Intouchables (2011)

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Olivier Nakache en Éric Toledano
met François Cluzet, Omar Sy en Anne Le Ny

Als gevolg van een ongeval tijdens het paragliding moet Philippe, een rijke aristocraat, op zoek naar iemand om hem te helpen in het huis. Hij neemt Driss in dienst, een jongeman uit de voorsteden die net uit de gevangenis komt. Kortom, de minst geschikte persoon voor de job. Samen zullen ze een middenweg moeten vinden tussen Vivaldi en Earth Wind and Fire, tussen het kostuum en het trainingspak...

avatar van Chelsea94
Niks voor mij en erg vreemd dat dit op 1 staat als ik de komedie toplijst bekijk.

Aankondigen als komedie ????????
Enkele zeer humoristische momenten en een prachtfilm maar zeker geen komedie.

avatar van KritischVentje
Nee.

Ben bang dat dit gewoon niet mijn type film is; te zoetsappig.
Acteerprestaties kan ik nog een heel klein beetje waarderen, maar die trekken het totaalplaatje helaas niet naar een hogere waardering.
Over smaak valt niet te twisten, I guess?

Gisteren weer eens bekeken. Blijft een indrukwekkende film. Ook de bonus dvd eens bekeken met de documentaire over de echte hoofdpersonen van de film. Geeft een interessant beeld van hoe de film tot stand gekomen is.