• 8.294.810 stemmen

Ice Age: Dawn of the Dinosaurs (2009)

Animatie / Familie | 94 minuten
3,35 2.126 stemmen

Genre: Animatie / Familie

Alternatieve titel: Ice Age 3: Dawn of the Dinosaurs

Geregisseerd door: Carlos Saldanha en Mike Thurmeier

Met onder meer: John Leguizamo, Denis Leary en Ray Romano

Releasedatum: 1 juli 2009

Plot Ice Age: Dawn of the Dinosaurs

"You Won't Believe Your Ice!"

In dit nieuwe ''Ice Age avontuur'' jaagt Scrat nog steeds de beruchte eikel na, terwijl hij ondertussen misschien wel zijn ware liefde vindt. Daarnaast verwachten Manny en Ellie hun eerste baby-mammoet, probeert Sid een eigen familie te creëren door een paar dinosaurus-eieren te pikken en Diego vraagt zich af of hij door zijn zachtaardige vrienden niet te lief wordt voor een sabeltand-tijger. Op een missie om Sid te redden, komt de groep in een mysterieuze ondergrondse wereld terecht, waar ze middenin de tropische wildernis en tussen de dinosaurussen belanden. Hier ontmoeten ze de brute, eenogige dinosaurus-jager Buck de wezel...

imageimageimageimageimageimageimageimage

Crash (stemrol)

Eddie (stemrol)

Scrat (stemrol)

Scratte (stemrol)

Pudgy Beaver Mom (stemrol)

avatar van teigertje

teigertje

hele leuke animatie film.

Een kwalitatief uitstekend vervolg.

avatar van superfiekie

superfiekie

Verliefd op deze film! Aanrader, topper, hilarische toptoptopfilm!!

avatar van Dick2008

Dick2008

Toch alweer beter dan de tweede film, al vind ik die ook nog niet eens zo slecht. Alleen de eerste vind ik dan wel duidelijk minder. En de vierde vind ik ook alweer niet zo.

Vooral die mammoet en zijn wijffie, Manny en Ellie, blijven leuk. En zo zal iedereen zijn favoriete diertjes hebben. Ook de dino's zijn hier leuk en wat andere beestjes die je in deel 2 ook ziet.

Verder zitten er wat grappige momenten in en dan weer mindere, dat is meestal zo. En te lang. Maar leuk en mooi getekend, en dat lijkt me toch het belangrijkste. Mooie combinatie van kleurgebruik ook weer in deze film. Ik denk dat deze de beste blijft voor mij. (En bij de Shrek-films is de derde ook al weer de beste, wat grappig). Echt heel mooie en leuke animatiefilms maken ze tegenwoordig. 4.0

avatar van Phantasm

Phantasm

Dit deel is stukken beter dan zijn voorgangers, prima in elkaar gezet met de nodige leuke humor erbij.

avatar van ClaudiaK92

ClaudiaK92

Een van de beste animatiefilms, en de leukste van de Ice Age reeks. Fantastisch verzonnen, met hilarische stukken voor jong en oud. En de eekhoorn is echt geweldig, zeker nu hij een vrouwtje leert kennen. Buck is een grappige toevoeging in dit verhaal. Een aanrader!

avatar van Dick2008

Dick2008

Dick2008 schreef:

Ik dacht dat ik hem een half jaar geleden nog gezien had maar toch alweer een jaar geleden. Het vierde deel, als het meezit volgt dan volgende maand.

Visueel mooie film die inhoudelijk heel weinig te bieden heeft. Buck, de wezel vind ik wel wat irritant, het baby-mammoetje is wel lief. Maar daar mag je nog een hele tijd op wachten.

De film heeft wat meer humor maar meer dan een opeenstapeling van allerlei tafereeltjes en avonturen en wat verwijzingen naar andere films is het niet. Soms leuk dan weer niet. Omdat ik die eekhoorn Scrat nog steeds niet leuk vind, zorgt Sid, de luiaard voor de meeste hilariteit. En neemt hij hier de moederrol op zich van drie baby-dinos. Het aandeel van Manny en Ellie is ook vrij groot.

De film speelt zich grotendeels af in de ondergrondse dinowereld en krijgen we te maken met andere dieren dan in de voorgaande twee delen.

Erg fantasierijk en veel te lang. Na een matig intro, wordt hij leuker, zodra Buck eraan te pas komt wordt het langdradig met hier en daar weer wat leuke gedeelten. Visueel zit het wel goed. 4.0/3.0

avatar van shrink

shrink

• 1922 stemmen

Wederom OKI!!

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Leuk vervolg van de franchise. Het was sowieso wachten wanneer het eens over dino’s ging gaan. Het is dan ook de klunzige Sid die opgescheept zit met enkele Rex-eieren. De gekende personages vervullen hun rollen weer goed en iedereen voegt wel iets toe. Scrat blijft uiteraard geweldig en het gezegde dat liefde door de maag gaat is bij hem zeker van toepassing.

De onderwereld is tof gecreëerd en de Rex en de draak zijn leuke toevoegingen. Buck vond ik wel vrij irritant en druk, maar zijn chemie met die ratten was wel aanwezig. Wel prima dat hij zich staande houdt tussen de gekende personages. Hier en daar een beetje flauw zoals met dat lachgas dat langer aansleepte dan ik wou, maar voor de rest zat de humor wel snor. Leuk om nog eens terug te zien, met of zonder kinderen.