Intouchables (2011)

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Olivier Nakache en Eric Toledano
met François Cluzet, Omar Sy en Anne Le Ny

Als gevolg van een ongeval tijdens het paragliding moet Philippe, een rijke aristocraat, op zoek naar iemand om hem te helpen in het huis. Hij neemt Driss in dienst, een jongere uit de voorsteden die net uit de gevangenis komt. Kortom, de minst geschikte persoon voor de job. Samen zullen ze een middenweg moeten vinden tussen Vivaldi en Earth Wind and Fire, tussen het kostuum en het trainingspak...

nummer 12 in de top 250

1250 BERICHTEN130 MENINGEN

avatar van Teejey
geplaatst op 15 mei 2016, 12:16 uur, permalink
teacher, het boek kent vooral geen fantastsiche soundtrack. Tenzij je die er zelf bij op zet natuurlijk. 😛

avatar van SmackItUp
geplaatst op 30 mei 2016, 15:29 uur, permalink
j0enne schreef:
Krijgt een Amerikaanse remake met Kevin Hart en Bryan Cranston...

Kevin Hart. Are you serious?

avatar van dvdfreak123
geplaatst op 9 juni 2016, 2:58 uur, permalink
Sterke film. Boeit van begin tot einde. Zorgt ook vaak voor een glimlach deze film. En ook een vleugje drama natuurlijk. Cluzet en omar acteren beiden zeer goed en je voelt echt de band tussen de 2. Muziek geeft ook nog een meerwaarde en past perfect bij de film. Echt een aanrader deze. 8,5/10

avatar van Vdk_Movie
geplaatst op 1 juli 2016, 13:15 uur, permalink
Nee, dit is gewoonweg niet mijn type genre om te zien. Ben namelijk nooit zo weg van Franse films en dit soort verhaallijnen.

Opzich is het wel een mooie film, alleen komt het soms wat hypocriet over. Cast had ook beter gekund naar mijn mening. Staat onterecht op de 12e plek

2.0

avatar van Vdk_Movie
geplaatst op 1 juli 2016, 13:17 uur, permalink
SmackItUp schreef:

Kevin Hart. Are you serious?
Idd denk dat je dan beter Michael B. Jordan kan nemen. Kevin Hart is totaal niet geschikt voor dit soort films.

geplaatst op 2 juli 2016, 20:42 uur, permalink
Vdk_Movie schreef:

Helemaal mee eens

geplaatst op 10 juli 2016, 11:02 uur, permalink
Eerste Franstalige film die ik ooit gezien heb. Het valt me niet tegen. Ik wist niet dat Franse mensen zoveel gevoel voor humor hadden. Ik vond de film tegen alle verwachtingen erg goed. Misschien ga ik nu wel meer films kijken die in het frans zijn. Het verhaal leuk bedacht, maar beetje onrealistisch.

geplaatst op 8 augustus 2016, 18:59 uur, permalink
rikker schreef:

Dan heb je zeker nog geen films gezien met Louis de Funes?. Voor mij de grootste komische acteur uit Frankrijk ooit.

Maar Intouchables is een prachtige film. Heb hem meerdere malen in de bios gezien, en ook tig keer thuis op Blu-ray. Ik blijf er echt van genieten.

avatar van witboek
geplaatst op 2 september 2016, 21:20 uur, permalink
Hele mooie film en blijkbaar echt gebeurd. Ik hou wel van Franse films omdat die een andere sfeer overbrengen en meer Europees zijn. In de positieve zin, want straks krijg ik weer domme commentaar.

Zeker een aanrader om te kijken zou ik zeggen.

avatar van des1
geplaatst op 4 september 2016, 11:56 uur, permalink
PR medewerker van de premier: "Mark, dan neem je toch Intouchables als keuzefilm als je bij VPRO Zomergasten bent"... Rutte: "Gaan mensen dan niet denken dat ik op safe speel, geen fantasie heb, kleurloos ben?" PR medewerker: "Ja... en?"

geplaatst op 4 september 2016, 12:50 uur, permalink
De cultuurkelder - Intouchables - YouTube Weet niet of deze hier al eerder is gepost. Maar vind ik persoonlijk een goede bespreking over deze film.

avatar van Capablanca
geplaatst op 4 september 2016, 18:17 uur, permalink
Voor velen hier een topfilm, voor mij niet. Toen ik onlangs van een collega een stukje baklava kreeg omdat het suikerfeest was, moest ik spontaan weer aan deze film denken. 😉

avatar van de grunt
geplaatst op 4 september 2016, 23:14 uur, permalink
Keuzefilm van Mark Rutte. Het verrast me ook niet

avatar van Rickazio
geplaatst op 5 september 2016, 1:10 uur, permalink
MrDaemen schreef:
Klopt, daar laten ze even zien hoe onlogisch en suf deze 'film' is.
Maar hoe kom je dan in godsnaam op jouw score?

avatar van IH88
geplaatst op 5 september 2016, 10:14 uur, permalink
MrDaemen schreef:

Vooropgesteld, de manier waarop deze drie mannen een film recenseren is knap en ook best grappig. Probleem is alleen wel dat als je zo tegen films aankijkt, geen enkele film meer boven de 2 sterren zou kunnen krijgen. Shawshank, Se7en, Fight Club, Goodfellas, Schindler's List, Star Wars, The Godfather etc. Als je al deze films zou recenseren op de manier zoals deze drie mannen dat doen, kom je altijd zaken tegen die onlogisch zijn, moralistisch of wat dan ook. Maar film is soms ook gewoon onlogisch, moralistisch of sentimenteel. Intouchables vermijdt inderdaad conflict en is moralistisch en sentimenteel. Maar is dat erg? Film is ook vermaak en hoeft niet altijd met een bezwerend vingertje belangrijke cultuurverschillen aan te kaarten. Dat mag ook met een lach en een traan vind ik. Iemand hierboven geeft deze film 0,5 sterren maar Independence Day 2 3 sterren. Wat is wijsheid in deze...

geplaatst op 6 september 2016, 14:46 uur, permalink
IH88 schreef:

Dat een film niet altijd belangrijke cultuurverschillen aan de kaak hoeft te stellen lijkt mij nogal evident 😉 Er is helemaal niks mis mee met een 'onderhoundende' film die louter wil vermaken. Maar deze film pretendeert naar mijn idee om zoveel meer te zijn. Deze film probeert toch niet zomaar een komedie te zijn zonder enig moralistische boodschap erin verpakt? Qua opzet; Melancholische sfeer die toch wel over de hele film heen hangt(prachtige soundtrack helpt daar ook zeker bij), constante culturerle verschillen die aan het licht worden gesteld, gebaseerd op een waargebeurd verhaal doen mij toch heel anders vermoeden. En dan vind ik dat je best kritisch mag kijken naar de inhoud en de moralistiche boodschap die ze beogen mee te geven en dit de film ook zeker aanrekenen. Ze lijken constant voor de (komische) vorm te kiezen boven de inhoud. Dat er geen enkele film meer overeind zou blijven, als je op een deze manier kritisch naar inhoud en moraal zou kijken, geloof ik helemaal niks van 😄 Films die je noemt zijn daar inderdaad misschien niet het beste voorbeeld van. Vind Shawshank wel een beetje vergelijkbaar: Geweldige cast en sfeer, maar ook daar als je kritisch naar het verhaal gaat kijken vind ik er niet meer zoveel van overeind blijven.

geplaatst op 6 september 2016, 15:00 uur, permalink
Rickazio schreef:
Klopt, daar laten ze even zien hoe onlogisch en suf deze 'film' is.
Maar hoe kom je dan in godsnaam op jouw score?

Hehe, Begrijpelijke vraag. Dat ik het een sterke bespreking vind betekent niet gelijk dat ik mij er ook 100% in kan vinden. het is denk ik maar hoe je naar de film kijkt. Zoals ik hierboven ook al schreef vind ik de sfeer die deze film weet neer te zetten en de cast echt subliem. Ondanks op het verhaal, inhoudelijk gezien, wat mij betreft veel op aan te merken is. Heb ik er toch wel echt van kunnen genieten. Zeker als komedie vind ik hem sterk geslaagd.

avatar van Dennissssss
geplaatst op 7 september 2016, 22:31 uur, permalink
Wat een prachtige film ondanks die verschrikkelijke Franse taal! Veel goede humor er in, aanrader!

avatar van Blur
geplaatst op 8 september 2016, 20:57 uur, permalink
Met dank aan MarkRutte toch eindelijk gezien.
Zeer geslaagde FeelGood, die veel maatschappelijke thema's op een luchtige manier bespreekbaar maakt..
Meesterwerk?. lijkt me niet, daarvoor hebben de hoofdpersonen te weinig ontwikkeling.

Het Frans was heel toegankelijk. Niks verschrikkelijk aan. juist een meerwaarde.

avatar van sowhat
geplaatst op 19 september 2016, 0:18 uur, permalink
Intouchables

Ik zag deze als nr.1 in de komedietoplijst staan, en deze film heeft het niet gestolen!
Geweldige humor, ik heb tijdens deze film minutenlang gelachen. De band tussen de 2 maakt het echt af.

Deze Franse film is echt een must see voor elke komedieliefhebber!