Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (2009)

Alternatieve titel: Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs

3,35 (2091)
2091 stemmen

Animatie / Familie

geregisseerd door Carlos Saldanha en Mike Thurmeier
met de stemmen van John Leguizamo, Denis Leary en Ray Romano

In dit nieuwe ''Ice Age avontuur'' jaagt Scrat nog steeds de beruchte eikel na, terwijl hij ondertussen misschien wel zijn ware liefde vindt. Daarnaast verwachten Manny en Ellie hun eerste baby-mammoet, probeert Sid een eigen familie te creëren door een paar dinosaurus-eieren te pikken en Diego vraagt zich af of hij door zijn zachtaardige vrienden niet te lief wordt voor een sabeltand-tijger. Op een missie om Sid te redden, komt de groep in een mysterieuze ondergrondse wereld terecht, waar ze middenin de tropische wildernis en tussen de dinosaurussen belanden. Hier ontmoeten ze de brute, eenogige dinosaurus-jager Buck de wezel...

avatar van teigertje
hele leuke animatie film.
Een kwalitatief uitstekend vervolg.

Verliefd op deze film! Aanrader, topper, hilarische toptoptopfilm!!

Dick2008
Toch alweer beter dan de tweede film, al vind ik die ook nog niet eens zo slecht. Alleen de eerste vind ik dan wel duidelijk minder. En de vierde vind ik ook alweer niet zo.
Vooral die mammoet en zijn wijffie, Manny en Ellie, blijven leuk. En zo zal iedereen zijn favoriete diertjes hebben. Ook de dino's zijn hier leuk en wat andere beestjes die je in deel 2 ook ziet.
Verder zitten er wat grappige momenten in en dan weer mindere, dat is meestal zo. En te lang. Maar leuk en mooi getekend, en dat lijkt me toch het belangrijkste. Mooie combinatie van kleurgebruik ook weer in deze film. Ik denk dat deze de beste blijft voor mij. (En bij de Shrek-films is de derde ook al weer de beste, wat grappig). Echt heel mooie en leuke animatiefilms maken ze tegenwoordig. 4.0

avatar van Phantasm
Dit deel is stukken beter dan zijn voorgangers, prima in elkaar gezet met de nodige leuke humor erbij.

Een van de beste animatiefilms, en de leukste van de Ice Age reeks. Fantastisch verzonnen, met hilarische stukken voor jong en oud. En de eekhoorn is echt geweldig, zeker nu hij een vrouwtje leert kennen. Buck is een grappige toevoeging in dit verhaal. Een aanrader!

Dick2008
Dick2008 schreef:

Ik dacht dat ik hem een half jaar geleden nog gezien had maar toch alweer een jaar geleden. Het vierde deel, als het meezit volgt dan volgende maand.
Visueel mooie film die inhoudelijk heel weinig te bieden heeft. Buck, de wezel vind ik wel wat irritant, het baby-mammoetje is wel lief. Maar daar mag je nog een hele tijd op wachten.
De film heeft wat meer humor maar meer dan een opeenstapeling van allerlei tafereeltjes en avonturen en wat verwijzingen naar andere films is het niet. Soms leuk dan weer niet. Omdat ik die eekhoorn Scrat nog steeds niet leuk vind, zorgt Sid, de luiaard voor de meeste hilariteit. En neemt hij hier de moederrol op zich van drie baby-dinos. Het aandeel van Manny en Ellie is ook vrij groot.
De film speelt zich grotendeels af in de ondergrondse dinowereld en krijgen we te maken met andere dieren dan in de voorgaande twee delen.
Erg fantasierijk en veel te lang. Na een matig intro, wordt hij leuker, zodra Buck eraan te pas komt wordt het langdradig met hier en daar weer wat leuke gedeelten. Visueel zit het wel goed. 4.0/3.0

Wederom OKI!!