Ice Age: The Meltdown (2006)

Alternatieve titel: Ice Age 2: The Meltdown

Animatie / Familie

geregisseerd door Carlos Saldanha
met de stemmen van Ray Romano, John Leguizamo en Denis Leary

Het einde van de ijstijd nadert en de dieren vinden hun nieuwe, natte, warme omgeving heerlijk: smeltende waterparadijzen met warme geisers. Manny, Sid en Diego ontdekken echter dat het waterparadijs wel heel nat wordt en komen erachter dat de gigantische dam op instorten staat. Als dit gebeurt, loopt hun hele omgeving gevaar. Er is maar één manier om hun wereld van de ondergang te redden en ze besluiten op een gevaarlijke missie te gaan.

avatar van RSmovie91
De minste uit de reeks, maar dat neemt niet weg dat het toch een geweldige film blijft.
Het verhaal vind ik wat minder, en de personages Crash, Eddie en Allie vind ik in dit deel ook niet zo geweldig.

Verder weer dezelfde heerlijke humor als in deel 1.

avatar van TheLionKingFan
Nog steeds leuk maar haalt het niveau niet van deel 1.
Wel leuk met Ellie en de buidelratten.

Uitzonderlijk jammer dat men nu een Nederlandstalige versie uitzendt, mijn zin om nu verder te kijken is gereduceerd tot praktisch nul.

Ok, na de stem van Syd gehoord te hebben weet ik het zeker, dat wordt vanavond iets anders kijken.

avatar van Pete_033
Lennert schreef:

Hoe komen ze erbij om de Nederlandse versie te vertonen op dit tijdstip, als het nu middag was
Dan maar Groundhog Day!

avatar van oemoemenoe
net als deel 1 vond ik deze ook weer geweldig !!!

leuke droge humor en dan weer dat beestje met zijn nootje geweldig !!!!

daar zouden ze eens een hele film van moeten maken
die vind ik persoonlijk toch wel het leukste beestje in de film.

avatar van Pete_033
De film wordt vanmiddag weer uitgezonden. Dan hadden ze de Nederlandstalige versie moeten doen! Is leuk voor de kids maar niet s`avonds als die al op bed liggen stelletje s...... daar bij rtl maar gelukkig heb ik hem nog ergens liggen op dvd

scc-j
vond de NL voice over nog best gegaan, maar indd had dat in de middag dan gedaan!

avatar van qwertzu
ook dit deel is weer zoo leuk, die humor, super!

avatar van jumpstylemovie
Gisteren maar weer eens op gezet. Ice Age blijft leuk maar dit is duidelijk het minste deel tot nu toe. De nieuwe personages die zijn toegevoegd (Ellie en de buidelratten) zijn niet leuk, met name die buidelratten zijn behoorlijk irritant. In deel 3 waren die al wat leuker.
Verder erger ik me met name aan die scene waarin Sid word ontvoerd door al die kleine luiaardjes en ze hem willen opofferen.

Er gaat een half puntje van af maar het blijft leuk om te zien. Ik wil deel 3 nu ook wel weer graag een keer bekijken maar aangezien die de hele dag door word gedraaid in de Phillips wand bij de BCC waar ik werk moet ik hem misschien nog even laten liggen

avatar van Denzz
Toch wel een zwakke sequel op de animatieprent Ice Age. Verhaal is leuk en de film is mooi geanimeerd, maar de grappen zijn soms erg flauw. Sommige delen waren zelfs irritant zoals bijvoorbeeld dat gierenlied en de scène waarin Sid de luiaards beveelt en ze hem nadoen . Al bij al wordt de film nog gered door held Scrat en de buidelratten, die voor vele leuke momenten in de film zorgen. Redelijk. 3.0*

avatar van wendyvortex
Aardig vervolg op de eerste Ice Age, waarin voornamelijk Sid de show steelt.
Allemaal wat minder verrassend dan de eerste film, zodat het nu ook wel opvalt dat de achtergronden qua animatie allemaal wat karig zijn.
Ach ja gezeur, best leuke film als je verwachtingen niet al te hoog zijn, maar deel drie laten we voorlopig nog maar even in de kast liggen.

avatar van eavymetal
wendyvortex schreef:
Aardig vervolg op de eerste Ice Age, waarin voornamelijk Sid de show steelt.

Ik vind deze animatiefilm tóch net een klein beetje minder dan zijn voorganger.

Lennert schreef:

Phew, gelukkig nu wel de Engelse versie gezien en die was toch duidelijk leuker dan die eerste minuten die ik van de Nederlandse zag. Niet dat dit een briljante film oplevert, daarvoor vond ik het script toch echt te dramatisch slecht en waren de dialogen ook lang niet zo grappig als in de eerste film. Qua animaties blijft het een beetje half/half: aan de ene kant veel details in de vormgeving van het water, maar aan de andere kant blijft die grotendeels witte ijsvlakte erg saai over komen.

Wat de film redde was het feit dat Scrat een grotere rol kreeg en de personages van Diego, Sid en Manny die alle drie nog steeds erg sympathiek zijn. De nieuwe personen van Ellie en die twee zeer vervelende buidelratten maken echter weer een hoop stuk, waardoor de film uiteindelijk toch een vervelende nasmaak heeft. Het verhaal van Manny die vreest dat hij de laatste mammoet is, is in dit opzicht wel intrigerend, maar de wending van het vinden van een vrouwtjesmammoet die gelooft dat ze een buidelrat is, is gewoon... lame. Natuurlijk is het een kinderfilm, maar in vergelijking met het behoorlijk hartverwarmende verhaal van de eerste film, is het echt thuiskomen van een koude kermis.

Maar goed, het is allemaal wel degelijk vermakelijk, ik hoop alleen voor de derde film dat men iets meer rekening met een interessant script en betere dialogen/personages houdt.

avatar van Decec
Een leuke animatie/avontuur film...
Perfect prachtig gemaakt...
Uitstekend mooi verhaal...
Mooi HD kwaliteit...
Uitstekend mooi achtergrond muziek (Dolby/DTS)...
Echt aanrader...

avatar van mnrk
I believe I can fly....

Deze 2e Ice Age film is wederom een zeer leuke animatiefilm met een leuk potje humor erin...

Het toevoegen van andere personage's maakt deze film nog leuker ( Crash & Eddie zijn super ).

En natuurlijk was Scrat er ook weer ( de scene met de piranha's is gewoon geweldig ).

avatar van Black Math
De beslissingen om mijn koelkast te ontvriezen en om tegelijk deze film te kijken zijn onafhankelijk van elkaar genomen, maar het is wel toepasselijk. Straks is er weer veel ruimte in het vriesvak, maar de film kan me echter niet heel erg bekoren.
Het ziet er redelijk mooi uit voor een computergeanimeerde film en is wat animatie betreft , maar daar blijft het bij. De humor is over het algemeen niet echt mijn ding, Sid en vooral die possums vond ik irritant, het idee van een mammoet die denkt dat ze een possum is vrij belachelijk, het onhandige liefdesgedoe van Manny wekt plaatsvervangende schaamte op, bij het gierenlied kan ik alleen maar "waarom?!?" denken, en Scrat is slechts één keer wel leuk (de hemelscène op het einde). Het is toch tekenend dat het voorfilmpje No time for nuts van Scrat met tijdmachine eigenlijk het leukste is, zowel qua humor als qua vondsten.
Om iets over de muziek te zeggen: die was af en toe wel iets te nadrukkelijk aanwezig, maar de irritatie is een stuk kleiner als je het vergelijkt met de muziekkeuze bij films als Shrek. Een positief puntje is wel dat de animatie voor mijn gevoel beter was dan in het eerste deel. Deze krijgt dan ook een halfje meer ten opzichte van die film. 1,5*.

avatar van Sid-the-gekste
Echt een hele leuke film..
Heb de film al zovaak gezien. Goede humor erin..

avatar van Freud
Leuke animatiefilm, met een onwaarschijnlijk slecht scenario. Het verhaal lijkt echt helemaal nergens op (heel ongeloofwaardige setting met die ijsmuur, te veel wtf elementen zoals zeemonsters, gieren ed), en wordt dan ook nog eens slecht verteld. Maar wel amusant, Scrat blijft onweerstaanbaar en de film loopt wel lekker met veel snelle plezante animatie. Enorme stap vooruit ook ivm het ontzettend lelijke eerste deel. Maar als je met zo'n idioot verhaal durft afkomen krijg je toch niet meer dan een zwakke 2,5, zelfs al heb ik me geamuseerd.

avatar van kalehein
Tja wat kun je er van zeggen... gewoon een prachtige tekenfilm!
En Freud.... 't is een kinderfilm!

avatar van RuudC
Het is dat ik dit soort rommel altijd wel geinig vind, maar ook daar zal wel een keer een eind aan komen. Ik zou deze Ice Age prent helemaal kunnen afbreken, maar iets houdt me tegen. Het is ook dat ik de eerste Ice Age weer eens moet zien, maar tot die tijd houd ik het er op dat Meltdown wel de minste is. Het verhaal is zozo en de karakters variëren van ongelooflijk duf tot wel aardig. Stiekem vind ik Scrat het leukste, omdat het een op en top Looney Tuneskarakter is. Dat valt niet te ontkennen, omdat het steeds korte slapstickfilmpjes zijn waarin maar een enkel doel wordt nagestreefd.

Met de nieuwe karakters is het er in elk geval niet veel beter op geworden. Ellie is gewoon een irritante factor. Met die opossums valt af en toe nog wel te lachen. De rest is te vrijblijvend. Die prehistorische haaien voegen namelijk niets toe. Dan is er ook nog de CGI die bij tijd en wijle vooral lelijk oogt. Bepaalde wezens lopen er heel mechanisch bij. Precies zoals je dat ook ziet in goedkope kinderseries die gevuld zijn met dit soort effecten. Het is dan ook absoluut geen goede film, maar op een of andere manier blijf ik er wel naar kijken. Niet dat ik er echt moeite mee heb, maar het is opvallend hoeveel mensen hier kritiekloos naar kunnen kijken. Als dit nou een originele prent was, had ik het wel kunnen begrijpen, maar dit is in veel opzichten een goedkope sequel.

Tarkus schreef:
Prachtig gemaakte animatiefilm deze 2de Ice Age, maar het verhaal is minder dan de eerste film en ook de grappen zijn minder talrijk aanwezig en spraken me niet erg aan.
Maar grafisch is dit natuurlijk een pronkstukje, topkwaliteit.

Toch mijn mening een beetje herzien, ook deze film is wel goed en evenwaardig aan de eerste.
De grappen die ik aanvankelijk niet zo erg geslaagd vond vielen me deze keer toch wel in de smaak.
Is en blijft dus een leuke film.

avatar van Sergio Leone
Degelijk.

Ik vind deel 1 niet bepaald schitterend en had dan ook niet veel hoop op beterschap, maar het moet gezegd dat dit me allemaal veel beter is meegevallen.
De personages zijn al iets leuker, het verhaaltje voelt vertrouwd aan en bovenal is de humor stukken beter. Af en toe zit er eens een pijnlijk moment in zoals de zingende gieren.

De vertrouwde stemmen krijgen dit keer het gezelschap van een paar nieuwe namen, onder wie Queen Latifah, die meteen het dieptepunt is. Ellie is sowieso al een vrij lamlendig personage, maar dat komt toch vooral door haar stem.

De animatie is ietsjes beter dan in het eerste deel, maar anno 2006 had dat toch beter kunnen en moeten zijn. De muzikale intermezzo's hadden achterwege gelaten kunnen worden, maar voorts is dit vermakelijk kijkvoer.

Het is een leuke film, maar de andere delen zijn beter, als ik zo terug kijk op de 4 delen dan is het een trap, de eerste is echt niet leuk, het minst, de tweede (deze) is beter. De derde is echt heel erg leuk, en ja, de vierde is echt hilarisch! Dus deze is wel leuk maar je moet even ze allemaal kijken want dan weet je t verhaal. Dan is de eerste een beetje drama en niet erg leuk, wel best grappig, de tweede (deze) leuk en grappig, de derde, super en erg grappig, de vierde hilarisch en is een razende aanrader!

avatar van panax
meermalen gezien,hij blijft leuk !!!

Dick2008
Dit schreef ik bij deel 1.
Dick2008 schreef:
Deel 2, is ietsje beter, maar daarmee is alles gezegd, duidelijk niet mijn stijl van animatie. 1.0

En dat is eigenlijk ook wel zo. Nou de animatie is wel vrij mooi gedaan, alleen door het (idiote) verhaal kan het me maar op een wisselvallige manier boeien. Trekt wel de aandacht door het vele blauw, van lucht en water en de animatie is, volgens mij, hier beter. Ook louter dieren, met wel menselijke trekken, maar dat maakt deel 1, duidelijk minder.
Het verhaal zelf vind ik hier ook al niet veel aan. Die prehistorische dieren weten me ook niet echt te boeien. Alleen als ze in kuddes lopen dat zijn wel leuke gedeelten.
Een uitzondering daarop is de mammoet Manny die een vriendinnetje (Ellie) vindt. En dit neemt ook een deel van het verhaal in beslag. Daardoor ook al beter dan deel 1. Verder kent de film hier en daar wat grappige momenten en opmerkingen. Sommige dieren in bijrolletjes zijn ook wel grappig. Aan het eind gaan ze er te lang mee door.
Niet irritant maar bijster interessant ook weer niet. Niet echt geweldig, maar deze film heeft toch iets aantrekkelijks. 3.0/2.0

avatar van Phantasm
Zijn voorganger is stukken beter, dit deel vond ik maar redelijk, en er gebeurt gewoon veel te weinig in.

Heerlijke animatie film!

Dick2008
Dick2008 schreef:
Dit schreef ik bij deel 1.

Dit was de eerste die ik in bezit had maar heb ze nu alle vier. Ga alleen niet dezelfde fout maken als bij Shrek door ze allemaal achterelkaar te bekijken, maar doe dit dus met tussenpozen. En net als die musicals lastig om te beoordelen, want waar ga je voor. Bij mij is dat in de eerste plaats voor de animatie. En dat is best goed, veel blauw omdat het ijs begint te smelten. En het ziet er kleurig uit.

Verder is de film een samenraapsel. Ze beginnen met die eekhoorn, die iedere keer als intermezzo in de film komt, net als reclame bij de commerciële zenders, maar maakt geen deel uit van de kudde. En zal Scrat wel het paradepaardje zijn van de studio, omdat er op de dvd ook nog een apart filmpje zit.

Manny is, net als deel 1 mijn favoriet en krijgt hier een vriendinnetje, Ellie, die denkt dat ze ook een buidelrat is. En de opbloeiende romance tussen die twee is best lief. De tijger is net zo'n chagrijn als Manny. Terwijl de luiaard Sid voor de komische noot zorgt. Toch is het komische gehalte spaarzaam. Hier en daar een grappige opmerking, maar verder meer gewoon onderhoudend. De filmmuziek is mooi.

De film is erg onsamenhangend en het hele verhaal is in tien minuten ook wel te verfilmen. Nadat de dieren heerlijk genieten van het water, moeten ze nu omdat een overstroming nadert zichzelf in veiligheid brengen door naar buitengelegen gebied te vertrekken. Tijdens hun tocht beleven ze allerlei avontuurtjes, die vaak nogal vergezocht zijn en er wordt van alles bijgehaald om de speelduur van anderhalf uur te halen. Er zit ook nog een liedje in door de zingende gieren.
Sommige situaties zijn leuk en andere minder. De dialogen zijn vaak wel grappig. Een voordeel is wel dat, hoewel het begin anders doet vermoeden, het niet een aaneenschakeling is van allemaal drukke gedeelten, maar de film ook zijn rustpunten kent. Waardoor grotendeels wel vermakelijk, met ook wat mindere momenten. 3.0/4.0

Ik vond deze juist beter dan deel 1. De nieuwe typetjes zijn gewoon een super aanvulling en het verhaal is iets dynamischer.

MaartenTuinstra
Minder dan de vorige, maar nog steeds fijn.

Het verhaal is matig en het verloop is niet bijster origineel. Het moet dan ook van de humor en de personages komen, die opnieuw top zijn. Toch is dit deel de minste uit de serie.

avatar van hijman1946
Schitterende film,,deze hoort bij mijn topfilms prachtig verfilmd,actie humor.de onderlinge band.
toppertje,