Ice Age: Collision Course (2016)

Alternatieve titels: Ice Age 5 | Ice Age 5: Collision Course

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Mike Thurmeier en Galen T. Chu
met de stemmen van Denis Leary, John Leguizamo en Ray Romano

Scrat streeft er nog steeds naar om de ongrijpbare eikel te pakken te krijgen. Dit zorgt ervoor dat hij het universum in gekatapulteerd wordt en per ongeluk een reeks kosmische gebeurtenissen in gang zet die een bedreiging vormen voor de Ice Age wereld. Om zichzelf te redden moeten Sid, Manny, Diego en de rest van de groep hun huis verlaten om te beginnen aan een zoektocht om de bedreiging te stoppen. Ze reizen naar exotische nieuwe landen waar ze worden geconfronteerd met een aantal nieuwe kleurrijke figuren.

avatar van Kondoro0614
knusse stoel schreef:

Ach, volgens politici in DH is een zesje te weinig, zo ontstond de "zesjescultuur" waaraan ook ik altijd voldeed. Behalve dus in DH! De film hebben we uitgekeken en zo slecht was hij niet maar het was inderdaad vaak een herhaling van zetten. Toch een voldoende!

Het 'zesjesprobleem' herken ik, heb ik af en toe ook erg last van!

Ik maak er een vijfje van. Je moet toch wel een beetje een hekel hebben aan je eigen kinderen als je ze het aandoet hen mee te slepen naar iets wat Ice Age 5 heet. Ice Age is een reeks films die men had moeten stoppen na het derde deel. De noodzakelijke ideeënput is behoorlijk opgedroogd, en de irritatiegrens nadert dan snel. Deel vier was me veel te druk, daar werd zoveel ingestopt dat het op mijn zenuwen werkte. Wat dat betreft is deze vijfde wat beter, maar daarmee is het meest positieve wel gezegd. Dat gedoe met Scratje is al een tijdje meer idioot dan leuk en dat geld eigenlijk ook voor deze serie films als geheel. Het verhaal op onze aarde met de welbekende figuren(ongeïnspireerd ingesproken door de stemacteurs) kent totaal geen leuke nieuwigheden, en heeft een schrijnend gebrek aan humor(zou er iemand zijn die bij deze film echt onbedaarlijk heeft moeten lachen?). Kan ook bijna niet als je een prent maakt die de ondergang van de aarde behandelt, niet echt iets waar je de kids blij meemaakt. Zelfs de korte verwijzingen naar 2001: a Space Odyssey en The Ten Commandments werken totaal niet. Tot overmaat van ramp werd ik nog een keer extra teleurgesteld door Scrat, omdat ik de hoop had dat hij met zijn onhandigheid er voor zou zorgen dat aan het eind van deze Collision Course de aardkloot alsnog uit elkaar zou spatten. Zo ver kwam het helaas niet zodat we moeten vrezen dat er nog een zesde komt(pffffffffffffffff).

avatar van Phantasm
Deze viel me erg tegen, had hier wel wat beters van verwacht. Het concept is zowat uitgemolken, hoeft voor mij niet nog een deel te komen.

avatar van nathaniel177
Slechtste film uit de serie. Erg jammer, had hier veel meer van verwacht. Verhaal is bar slecht en die lama heeft niks toe te voegen. Scrat is nog wel het hoogtepunt van de film