Ice Age: Collision Course (2016)

Alternatieve titels: Ice Age 5 | Ice Age 5: Collision Course

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Mike Thurmeier en Galen T. Chu
met de stemmen van Denis Leary, John Leguizamo en Ray Romano

Scrat streeft er nog steeds naar om de ongrijpbare eikel te pakken te krijgen. Dit zorgt ervoor dat hij het universum in gekatapulteerd wordt en per ongeluk een reeks kosmische gebeurtenissen in gang zet die een bedreiging vormen voor de Ice Age wereld. Om zichzelf te redden moeten Sid, Manny, Diego en de rest van de groep hun huis verlaten om te beginnen aan een zoektocht om de bedreiging te stoppen. Ze reizen naar exotische nieuwe landen waar ze worden geconfronteerd met een aantal nieuwe kleurrijke figuren.

Dat ze hier nog steeds mee doorgaan... (ja om het geld)

Ik pas.

avatar van tattoobob
Vermakelijk.....ga ik zeker kijken met die kleine van me .

Dick2008
Dit had ik toch niet verwacht. Meestal blijft het bij 3..4 films.

(Offtopic...Hopelijk komt Dreamworks terug op hun besluit en komt er alsnog een Shrek 5. Zou ik zeker toejuichen.)

avatar van tattoobob
Dick2008 schreef:
Dit had ik toch niet verwacht. Meestal blijft het bij 3..4 films.

Jazeker.....zou top zijn.
Gaan ze het niet nu doen dat doen ze het wel over tien jaar....kijk maar naar Finding nemo.

avatar van Ajax&Litmanen1
Serieus, een nieuwe Ice Age?

Nouja, gelukkig zit er een pauze van 4 jaar tussen. Hopelijk hebben ze die tijd gebruikt om fris terug te keren. Ik vind het wel altijd een geinige franchise, al is de running gag van Scrat en zijn nootje nu wel uitgekauwd.

Teaser is niettemin best oké.

avatar van Kondoro0614
Ik ga hem kijken, vond andere delen geslaagd. Sta er overigens niet versteld van als dit niks word maar, we zullen zien!

avatar van Ajax&Litmanen1
Bekijk de complete short 'Ice Age: Cosmic Scrat-tastrophe' - FilmTotaal filmnieuws

Een 5 minuten prequelfilm met Scrat in de hoofdrol. Hij veroorzaakt de dingen waaruit Ice Age 5 volgt.

Kan er niks aan doen, het is flauw en voorspelbaar, maar ik blijf het geinig vinden.

avatar van Ajax&Litmanen1

De video in mijn link is ook een YouTube versie hoor

avatar van Kondoro0614
Scrat werkte zichzelf in de andere films wel in de nesten, dat weet ik nog haha!

avatar van TheLionKingFan
Ice Age 1 en 2 waren geweldig, deel 3 was redelijk en deel 4 was één van de slechtste animatiefilms van de laatste tijd. Ben benieuwd.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ice Age: Collision Course | Officiële trailer 2 | Ondertiteld | 13 juli in de bioscoop - YouTube

Wel geinig hoor, maar weinig creatief en wel heel ver gezocht. Ze zijn vermoedelijk toch wel een film of 2 te lang doorgegaan.

Toch ga ik deze zeker wel kijken.

avatar van Antonev
Mocht iemand het gemist hebben, in de tussentijd hebben ze er ook nog even een TV-film tegenaan gegooid: Ice Age: The Great Egg-Scapade. Korte film met Sid in de hoofdrol, gevolgd door nog een aantal korte verhaaltjes.

trekt werkelijk op niks , hahah zelfs ik snap er de ballen van zijn allemaal kort filmpjes

avatar van 606
plumke schreef:
Waar heb je deze gezien, is nog lange na niet uit ??

Dick2008
Het zal zie het bericht erboven deze Ice Age: The Great Egg-Scapade (TV Movie 2016) - IMDb wel zijn.

Bantavoer
Kan niet wachten. Lig nu al in een deuk. Alleen die trailer is al vet. Ben benieuwd.

avatar van Filmkriebel
Niet veel zin...

avatar van Vdk_Movie
Ben zeer benieuwd!!

avatar van Rico120
ik had letterlijk gezegd dat er een 5 zou komen ivm een open einde in deel 4 en ik had gelijk hier is nu deel 5 ik mag hopen dat het nu klaar is met Ice Age en laat het niet eindigen zo als de uitgemolken Police Academy film serie

avatar van Banjo
Heel veel mensen denken hier het zelfde als ik....
Waarom in hemels naam weer een nieuw deel hier van...
het werd al steeds afgezaagder... al weer dat eekhoorntje met z'n nootje.

MOMENTEEL BEN IK IN NY en deze is beter dan de vorige vooral mijn kids vonden het leuk

Raar, die reacties enkel op het feit dat er uberhaupt een vijfde deel is.
Misschien dat ik het vierde wel de beste vond. In ieder geval vertrouwwekkend voor nog een vervolg.

Toch weer een geslaagd deel in de voor mij persoonlijk leuke Ice Age-reeks. Qua verhaal weer ver gezocht en de grootste onzin, maar wat een leuke (nieuwe) personages en grappen weer! Scrat, Buck, Grandma, Crash & Eddie... hilarisch! Animatie erg mooi (tenzij je niet van paars houdt )
En die slot scene met Neil desGrasse Tyson... geniaal! 4 sterren

avatar van Jusstinb
Is dit nog niet genoeg uitgemolken? Om eerlijk te zijn heb ik alleen de eerste 2 gezien.. is de rest ook de moeite waard?

avatar van Shinobi
"It sounds like it's slowing down."

Van deze reeks heb ik enkel deel één gezien, maar voor de continuïteit heeft dat geen invloed lijkt me.

In 'Collision Course' is er een dreiging van een inslaande meteoriet, al lijkt dat gegeven grotendeels naar de achtergrond te verschuiven door o.a. familieperikelen van Manny. De originaliteit is simpelweg ver te zoeken en het karige plot helpt niet echt mee, vooral als de hoofdpersonen vrij weinig te doen hebben.

Desondanks is het opmerkelijk te noemen dat men geen tijd neemt om je als kijker een onderhoudend verhaal voor te schotelen; het geheel is te druk van opzet. Dit is te zien aan het feit dat er nauwelijks een fatsoenlijke dialoog gevoerd kan worden zonder dat er iets komisch bedoeld moet plaatsvinden.

Het gebeuren rondom - de immer grappige - Scrat staat meer centraal, omdat hij in achtervolging van zijn eikel de ramp in gang zet. Juist van deze scènes moet de film het hebben, want de rest holt er maar wat achteraan, ondanks een paar goed gevonden maffe momenten. Daarbij is de animatie in combinatie met 3D best aardig.

Al met al een matig vervolg waaruit blijkt dat de koek nu echt op is.

2,0 Sterren.

Shinobi schreef:

Lijkt me wel, aangezien er flink wat personages na deel 1 bij de groep zijn gekomen en bepaalde verhaallijnen dus van invloed zijn op de vervolgen.

Al zal het niet gigantisch schelen, het zijn natuurlijk vrij simpele films.

avatar van GUNTHER-123
ga zeker kyken,vond de andere delen zeer goed.Voor een avondje gezellig fimpje meepikken zie ik deze animatie film wel zitten.

avatar van John Lee Hooker
Voor kinderen misschien leuk, maar die welbekende typetjes begonnen me al vlug tegen te staan. De gebeurtenissen zijn eigenlijk ook vrij clichématig en het overgrote deel kun je wel uitstippelen. Qua animatie vond ik het om eerlijk te zijn niet eens zo heel mooi eruit zien. Ik snap sowieso niet zo goed waarom ze zo lang door blijven gaan met deze reeks. Een typisch geval van uitmelken.