Ice Age: The Meltdown (2006)

Alternatieve titel: Ice Age 2: The Meltdown

Animatie / Familie

geregisseerd door Carlos Saldanha
met de stemmen van Ray Romano, John Leguizamo en Denis Leary

Het einde van de ijstijd nadert en de dieren vinden hun nieuwe, natte, warme omgeving heerlijk: smeltende waterparadijzen met warme geisers. Manny, Sid en Diego ontdekken echter dat het waterparadijs wel heel nat wordt en komen erachter dat de gigantische dam op instorten staat. Als dit gebeurt, loopt hun hele omgeving gevaar. Er is maar één manier om hun wereld van de ondergang te redden en ze besluiten op een gevaarlijke missie te gaan.

avatar van hijman1946
Schitterende film,,deze hoort bij mijn topfilms prachtig verfilmd,actie humor.de onderlinge band.
toppertje,

TMP
De animatie is niet verkeerd (maar ook weer niet heel bijzonder) en de hoofdpersonages zijn best sympathiek, maar het plot heeft weinig om het lijf en is nogal voorspelbaar. De humor is bovendien behoorlijk flauw. Niks bijzonders dus.

avatar van knusse stoel
Helaas iets minder dan de eerste uit 2002 maar nog steeds kan men aanschuiven met de gehele familie, popcorn? op tafel en een glas melk? Los maar!
Een ruime 7!

avatar van Fisico
De eerste Ice age is onovertroffen en is zonder twijfel de beste van de reeks. Ook dit tweede deel is nog prima en deel drie valt ook nog wel mee, maar nadien begint het toch eerder op een melkerij te lijken. Het plot is misschien niet fenomenaal, maar is heden ten dage wel actueel. Ook het feit dat de idee bij Manny leeft dat hij de laatste mammoet op aarde is, blijft boeiend. Wat Ice age zo sterk maakt zijn de sterke personages met Manny, Sid en Diego. Uiteraard is Scrat de grote ster en blijft het lachen met hem in de buurt.

Ik blijf er steeds van genieten en mijn kinderen ook. Het blijft leuk al is niet alles even geslaagd (de gieren bvb). Ook zijn de nieuwe personages niet altijd even fijn. Ellie bvb is maar irritant, zeker maar haar idee dat ze een rat is (hoe kom je erbij?). En die twee buidelratten zijn vaak ook vervelend. Voor de rest wel prima, zeker ook grafisch.

Hangend en wurgend tussen 3,0* en 3,5*, maar ik geef Scrat alvast het voordeel van de twijfel.