk voorspelbaar maar welke Disney is dat niet.... Een paar flauwe grappig bedoelde scenes neem ik op de koop toe. De beelden zijn adembenemend en triggeren de ontroering.

avatar van knusse stoel
geplaatst: 16 januari 2015, 16:41 uur [permalink]
Sterke film met prachtige beelden en een mooi verhaal. Wel enigszins droevig aan het einde maar dat is de typische Amerikaanse inslag om nog wat traantjes te laten plengen bij de kijker(s).
Wat is het toch prachtig, dat gebied waar de mens al te graag zijn 'klauwen' in wil zetten om olie/gas en andere delfstoffen te gaan winnen. Veel landen zijn al in de race om delen te confisqueren en we weten allen donders goed waar dat toe zal leiden en wie aan het kortste eind zal trekken: de natuur!!!
Misschien dat dit soort films enigszins reddend mogen zijn en voor uitstel zo niet afstel zullen zorgen.

geplaatst: 9 juli 2015, 20:42 uur [permalink]
Had deze film nog op mijn recorder staan, ergens in dec '14 opgenomen. Zonder dat ik wist waar het over zou gaan, gisteren en vandaag bekeken. Wat een schitterende film! Zat de spanning eerst bij de mannen - of zij het overleven - bleek dat het om in de steek gelaten honden ging. Hoe hebben ze het voor elkaar gekregen om die honden zo te filmen. En dat landschap: Noorwegen, Groenland en nog ergens verfilmd. Ik was echt ontroerd hoe de honden voor elkaar zorgen en hoe Jerry volhoudt zijjn honden te vinden. Dat happy end tussen hem en die vrouw had voor mij niet gehoeven. Het kruis van de overleden Old Jack had wat mij betreft het einde mogen zijn. Tranen in mijn ogen.

avatar van schenkowiets
geplaatst: 5 december 2016, 00:34 uur [permalink]
Vanwege de mooie honden en landschap en het verhaal een kleine voldoende. Die vrouw irriteerde me mateloos met dr continu gemaakte lach zonder enige emoties toen ze niet terug konden gaan,en dat grappige wijsneusje hoort meer in een komische film,dat is zonde want anders had ik m wellicht een 4 kunnen geven.

geplaatst: 15 maart, 12:17 uur [permalink]
een prachtige film.met een prachtige omgeving.heb zeker 2 uur genoten van de film.zal hem zeker wel weer eens kijken.

avatar van italklaas
geplaatst: 24 maart, 20:25 uur [permalink]
Ik had deze film al een paar jaar liggen en het kwam er gewoon niet van. Nu dus wel en ik was zeker aangenaam verrast. Prachtige beelden van het ongerepte Antarctica en honden die hier duidelijk de hoofdrollen hadden. Het verhaal zat best wel goed in elkaar en kwam bij mij heel goed over. Het waren 2 goed bestede uren en dat was al weer een tijdje terug. Een aanrader dus.