Intouchables (2011)

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Olivier Nakache en Eric Toledano
met François Cluzet, Omar Sy en Anne Le Ny

Als gevolg van een ongeval tijdens het paragliding moet Philippe, een rijke aristocraat, op zoek naar iemand om hem te helpen in het huis. Hij neemt Driss in dienst, een jongere uit de voorsteden die net uit de gevangenis komt. Kortom, de minst geschikte persoon voor de job. Samen zullen ze een middenweg moeten vinden tussen Vivaldi en Earth Wind and Fire, tussen het kostuum en het trainingspak...

1264 BERICHTEN 133 MENINGEN
avatar van KarinaMartina
geplaatst: 21 april, 22:59 uur [permalink]
Film nu voor de 3e keer gezien. Zo een moet je in huis hebben. Prachtig waargebeurd verhaal met geweldige humor. Fantastische muziek en tegelijk ook een kijkje in het leven van iemand met een dwarslaesie. Aanrader! 5/5

avatar van misterdhdh
geplaatst: 27 april, 05:32 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deze film stond absoluut op mijn verlanglijstje om te bekijken, onlangs was ik blij dat hij eindelijk eens op tv verscheen. Ik moet zeggen dat ik toch een klein beetje teleurgesteld ben over Intouchables. Het is zeker geen slechte film maar had er eerlijk gezegd toch wat meer van verwacht. Het feel good verhaaltje werkt wel maar toch kan de film mij niet volledig overtuigen. Het acteerwerk zelf is inderdaad wel schitterend en de personages worden goed neergezet. Ook is er voldoende drama en humor aanwezig (vooral die baard/Hitler scene was geweldig), maar ook de beginscène is erg leuk. Het einde zelf was ook mooi maar toch miste ik iets, moeilijk uit te leggen. Had er enorme hoge verwachtingen van en deze zijn maar deels ingelost. Voor mij hoort deze film zeker niet zo hoog in de toplijst te staan. Film vloog wel als een trein voorbij.
3.75/5

avatar van otherfool
geplaatst: 8 mei, 18:09 uur [permalink]
Iets heeft me altijd weerhouden om Intouchables te kijken, en was ik nu maar naar mijn intuïtie blijven luisteren, dat had me twee uur pure ergernis gescheeld.

Want wat een ongelooflijke bocht is dit. Dat zit hem met name in het hemeltergend irritante personage van 'Driss', een luidruchtige, criminele lowlife uit de banlieus die als een soort noble sauvage wordt opgevoerd. Maar zijn vervelende en asociale gedrag, waar de nietsvermoedende kijker schijnbaar minzaam om hoort te glimlachen, is zo pertinent onsympathiek dat je slechts wenst dat Phillipe een levenslange act opvoert en in de derde akte uit zijn rolstoel opstaat om de steeldief van zijn kostbare ei op gruwelijke wijze een bloederige les te leren.

Zover komt het helaas niet.

avatar van Gijs2
geplaatst: 12 juni, 12:11 uur [permalink]
Niks mis met deze film en goddank eindigt deze niet op een manier die je zou verwachten. Een thema die denk ik al vaak voorbij is gekomen in films, maar in deze wordt het perfect uitgewerkt.

Voor de komische noten in de film werken perfect.