Intouchables (2011)

Alternatieve titels: The Intouchables, Untouchable

mijn stem
4,21
4914 stemmen

Frankrijk
Komedie / Drama
112 minuten

geregisseerd door Olivier Nakache en Eric Toledano
met François Cluzet, Omar Sy en Anne Le Ny

Als gevolg van een ongeval tijdens het paragliding moet Philippe, een rijke aristocraat, op zoek naar iemand om hem te helpen in het huis. Hij neemt Driss in dienst, een jongere uit de voorsteden die net uit de gevangenis komt. Kortom, de minst geschikte persoon voor de job. Samen zullen ze een middenweg moeten vinden tussen Vivaldi en Earth Wind and Fire, tussen het kostuum en het trainingspak...

TRAILER

1257 BERICHTEN 130 MENINGEN
zoeken in:
avatar van Teejey
5,0
0
geplaatst: 15 mei 2016, 12:16 uur [permalink]
teacher, het boek kent vooral geen fantastsiche soundtrack. Tenzij je die er zelf bij op zet natuurlijk. 😛

avatar van SmackItUp
4,5
0
geplaatst: 30 mei 2016, 15:29 uur [permalink]
j0enne schreef:
Krijgt een Amerikaanse remake met Kevin Hart en Bryan Cranston...


Kevin Hart. Are you serious?

avatar van dvdfreak123
4,0
0
geplaatst: 9 juni 2016, 02:58 uur [permalink]
Sterke film. Boeit van begin tot einde. Zorgt ook vaak voor een glimlach deze film. En ook een vleugje drama natuurlijk. Cluzet en omar acteren beiden zeer goed en je voelt echt de band tussen de 2. Muziek geeft ook nog een meerwaarde en past perfect bij de film. Echt een aanrader deze. 8,5/10

avatar van Vdk_Movie
2,0
0
geplaatst: 1 juli 2016, 13:15 uur [permalink]
Nee, dit is gewoonweg niet mijn type genre om te zien. Ben namelijk nooit zo weg van Franse films en dit soort verhaallijnen.

Opzich is het wel een mooie film, alleen komt het soms wat hypocriet over. Cast had ook beter gekund naar mijn mening. Staat onterecht op de 12e plek

2.0

avatar van Vdk_Movie
2,0
0
geplaatst: 1 juli 2016, 13:17 uur [permalink]
SmackItUp schreef:
(quote)


Kevin Hart. Are you serious?
Idd denk dat je dan beter Michael B. Jordan kan nemen. Kevin Hart is totaal niet geschikt voor dit soort films.

4,0
0
geplaatst: 2 juli 2016, 20:42 uur [permalink]
Vdk_Movie schreef:
(quote)
Idd denk dat je dan beter Michael B. Jordan kan nemen. Kevin Hart is totaal niet geschikt voor dit soort films.


Helemaal mee eens

5,0
0
geplaatst: 10 juli 2016, 11:02 uur [permalink]
Eerste Franstalige film die ik ooit gezien heb. Het valt me niet tegen. Ik wist niet dat Franse mensen zoveel gevoel voor humor hadden. Ik vond de film tegen alle verwachtingen erg goed. Misschien ga ik nu wel meer films kijken die in het frans zijn. Het verhaal leuk bedacht, maar beetje onrealistisch.

 
0
geplaatst: 8 augustus 2016, 18:59 uur [permalink]
rikker schreef:
Eerste Franstalige film die ik ooit gezien heb. Het valt me niet tegen. Ik wist niet dat Franse mensen zoveel gevoel voor humor hadden...


Dan heb je zeker nog geen films gezien met Louis de Funes?. Voor mij de grootste komische acteur uit Frankrijk ooit.

Maar Intouchables is een prachtige film. Heb hem meerdere malen in de bios gezien, en ook tig keer thuis op Blu-ray. Ik blijf er echt van genieten.

avatar van witboek
3,5
0
geplaatst: 2 september 2016, 21:20 uur [permalink]
Hele mooie film en blijkbaar echt gebeurd. Ik hou wel van Franse films omdat die een andere sfeer overbrengen en meer Europees zijn. In de positieve zin, want straks krijg ik weer domme commentaar.

Zeker een aanrader om te kijken zou ik zeggen.

avatar van des1
1,5
2
geplaatst: 4 september 2016, 11:56 uur [permalink]
PR medewerker van de premier: "Mark, dan neem je toch Intouchables als keuzefilm als je bij VPRO Zomergasten bent"... Rutte: "Gaan mensen dan niet denken dat ik op safe speel, geen fantasie heb, kleurloos ben?" PR medewerker: "Ja... en?"

avatar van MrDaemen
3,5
2
geplaatst: 4 september 2016, 12:50 uur [permalink]
De cultuurkelder - Intouchables - YouTube Weet niet of deze hier al eerder is gepost. Maar vind ik persoonlijk een goede bespreking over deze film.

avatar van Capablanca
2,5
0
geplaatst: 4 september 2016, 18:17 uur [permalink]
Voor velen hier een topfilm, voor mij niet. Toen ik onlangs van een collega een stukje baklava kreeg omdat het suikerfeest was, moest ik spontaan weer aan deze film denken. 😉

avatar van de grunt
3,0
1
geplaatst: 4 september 2016, 23:14 uur [permalink]
Keuzefilm van Mark Rutte. Het verrast me ook niet

avatar van Rickazio
0,5
0
geplaatst: 5 september 2016, 01:10 uur [permalink]
MrDaemen schreef:
De cultuurkelder - Intouchables - YouTube Weet niet of deze hier al eerder is gepost. Maar vind ik persoonlijk een goede bespreking over deze film.
Klopt, daar laten ze even zien hoe onlogisch en suf deze 'film' is.
Maar hoe kom je dan in godsnaam op jouw score?

avatar van IH88
4,5
0
geplaatst: 5 september 2016, 10:14 uur [permalink]
MrDaemen schreef:
De cultuurkelder - Intouchables - YouTube Weet niet of deze hier al eerder is gepost. Maar vind ik persoonlijk een goede bespreking over deze film.


Vooropgesteld, de manier waarop deze drie mannen een film recenseren is knap en ook best grappig. Probleem is alleen wel dat als je zo tegen films aankijkt, geen enkele film meer boven de 2 sterren zou kunnen krijgen. Shawshank, Se7en, Fight Club, Goodfellas, Schindler's List, Star Wars, The Godfather etc. Als je al deze films zou recenseren op de manier zoals deze drie mannen dat doen, kom je altijd zaken tegen die onlogisch zijn, moralistisch of wat dan ook. Maar film is soms ook gewoon onlogisch, moralistisch of sentimenteel. Intouchables vermijdt inderdaad conflict en is moralistisch en sentimenteel. Maar is dat erg? Film is ook vermaak en hoeft niet altijd met een bezwerend vingertje belangrijke cultuurverschillen aan te kaarten. Dat mag ook met een lach en een traan vind ik. Iemand hierboven geeft deze film 0,5 sterren maar Independence Day 2 3 sterren. Wat is wijsheid in deze...

avatar van MrDaemen
3,5
0
geplaatst: 6 september 2016, 14:46 uur [permalink]
IH88 schreef:
(quote)


Vooropgesteld, de manier waarop deze drie mannen een film recenseren is knap en ook best grappig. Probleem is alleen wel dat als je zo tegen films aankijkt, geen enkele film meer boven de 2 sterren zou kunnen krijgen. Shawshank, Se7en, Fight Club, Goodfellas, Schindler's List, Star Wars, The Godfather etc. Als je al deze films zou recenseren op de manier zoals deze drie mannen dat doen, kom je altijd zaken tegen die onlogisch zijn, moralistisch of wat dan ook. Maar film is soms ook gewoon onlogisch, moralistisch of sentimenteel. Intouchables vermijdt inderdaad conflict en is moralistisch en sentimenteel. Maar is dat erg? Film is ook vermaak en hoeft niet altijd met een bezwerend vingertje belangrijke cultuurverschillen aan te kaarten. Dat mag ook met een lach en een traan vind ik. Iemand hierboven geeft deze film 0,5 sterren maar Independence Day 2 3 sterren. Wat is wijsheid in deze...


Dat een film niet altijd belangrijke cultuurverschillen aan de kaak hoeft te stellen lijkt mij nogal evident 😉 Er is helemaal niks mis mee met een 'onderhoundende' film die louter wil vermaken. Maar deze film pretendeert naar mijn idee om zoveel meer te zijn. Deze film probeert toch niet zomaar een komedie te zijn zonder enig moralistische boodschap erin verpakt? Qua opzet; Melancholische sfeer die toch wel over de hele film heen hangt(prachtige soundtrack helpt daar ook zeker bij), constante culturerle verschillen die aan het licht worden gesteld, gebaseerd op een waargebeurd verhaal doen mij toch heel anders vermoeden. En dan vind ik dat je best kritisch mag kijken naar de inhoud en de moralistiche boodschap die ze beogen mee te geven en dit de film ook zeker aanrekenen. Ze lijken constant voor de (komische) vorm te kiezen boven de inhoud. Dat er geen enkele film meer overeind zou blijven, als je op een deze manier kritisch naar inhoud en moraal zou kijken, geloof ik helemaal niks van 😄 Films die je noemt zijn daar inderdaad misschien niet het beste voorbeeld van. Vind Shawshank wel een beetje vergelijkbaar: Geweldige cast en sfeer, maar ook daar als je kritisch naar het verhaal gaat kijken vind ik er niet meer zoveel van overeind blijven.

avatar van MrDaemen
3,5
0
geplaatst: 6 september 2016, 15:00 uur [permalink]
Rickazio schreef:
(quote)
Klopt, daar laten ze even zien hoe onlogisch en suf deze 'film' is.
Maar hoe kom je dan in godsnaam op jouw score?

Hehe, Begrijpelijke vraag. Dat ik het een sterke bespreking vind betekent niet gelijk dat ik mij er ook 100% in kan vinden. het is denk ik maar hoe je naar de film kijkt. Zoals ik hierboven ook al schreef vind ik de sfeer die deze film weet neer te zetten en de cast echt subliem. Ondanks op het verhaal, inhoudelijk gezien, wat mij betreft veel op aan te merken is. Heb ik er toch wel echt van kunnen genieten. Zeker als komedie vind ik hem sterk geslaagd.

avatar van Dennissssss
4,5
0
geplaatst: 7 september 2016, 22:31 uur [permalink]
Wat een prachtige film ondanks die verschrikkelijke Franse taal! Veel goede humor er in, aanrader!

avatar van Blur
3,5
0
geplaatst: 8 september 2016, 20:57 uur [permalink]
Met dank aan MarkRutte toch eindelijk gezien.
Zeer geslaagde FeelGood, die veel maatschappelijke thema's op een luchtige manier bespreekbaar maakt..
Meesterwerk?. lijkt me niet, daarvoor hebben de hoofdpersonen te weinig ontwikkeling.

Het Frans was heel toegankelijk. Niks verschrikkelijk aan. juist een meerwaarde.

avatar van sowhat
5,0
0
geplaatst: 19 september 2016, 00:18 uur [permalink]
Intouchables

Ik zag deze als nr.1 in de komedietoplijst staan, en deze film heeft het niet gestolen!
Geweldige humor, ik heb tijdens deze film minutenlang gelachen. De band tussen de 2 maakt het echt af.

Deze Franse film is echt een must see voor elke komedieliefhebber!

4,5
0
geplaatst: 26 oktober 2016, 11:09 uur [permalink]
Een aanrader! Sindsdien kijk ik vaker Franse films.
Ik vind de humor fantastisch!
Omar Sy is een behoorlijk onderhoudende acteur.

5,0
0
geplaatst: 19 november 2016, 17:36 uur [permalink]
In één woord, fantastisch!

avatar van Ajax&Litmanen1
4,0
0
geplaatst: 10 januari, 19:40 uur [permalink]
Nicole Kidman wellicht in de 'Intouchables'-remake | Filmtotaal filmnieuws

Zo triest. Rot op met die nutteloze remakes als het origineel al fantastisch is.

avatar van kos
3,5
0
kos
geplaatst: 10 januari, 20:01 uur [permalink]
Aldus iemand met 3 remakes in zn top 10 😛

avatar van Warp
4,0
0
geplaatst: 10 januari, 20:36 uur [permalink]
Een 5/6 jaar oude film gaan remaken is wel wat te veel van het goede. De reden zal dan wel zijn omdat het een goede film is die niet Amerikaans is.

avatar van Ajax&Litmanen1
4,0
0
geplaatst: 10 januari, 20:47 uur [permalink]
kos schreef:
Aldus iemand met 3 remakes in zn top 10 😛


Ik kom tot The Thing. Neem aan dat je de mislukte komedie Casino Royale uit de jaren 60 niet erbij telt? Of een historisch verhaal over een zinkend schip?

Wat ik al zei, ik vind een remake op zich niet erg, moet het wel wat toevoegen en moet het origineel mispunten bevatten die een nieuwe film zou kunnen verbeteren. Meeste films die een remake krijgen zijn gewoon tig keer slechter, een enkele uitzondering nagelaten.

En tegenwoordig remaken ze al binnen een paar jaar vaak een buitenlandse film naar een Amerikaanse versie voor de eigen markt. Zo leer je die lui nooit eens een buitenlandse film van kwaliteit te bekijken.

4,0
0
geplaatst: 29 januari, 19:13 uur [permalink]
Heerlijke tijdloze film. Heeft van alles een beetje Kijk m nog regelmatig.