Intouchables (2011)

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Olivier Nakache en Eric Toledano
met François Cluzet, Omar Sy en Anne Le Ny

Als gevolg van een ongeval tijdens het paragliding moet Philippe, een rijke aristocraat, op zoek naar iemand om hem te helpen in het huis. Hij neemt Driss in dienst, een jongere uit de voorsteden die net uit de gevangenis komt. Kortom, de minst geschikte persoon voor de job. Samen zullen ze een middenweg moeten vinden tussen Vivaldi en Earth Wind and Fire, tussen het kostuum en het trainingspak...

1272 BERICHTEN 135 MENINGEN
avatar van KarinaMartina
Film nu voor de 3e keer gezien. Zo een moet je in huis hebben. Prachtig waargebeurd verhaal met geweldige humor. Fantastische muziek en tegelijk ook een kijkje in het leven van iemand met een dwarslaesie. Aanrader! 5/5

avatar van misterdhdh
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deze film stond absoluut op mijn verlanglijstje om te bekijken, onlangs was ik blij dat hij eindelijk eens op tv verscheen. Ik moet zeggen dat ik toch een klein beetje teleurgesteld ben over Intouchables. Het is zeker geen slechte film maar had er eerlijk gezegd toch wat meer van verwacht. Het feel good verhaaltje werkt wel maar toch kan de film mij niet volledig overtuigen. Het acteerwerk zelf is inderdaad wel schitterend en de personages worden goed neergezet. Ook is er voldoende drama en humor aanwezig (vooral die baard/Hitler scene was geweldig), maar ook de beginscène is erg leuk. Het einde zelf was ook mooi maar toch miste ik iets, moeilijk uit te leggen. Had er enorme hoge verwachtingen van en deze zijn maar deels ingelost. Voor mij hoort deze film zeker niet zo hoog in de toplijst te staan. Film vloog wel als een trein voorbij.
3.75/5

avatar van otherfool
Iets heeft me altijd weerhouden om Intouchables te kijken, en was ik nu maar naar mijn intuïtie blijven luisteren, dat had me twee uur pure ergernis gescheeld.

Want wat een ongelooflijke bocht is dit. Dat zit hem met name in het hemeltergend irritante personage van 'Driss', een luidruchtige, criminele lowlife uit de banlieus die als een soort noble sauvage wordt opgevoerd. Maar zijn vervelende en asociale gedrag, waar de nietsvermoedende kijker schijnbaar minzaam om hoort te glimlachen, is zo pertinent onsympathiek dat je slechts wenst dat Phillipe een levenslange act opvoert en in de derde akte uit zijn rolstoel opstaat om de steeldief van zijn kostbare ei op gruwelijke wijze een bloederige les te leren.

Zover komt het helaas niet.

Gijs2
Niks mis met deze film en goddank eindigt deze niet op een manier die je zou verwachten. Een thema die denk ik al vaak voorbij is gekomen in films, maar in deze wordt het perfect uitgewerkt.

Voor de komische noten in de film werken perfect.

Wat een geweldige film
Sterk verhaal, geweldige humor, na 3x kijken of meer nog steeds een succes.
Ik heb deze film met meerdere mensen bekeken en iedereen vond het een geweldige film.

Heerlijk

avatar van Zwolle84
otherfool schreef:
Want wat een ongelooflijke bocht is dit.

Misschien helpt het, otherfool, als je wat achtergrond informatie over deze film zou googlen, want nu maak je jezelf met je commentaar alleen maar belachelijk.

avatar van otherfool
Nee dank je.

avatar van Evren Ünlü
Waauuww..

avatar van Maarten0402
Evren Ünlü ? waauuww wat? Lekker duidelijk dit...

avatar van des1
otherfool schreef:
Nee dank je.

Vanavond weer... Gelukkig heel laat weggestopt op BBC.

avatar van Kasparovski
Prima acteerprestaties en sfeer - ook door de mooie soundtrack - weet de film neer te zetten. Maar wat een gedrocht van een script. Moralistisch is de logica echt ver te zoeken. Het lijkt te willen gaan over hoe verschillende culturen naar elkaar toegroeien door het ontstaan van een nieuwe bijzondere vriendschap tussen de twee hoofdpersonages. Maar in werkelijkheid schuift Philippe alleen maar steeds meer richting Driss op door zijn (bijna louter criminele) gedrag goed te keuren en zelfs over te nemen.
Hij steelt, gebruikt geweld, is zeer vrouwonvriendelijk - rand bijna letterlijk vrouwelijk personeel aan - en maakt de dochter van Philippe, ironisch genoeg, ook nog eventjes voor hoer uit. Het gegeven dat zij een vriendje heeft vind ik - in tegenstelling tot onze Driss - hier nou niet gelijk aanleiding voor toegeven.
Met als dieptepunt dat dit zelfde vriendje uit het huis wordt verketterd, waarbij maar één argument wordt gegeven namelijk dat zijn verkeerde haardos Driss niet meer aanstaat. Wat heeft dat hele vriendje nou eigenlijk precies verkeerd gedaan? En zet dat eens af tegen alle misdragingen van Driss waar niet eens over gesproken wordt.
Wat ontroerend allemaal zeg. De mooie sfeer en en goede cast maken blijkbaar voor veel mensen een hoop goed, gezien het hoge gemiddelde.
Maar voor mij kunnen deze zaken het erbarmelijke script niet maskeren.